Saturday, January 29, 2011

Apa Khabar Orang Sg Buaya?

Masih ingatkah lagi janji Najib Razak untuk melunaskan pampasan pendahuluan sebanyak RM50,000 kepada bekas warga Felda Sungai Buaya ketika pilihan raya kecil Parlimen Kuala Selangor?

Sejumlah RM1,000 telah pun dibayar secara tunai ketika kempen PRK tersebut berlangsung dan Najib telah berjanji untuk menjelaskan bakinya yang sebanyak RM49,000 itu melalui bank draft.

Soalnya, adakah bekas warga Felda Sungai Buaya telah menerima bank draft yang dijanjikan tersebut. Menurut maklumat yang diterima dari satu sumber baru-baru ini, bank draft yang dijanjikan tersebut masih belum diterima oleh mereka.

Kepada pengundi-pengundi di DUN Tenang, diingatkan agar berhati-hati dengan janji manis yang ditaburkan oleh BN. Memang dari segi kemampuan kewangan, BN sebagai parti yang menerajui kerajaan mampu melunaskan janji-janji mereka.

Bagaimanapun sikap kurang mempedulikan rakyat kebanyakkan kecuali apabila ada pilihan raya, sikap yang sukakan pembaziran ke atas projek-projek yang kurang memberi manfaat kepada rakyat, rasuah dan masih yakin rakyat mudah diperbodohkan telah menyebabkan BN kurang mengambil berat untuk menunaikan janji yang telah dibuat.

Pastikan anda tidak tersilap memilih calon! Pilihlah calon yang sedia berkhidmat kepada masyarakatnya dengan jujur dan amanah berbanding calon yang lebih berminat untuk menjadi juru lelong!

No comments: