Thursday, January 27, 2011

PECAH BERITA!! Akhirnya FLOM DIBUBAR !!



Penutupan ‘laman Rosmah’ di JPM bukti kerajaan takut

KUALA LUMPUR: Ketua Wanita Keadilan, Zuraida Kamaruddin (bertudung merah jambu) berkata, penutupan laman Pejabat Wanita Pertama (FLOM) di Jabatan Perdana Menteri membuktikan kerajaan takut kewujudan pejabat itu didedah kepada umum.

Zuraida percaya halaman berkenaan dipadamkan kerana Najib mahu menyorok sesuatu dari pengetahuan rakyat berhubung pejabat itu. Namun katanya, tindakan itu sudah terlambat kerana rakyat sudah mengetahuinya.

“Saya yakin beliau ada sesuatu yang mahu disorokkan dengan menurunkan laman berkenaan. Malangnya, rakyat sudah jauh lebih cerdik sekarang ini maka tindakan sedemikian sudah dapat rakyat hidu dari awal lagi,” kata Zuraida.

Menurutnya, sekiranya benar kewujudan pejabat itu sah dari segi peraturan, mengapa Jabatan Perdana Menteri memadam laman berkenaan, yang turut menyenarai nama pegawai yang bertanggungjawab terhadap Rosmah.

“Sekiranya benar, mengapa kerajaan takut sehingga terpaksa menutup laman berkenaan? Jika tidak, mengapa Najib masih tidak menjawab,” soalnya.

Rosmah sebelum ini dilapor mempunyai pejabat sendiri dikenali sebagai Bahagian Wanita Pertama Malaysia (F.L.O.M) di Jabatan Perdana Menteri, yang berfungsi khusus untuk menjaga hal-ehwal serta lawatan ke luar negara isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Pendedahan KeadilanDaily.com sebelum ini turut memuatkan sekali pautan ke muka surat laman web bahagian berkenaan namun semalam, laman itu dipadamkan dan tidak lagi dapat ditemui pada laman web Jabatan Perdana Menteri.

Dalam perkembangan berkaitan, Zuraida berkata kebangkitan rakyat Tunisia yang menentang Perdana Menteri yang tidak mampu mengawal isterinya sendiri, tidak mustahil akan turut merebak ke Malaysia dalam jangka masa terdekat.

Beliau merujuk kepada kejatuhan bekas Presiden Tunisia, Zine al Abidine Ben Ali yang terpaksa melarikan diri daripada negaranya akibat kemarahan rakyat terhadap isterinya, Laila Trabelsi yang rakus menghabiskan harta negara.

“Jika dilihat di negara kita sendiri, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri gagal mengawal isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor. Sehingga kini beliau hanya menikus apabila diminta memberi penjelasan berhubung pejabat Rosmah di Putrajaya,” kata Zuraida.

http://www.pmo.gov.my/?menu=page&page=1947 - Laman asal yang telah di tutup !

5 comments:

Anonymous said...

Ini bermakna Najib sudah gentar dan kecut perut tentang apa yang berlaku diTunisia.Tidak mustahil apa yang berlaku diTunisia dan dulu diIndonesia akan berlaku dinegara ini.Kalau rakyat sesebuah negara sudah hilang sabar dan terus ditekan dan dizalimi oleh pemerintah,suatu hari bom akan meletup.Pemimpin-pemimpin UMNO wajar ambil iktibar tentang apa yang sudah berlaku diTunisia.Jangan asyik kembongkan perut dan lupa kepada rakyat.Apa bila rakyat bangkit seperti diTunisia,polis dan tentera tidak akan mampu mempertahankan perasuah,penyangak dan penzalim.DiTunisia,akhirnya pihak polis bertindak bersama rakyat.

Anonymous said...

masih lagi dalam simpanan google webcache. lihat

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:4D3GdqKNV_0J:www.pmo.gov.my/%3Fmenu%3Dpage%26page%3D1947+http://www.pmo.gov.my/%3Fmenu%3Dpage%26page%3D1947&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=my&source=www.google.com.my

Anonymous said...

Apa??? FLOM dibubar?

Takde lagi first lady???

Najib dh brcerai ke?

Ekekekekekekek

buduss bertingkat

Jumi said...

Jangan harap la apa yang berlaku di Tunisia akan berlaku disini. Berapa kerat aje yang yang sokong PKR ni. Ingat yang lain yang berdiam sekarang ni akan sokong? Kalau tak ada BN pun kami tak akan sokong parti yang dipimpin lelaki yang memualkan ini. Orang macam Zuraidah ni bersepah. Pandai cakap aje. Apa yang kau dah buat untuk rakyat? Asik mengutuk orang. Mengutuk memang senang- orang bangang pun boleh mengutuk.Cuba buktikan kebolehan dengan berkhidmat bukan dengan melolong sana sini.

Anonymous said...

Alo2 Search FLOM
Pastu tekan Cached
KOMPOM ade!
google mesti simpan satu copy