Monday, August 11, 2008

Sejarah Saiful Bukhari di sini !!! PENTING !!

Kepada rakan-rakan seperjuangan, saya dah jumpa satu blog yang memperkatakan tentang Saiful sejak beberapa hari selepas PRU-12 tempohari.

Pada mulanya saya berfikir mungkin blog ini atau entri-entri tertentu direka untuk menjatuhkan imej Saiful Bukhari. Seperti yang kita maklum, kemasukkan entri boleh di'back dated'. Tetapi perkara yang membuatkan saya yakin ialah puluhan comment yang terdapat dalam entri tersebut.

Jika entri boleh di'back dated', tetapi comment tidak boleh diback dated di mana yang memberi komen juga terdiri dari ramai bloggers pada tarikh yang logic. sila lihat salah satu comment di bawah; Komen yang bertarikh Mac 16 2008

assalamualaikum. im looking for a hypocrite by the name of saiful bukhari!

mana pergi saiful bukhari? kenapa senyap je? mana kau saiful ooii!

org tak fitnah kau pun. kau yg fitnah diri kau sendiri aku rasa. bila aku baca-baca balik posting najwan ni, mmg aku tak jumpa pun dia sebut nama kau. so apasal kau kata dia fitnah kau?

kau ni saiful, rupenya pendendam orangnya ye. najwan tak pernah fitnah kau pun tp kau nak tunjuk kat org yg seolah2 najwan ni jahat sgt sampai sanggup fitnah kau dan jatuhkan kau apa semua.

kat uniten ni semua dah tahu cerita kau masa jd mpp dulu. apa yg kau dah buat? gila kuasa, gila publisiti, gila glamer! itulah kau wahai saiful. kerja kau itu je. org lain buat kerja, kawan2 lain mati-mati buat kerja, kau dapat nama!

dulu kau bising, marah dan bengang tgok gambar najwan dgn dsai. kau nak tuduh dia main politik. siapa yg main politik skrg ni saiful oi? kat frenster kau tu gambar2 apa? gambar kau dgn su najib, gambar kau dgn menteri umno, tok pa, syed hamid, shahir samad apa semua tu. apa tu saiful? skrg kenapa nak rapat dgn dsai pulak?

kau kecoh suruh org pangkah BN dlm frienster, siap buat prime pic gambar bendera BN, kat tepi tu ada X besar. hey saiful apa ni beb? kau ni lalang ke apa? bacul ke apa?

kau melatah kenapa beb? najwan ada ckp pasal kau ke? atau mmg betulla yek kau ni org najib utk spy kegiatan dsai. pastu mengaku nk tolong la apa la!kau ingat kau bagus sgt ke? stakat tolong menempel kat ceramah dsai lebih baik tak payah! dasar gila glemer! pastu nak kecoh kat semua org kata kau skrg kerja dgn dsai. kau ingat org semua kagum dgn kau la yek bila ckp mcm tu???

sudah la saiful, tembelang kau semua budak uniten dah tahu. kalau kau nak tahu, blog najwan ni HEP UNITEN pun baca beb. aku yakin org2 hep semua duk gelak2 je baca komen kau, hahhaha. gaya kononnya kau ni baik sangatla yek.

"Masyaallah Najwan, sampai bila saudara nak berhenti memfitnah.."

cuba tgok balik ayat kau ni? BM pun terabur..

kalau betul najwan ni memfitnah, kau patut tulis mcm ni:

"masyallah najwan, bila saudara nak berhenti memfitnah..."

tapi aku nak modify skit la ayat ni.."masyaallah saiful, sampai bila anda nak jadi mcm ni?? bila anda nak berubah?"

apapun, aku nak tanya kau lagi ni, ada ke najwan sebut dan fitnah kau dlm posting ni???? aduhai, bodohnya la kau ni. posting semudah ni pun kau dungu tak reti nak paham. melatah tak tentu hala! mcm ni nak jd pembantu dsai????

well, since semua nak main kotor utk burukkan nama org lain, meh sini aku nak burukkan nama dia pulak. aku harap aku tak berdosa buat benda ni. niat aku sekadar nak bagi tahu korang siapa saiful ni yg sebenarnya!!!! drpd aku biarkan semua tertipu dgn si saiful ni, itu lagi bahaya!

aku kenal kau saiful. kenal sangat. kalau aku nak bukak satu2 cerita kau mmg teruk kau beb! kau tak ingat ke dulu kau bergaduh bertumbuk sebab berebut perempuan masa kat universiti? kau lupa ke awek kau budak indonesia yg kau dump tu? betapa baik dan sayangnya dia kat kau. last2 kau dump dia dan cari perempuan lain! itu poin pertama: saiful kaki pompuan!

skrg ni aku nak tanya kau saiful, apa sebenarnya motif kau? kenapa kau sanggup tipu orang kata najwan fitnah kau? masalah akademik kau, masalah kau kat uniten, kenapa kau nak salahkan org lain? kenapa nak salahkan najwan? hidup kau, kau la tanggung, apasal nak salahkan org lain?

dan yang paling aku pelik...najwan tak sebut nama sape2 pun dalam posting dia tu. dia mention nama najib je...kau kenal ke najib razak tu? boss kau ke?

eh silap..boss kau skrg ni rahimi osman! pewaris diari merah! kan?

saiful saiful! berubah la bro! aku kecewa la dgn kau. ingatkan skrg kau dah ok, rupanya masih gile glemer gile kuasa mcm dulu lagi.

buat DSAI, kalau tuan baca blog ini dan tuan baca komen2 ini, saksikanlah tuan, inilah dia orang yg nak berdampingan dgn tuan. kalau si saiful ni mintak nak kerja dgn tuan, saya nasihatkan janganlah amik dia! mmg punah lah keadilan dgn tuan sekali jatuh terduduk. silap2 tuan masuk jail balik nanti.

buat budak2 dsai semua, bagi tahu dsai yg saiful ni dulu pelajar uniten yg gila kuasa dan gila glemer. dia berangan dan perasan bagus. ckp nak lebat je. gaya nak macho je but seriesly, dia ni kosong je..sampah tak berguna langsung. dia ckp mmg manis, gaya mmg gentle tp itu sume hipokrti je!dia mmg pandai berlakon..

saya budak uniten dan saya simpati dgn dsai.kalau buleh saya tak nak terlibat pun dlm komen2 ni, tp bila saya tgok mangkuk ayun ni kecoh lebih dan tunjuk bagus, mmg saya tak bleh berdiam diri! saiful, berubahlah! please...

-H-


Gempak tak ?

Untuk ke entri yang saya maksudkan, sila klik di sini

Tolong baca entri ini sampai habis termasuk semua komen2 yang dilontar. Saya percaya, kamu semua akan kenal siapa Saiful Bukhari ini.

Sebelum ini saya yakin bahawa DSAI tidak bersalah. Sekarang saya lebih yakin, lebih yakin, lebih lebih yakin yang semua ini adalah konspirasi politik semata-mata.

Kepada mereka yang selama ini menyokong UMNO, tolong buat perkiraan semula. Adakah kamu benar dalam menuduh DSAI? Tolong buat perhitungan, siapa yang kamu belahkan, dan atas dasar apa? Jika kita ada peluang untuk menjadi orang yang tidak hipokrit, inilah masanya.

Sekali lagi saya seru, tolong baca entri ini dengan komenya sekali ! Dan fikirlah dengan akal, renunglah dengan hati, adakah diri ini begitu mudah untuk terpedaya....?

29 comments:

Anonymous said...

bodoh, karakter kartun pakai baju tertulis 'court of public opinion' tapi menterbalikkan imej bendera. promosi pulak info basi. orang dah baca benda nih lama dah la weiii. kau tu yang ketinggalan keretapi kot.

kpasu guy said...

Saudara Edyes,
Selalu jugak saya membuka blog saudara untuk cerita terkini DSAI. Bukan apa, ramai rakyat Malysia sudah menjadi manusia pemfitnah dan ramai dah suka maki hamun macam tidak ada agama. Harap timbul kebenaran selepas ini.

Satu lagi minta saudara letak kembali kedudukan asal bendera. Bukan apa, bendera tak salah Edyes, manusia yang salah.

Anonymous said...

Apsal ko komen psal ayat BM Saiful plak nih??bapak bodo..anjing siall!!

Anonymous said...

entri dari marini gadis refomis yg cukup menarik di sini
http://marinidanpolitikus.blogspot.com/2008/06/musang-berbulu-ayam-itu-sudah-menjadi.html

Anonymous said...

baca blog ni....
ada kisah menarik pasal rahimi anak ayam dan saiful bolos aka musang

http://tawanpekan.blogspot.com/2008/04/soalan-untuk-rahimi.html

Edyes said...

saudara anon 6am,

1. apa yang bodohnya? saya ada prinsip sendiri tentang menterbalikkan bendera negara. Juga atas semangat patriotik yang ada dalam diri ini, saya menterbalikkan bendera sehingga keadaan negara pulih.

2. promosi info basi? mungkin sedara dah baca info tersebut lebih awal, tapi bukan semua orang. Masih ada yang tak dapat info macam nie dan adalah menjadi tanggungjawab aktivis blogger macam saya untuk menyampaikanya !

Edyes said...

kpsu guy,

terima kasih atas nasihat saudara. benar, bendera tak salah. kita manusia yang salah dan membuat kesalahan.

saya terfikir, apakah menterbalikkan bendera itu lebih teruk dari membiarkan rakyat menderita kenaikkan harga minyak? kita bagi sign. kita bagi petunjuk bahwa sesuatu yang tidak kena dalam negara kita. bahawa banyak yang tidak kena dalam situasi sekarang ini.

saya berjanji, jika keadaan pulih seperti sediakala, saya akan kibarkan bendera ini dengan baik sekali.

Anonymous said...

saudara Edyes,

saya juga faham akan kekecewaan saudara terhadap apa yang berlaku di dalam negara sekarang ini.

saya juga harap saudara Edyes mempertimbangkan untuk membetulkan kembali bendera negara tercinta.

harapan saya agar teguran ini dipandang sebagai sebuah teguran yang positif.

Anonymous said...

Sesiapa di Malaysia (terutamanya) dan di dunia ini (amnya), yang TIDAK PERCAYA BAHAWA ANWAR PELIWAT, maka eloklah otaknya bukan diletakkan di kepala lutut, tetapi sila ambil otak anda itu buangkan di dalam longkang! ....

SEJAK SEKIAN LAMA SUDAH DIMAKLUMI OLEH SEKALIAN RAKAN TAULAN DAN KELUARGA TERHAMPIR ANWAR, BAHAWA ANWAR ADALAH KAKI LIWAT, bukan lewat, tetapi LIWAT! diulangi, KAKI LIWAT! ... fahmun?


HumpalaHum ...

Anonymous said...

wahai humpalahum.. hang ni mesti kaki liwat gak kan. hanya kaki liwat yang kenal siapa si kaki liwat dan sentiasa bercakap dengan si peliwat-peliwat.

anwar PASTI BUKAN kaki liwat.

Anonymous said...

ok edyes hang ckp hang ada prinsip sendiri mengenai bendera terbalik tu.Jd cuba hang terang kat kami apa prinsip hang tu ataupun hang hanya sekadar mengikut org je.Aku cukup kecewa dgn kempen terbalikkan bendera nie.aku pn hangin gak ngan paklah n geng tp takla sampai aku hangin dgn negara aku nie.sesapa yg terikut dgn kempen terbalikkan bendera nie korang pikir la masak2.
aku tak sanggup tgk bangsa kita sendiri memperlekehkan negara kita nie.kecewa aku bila korang terbalikkan bendera yg masa aku skola dulu slalu aku lihat berdiri megah dinaikkan masa skolah dulu.secara jujur aku rasa cam nak nangis tgk korang wat bendera malaysia camni.jgn ikut prinsip, korbankan daulat negara demi rasa kecewa korang tu.korang pikirla sendiri, jgn campur adukkan kedaulatan dan rasa sayang kita pada negara dgn hal2 politik.pesan aku korang balik semula ke sekolah lama korang pastu tenung sedalam dalamnya bendera kt sekolah lama korang tu.wasalam.

Edyes said...

1. terima kasih kepada anon yang memberi nasihat. Nasihat secara baik untuk perkara yang baik harus dipertimbangkan.

2. saya percaya sekarang ini SANGAT ramai yang tidak bersetuju dengan kempen bendera terbalik ini.

3. Prinsip saya. Bendera negara hanya layak dikibarkan secara betul apabila negara berada dilandasan yang betul. Saya sangat menyanjungi Jalur Gemilang, saya mempunyai semangat patriotik yang tinggi. Oleh sebab atas dasar patriotik juga, saya nekad untuk meneruskan kempen bendera terbalik ini.

4. Kenapa? Mengapa? saya sedia maklum bahawa bendera itu mempunyai fungsi iaitu sebagai lambang kemegahan negara. tetapi apabila negara dilanda krisis, dan krisis itu tidak diusahakan untuk ditangani, maka dari situ menterbalikkan bendera menjadi satu lagi fungsi, menunjukkan negara dalam keadaan bermasalah dan TIDAK ditangani.

5. Saya mengambil pendirian untuk TIDAK menyeru kepada pembaca blog untuk mengikuti kempen ini. jika entri sebelum ini terdapat unsur-unsur menghasut, saya tarik balik.

6. saya juga percaya, mereka-mereka yang menasihatkan saya supaya membetulkan kembali bendera tersebut merupakan mereka yang menyayangi saya. Ibu saya, isteri saya, adik-beradik saya, mertua saya semua minta agar betulkan kerana mereka taknak saya ditahan.

7. Aktivis blogger seperti saya ini InsyaAllah takkan ditahan. Saya pun taknak ditahan di atas sebab-musabab macam nie. taknak menyusahkan orang. Banyak lagi tanggungjawab polis selain daripada menahan blogger.

8. Saya menyayangi bendera Malaysia, saya amat menghargainya sebagai sebuah lambang kedaulatan. Tetapi, dalam masa yang sama saya juga menyayangi negara ini. saya menyayangi negara ini dan menghargainya. jika ditanya mana yang mana lebih saya sayangi di antara bendera dan negara, sudah tentu saya lebih sayangkan negara.

9. Oleh sebab saya lebih menyayangi negara ini, maka saya terbalikkan bendera demi menunjukkan sebuah protes. Bayangkan, saya telah menterbalikkan bendera yang saya sayangi demi negara yang lebih saya sayangi !

10. Dalam konteks tertentu, saya berpendapat bendera itu jauh prioritinya berbanding nasib rakyat Malaysia.

11. kepada yang marah terhadap tindakkan saya, saya memohon 10 jari kerana tetap dengan pendirian saya. saya tiada masalah untuk ubah pendirian ini demi negara, cuma berikan saya masa. mungkin setelah DSAI mengambil alih negara ini, saya akan mengubahnya. mungkin setelah paklah menurunkan harga minyak sebanyak RM1.08sen, setelah paklah memansuhkan ISA dan dibebaskan pesalah ISA, setelah paklah mula bertindak merubah semua institusi kerajaan supaya lebih telus, setelah paklah mengumumkan peruntukan yang sewajarnya untuk membasmi kemiskinan tegar di negara ini, setelah paklah memberi jaminan bahawa semua ahli parlimen UMNO tidak kebal untuk dibawa ke mahkamah, setelah paklah menghentikan projek koridornya dan menumpukan ke arah kebajikan negara dan setelah paklah menutup segala ancaman singapura dalam tuntutan demi tuntutannya, mungkin setelah itu saya akan kibar jalur gemilang dengan tepat.

Saya ulang sekali lagi, saya sayangkan Jalur Gemilang, tetapi saya lebih sayangkan negara ini.

Anonymous said...

mmg hang ni bodoh..
patriotik menda?
bendera terbalik..
elok la sama dgn hg..sonsang.
ni mesti geng2 sonsang ..

kalau nk marah..marah paklah saja.. najib ka..ni kait bendera malaysia...bodoh punya baghal...

Edyes said...

ok, entri ini sebenarnya berkenaan saiful.

sila ke entri baru mengenai pendirian saya terhadap kempen bendera terbalik ini.

sila klik sini

nagakeciks said...

Assalamualaikum

1.Pada pendapat saya , sepatriotik mana pun saudara , usahlah dikaitkan dengan Jalur Gemilang. Luahkan dengan cara yang lebih elok , matang. Jangan terlalu mengikut tindakan orang lain. Jangan kerana nyamuk , kelambu dibakar.

2.DSAI sebagai pemimpin negara ? Sebesar kuman sekalipun saya tiada keyakinan dengan DSAI. Maaf , tindakan DSAI banyak menunjukkan ada motif tersembunyi.

3.Biarlah pemimpin Malaysia yang berikutnya , mempunyai otak sebijak Tun Dr Mahathir dan hati sesuci Tuan Guru Nik Aziz.

Saya jujur dengan post saya, dan saya tidak perlu bersembunyi dengan "Anonymous"

Anonymous said...

Edyes,

Menterbalikkan bendera bukanlah cara kita sebagai seorang rakyat malaysia untuk menunjukkan rasa kurang puas hati dengan apa yang sudah terjadi di dalam negara kita ni. Saya setuju dengan ramai orang yang telah memberi komen tentang perkara ini bahawa ini adalah sesuatu yang tidak masuk akal. Dari mana asalnya kelakuan menterbalikan bendera ni? Lagi satu, DSAI mengambil alih kerajaan Malaysia? If that happens, you'll see what disaster will fall upon all of the Malaysians. Not only the Malays, but the other races as well. Trust me. He's not to be trusted.

Edyes said...

Nagakeciks,

1. Terima kasih di atas teguran. SAYA AKAN BERFIKIR SEMULA berkenaan Jalur Gemilang kesayangan... beri sedikit masa.

1.5 Seperti yang saya jelaskan, saya tiada masalah mengorbankan prinsip yang tidak betul dipandangan umum. InsyaAllah.

2. Berkenaan DSAI, kita wajar bagi peluang kepada beliau. Kita lihat sejauh mana kehebatan beliau dan 'keadilan' beliau apabila berkuasa kelak, sejauh mana beliau mengangkat RAKYAT. Jika Malaysia menjadi lebih baik di bawah pemerintahan DSAI, sudah tentu kita sebagai rakyat yang untung.

3. Tun Mahathir adalah 1 dalam sebilion umat. Itu tidak dinafikan. kehidupan rakyat pada eranya adalah sesuatu yang amat disenangi walaupun banyak isu. TGNA pemimpin yang paling saya hormati buat masa ini.

4. Berkenaan anon, saya berhak untuk TIDAK menjawab sebarang pertanyaan dari si anon. tapi kekadang layan jugak la.. bottom line, kita harus mempunyai nama, di mana jua.


Kepada anon 11.15,

Terima kasih di atas teguran. SAYA AKAN BERFIKIR SEMULA berkenaan Jalur Gemilang kesayangan.

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM...
HEI,TOLONG AKU CKIT.SAPE SEBENARNYE YANG DOK KATA DSAI NIE PELIWAT HAA?APE KE JADAH KO NIE.
KO NIE MMG LGSG XIKUT PKEMBANGAN SEMASA.BACE LA SUME BLOG,PAPER,BERITA TAK KIRA DARI PEMERINTAH ATAU PEMBANGKANG.DUK BACA UTUSAN MELOYA APESAL..NI LA YANG DIKATEKAN CERDIK YANG TAK BOLEH DIIKUT DAN BODOH YANG TAK BOLEH DIAJAR..DULU AKUPUN PERCAYA FITNAH ORANG UMNO NI.SAMAPI DSAI KENE PENJARA.TUP TUP...LEPAS 8 TAHUN DSAI DALAM PENJARA,MAHKAMAH PERSEKUTUAN GUGURKAN KES LIWAT TU..KO TAU TAK?G.U.G.U.R K.E.S,BANGSAT.MAKNENYE KES TU TAK WUJUD.PAHAM TAK,SIAL.KAU ORANG YANG SOKONG UMNO NIE PEHAL?KITORANG RAKYAT MALAYSIA NIE BUKAN ANTI UMNO TAPI ANTI PEMIMPIN YANG KORUP NI.DORANG TAK NAK TERJUN SELAMATKAN KAPAL YANG DAH NAK KARAM,SO TERPAKSA LA DORANG KARAM DENGAN KAPAL2 TU SEKALI.AKU TAU ORANG YANG KOMEN NEGATIF TENTANG DSAI MEMANG ORANG UMNO CAM SAIFUL BUKHARI LAHANAT TU JUGAK.CUME NAJIB,KERY N PAKLAH JER YANG TAK BAGI KO PELUANG UNTUK MENGAKU DILIWAT OLEH DSAI.KO PIKIR LA BALIK,BUAT APE DSAI NAIK MAHKAMAH BARU2 NIE.KO BOLEH TERIMA KE KALAU AKU TUDUH KO KE ADIK BERADIK KO MELIWAT SAMPAI KO KENA TANGKAP DENGAN POLIS YANG BERTOPENG MUKA. MESTI KO GATAL NAK TANYE APE SEBAB DAN BAYANGKAN.....
1)POLIS KATA KO LIWAT ORANG.KO MINTAK BUKTI REPORT TAPI POLIS TAK BAGI.
2)KO MINTAK LAPORAN DOKTOR PUN DORANG KATA TAK BAGI.ESOKNYE ORANG YANG TUDUH KO TU LAPORAN PERUBATAN DIA SAHKAN DIA TAK DILIWAT.TAPI KO TETAP KENA NAIK MAHKAMAH.
3)PAKLAH CELAKA TU KATA DNA KO DULU DAH LAME SANGAT.KENA AMIK YANG BARU.
4)KAT MAHKAMAH,KO DIBACAKAN PERTUDUHAN TAPI KO TAK TENGOK PUN REPORT POLIS TU.
5)LAPORAN DOKTOR PUN DIRAHSIAKAN.
6)YANG TUDUH KO TAK DATANG TAKUT KONONNYE ORANG2 KO NAK BUNUH DIA.
KAN MACAM SIAL TU..PIKIRLAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA YANG BIJAKSANA...
PEJUANG KEHARMONIAN,PENDEKARLAUT..

Anonymous said...

Salam,

Bro, betulkan le bendera tu. Klu Malaysia tak bagus, yang patut terbalik ialah pemerintahan, bukan bendera.
Tuhan selalu uji manusia, tak kan kita nak sembahyang terbalik gak?
"Tidak berubah nasib sesuatu umat jika umat itu tidak berubah"..so yang perlu bro ubah ialah hati umat Malaysia, bukan benderanya..okies?
TQ.

cikundez said...

Akum suma.
1.terima kasih edyes kerana sudi mempertimbangkan ttg bendera terbalik tu.kami hanya memberi nasihat dan harap anda dpt mendengarnya dgn hati terbuka.aku percaya utk menjadi rakyat malaysia yg sayangkan negara ini kita tidak boleh ganyang negara tetapi harus ganyang pemimpinnya yg alpa hari ini.seperti kita menggunakan komputer.komputer tidak salah jika ia rosak.tetapi user yg harus dipersalahkan.jadi kenapa kita harus 'menerajang' komputer tersebut?seperti negara ini, kenapa harus calitkan kehinaan pada bendera sdgkan kehinaan tersebut sepatutnya pada kerajaan skrg?harap saudara edyes dpt pertimbangkan nasihat saya ini.

2.satu lagi mengenai kes anwar ketika dipecat dari kerajaan masa zaman tun mahathir.aku tidak berpihak pada mana2 pihak jd harap anda dpt mendengar kata2 aku ini dgn hati terbuka dan jgn gunakan emosi melulu.sebenarnya kes seperti rogol dan liwat sgt susah utk dibawa ke mahkamah utk dibicara.ini kerana bahan2 bukti tidak seperti kes2 dadah.contohnya seorang mangsa rogol mengadu telah dirogol dan mengatakan si C merogolnya.setelah pemeriksaan memang mangsa telah dirogol tetapi oleh siapa?ini menjadi susah untuk dibuktikan si C adalah perogol bila tiada kesan air mani ataupun bulu ari2 di kemaluan mangsa.ini lagilah susah bg kes2 seperti liwat.dari 10 kes yg dilaporkan hanya 1 dpt dibawa ke mahkamah utk dibicara.9 yg lain oleh kerana tidak cukup bukti ataupun sebagainya.disebabkan itu kes anwar yg pertama tilam dijadikan sasaran oleh kerana itu satu2nya bahan bukti(eksibit) yg polis ada.utk pengetahuan anda tilam bukanlah sesuatu yg luarbiasa utk dijadikan eksibit dlm kes seperti ini.slalunya sekadar gambar shj yg dibawa oleh PendakwaRaya.tetapi oleh kerana kes anwar adalah kes yg 'istimewa', tilam terpaksa dibawa.oleh itu tilam tersebut tidak seharusnya dijadikan modal lawak @ gurauan.
3.Di mahkamah rayuan dan persekutuan, rayuan anwar telah dibenarkan oleh kerana bukti2 yg tidak mencukupi.tetapi jika anda meneliti keputusan hakim-hakim anda akan dapati bhw hakim-hakim percaya kejadian liwat ada berlaku tetapi bukti tidak mencukupi dan pendakwa raya gagal meyakinkan anwar bersalah.anda lihat alasan penghakiman tersebut

"Even though reading the appeal record, we find EVIDENCE TO CONFIRM that the appellants (Anwar dan Sukma) were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen sometime, this court, as a court of law, may only convict the appellants if the prosecution has successfully proved that the alleged offences as stated in the charge, beyond reasonable doubt".

4.Aku bukannya mahu menegakkan benang yg basah atau mahu mengatakan anwar bersalah.tetapi aku cuba mengajak anda berfikir secara rasional dan mengerti akan kelemahan undang2 ciptaan manusia.ya mungkin kita boleh terlepas di tali gantung setelah membunuh orang oleh kerana terlepas disebabkan selok belok undang2 tetapi hukuman di dunia tidaklah sedasyat hukuman di akhirat.jadi aku mengajak anda beramai2 jgnlah bertelagah sama ada anwar telah melakukan liwat ataupun tidak.bila berlaku perkara sebegini tidak mustahil musuh2 kita diluar sana tergelak melihat kita bertelagah sesama sendiri.ramai bertanya kita mempunyai musuh di luar sana ke? yup,setiap negara islam yg membangun dan menjadi contoh bg negara lain ada satu 'tangan' asing yg akan cuba menggugatnya. lihat shj pada zaman kemegahan Islam zaman dahulu di negara sepanyol skrg.jika anda mengkaji sejarah anda tentu faham.
5.jadi baca dan fikirlah secara rasional akan komen aku ini.anda mengeluh apa nak jadi pada negara kita sedangkan anda sendiri yg mengeruhkan keaadaan dgn merenggangkan tali persaudaraan sesama umat.perkara sebegini harus dielakkan.salah atau tidak seseorang bukannya pada tangan kita tetapi terletak pada tuhan.
wasalam.

Anonymous said...

Si Edyes yg bangang lagi x mengenang budi...DSAI pernah menjadi Menteri Kewangan dulu...apa jasa yg dia tlh buat??? hampir2 nk jual negara...nasib baik TDMM yg bijak berjaya menyelamatkan Malaysia..Kalau ko nk tahu DSAI pengkhianat bangsa & Negara...pikirkan lah parti PAS dh wujud sejak 54 tahun yang lalu...ttp kewangan parti bukan ditahap semewah parti PKR..persoalannya mana dtgnya wang bg parti yg wujud sejak 1999 ni, kalau bukan dari dana asing...iaitu DANA ASING BARAT YAHUDI!@! DSAI dari zaman pelajar sehingga skrg sentiasa mengata & mengutuk org ..kata org semua x betul...kononnya dia sorang hebat, wira...HAKIKATNYA dia seorg yg TAMAK,PENTINGKAN DIRI SENDIRI..merasakan dia lah yang terhebat..
Edyes & anonymous..ko senang2 kutuk polis topeng bermuka..ko tahu ke kerja diaorg? apa fakta yg korang tuduh polis nk pengenakan DSAI yg korang sayangi tu...1997/98maklumat DSAI meliwat S**** mmg wujud..percakapan bongkak DSAI dgn TDMM pun jelas kendengaran kononnya nk wujudkan ketegangan dalam masyarakat malaysia dgn laungan REFORMASI...reformasi untuk PERSONAL!!!! kenapa kes rogol & liwat org biasa...x dilayan seperti kes beliau dan DSAI masih katakan POLIS layan dia secara x adil...ape kejadah tui??? ape ingat dia tu sape??? rakyat biasa kalau kena...senang je POLIS nk uruskan...ttp kalau tang dia...mcm2 tuduhan dilontarkan kepada Krjaan & Polis..cuba saudara pikir logik...kalaulah kes liwat ni terjadi kpd rakyat yg biasa spt kita...ada ke isu sebegin timbul???? ape slama ini POLIS siasat kes rakyat x adil ke slama ini???
KORANG ni hidup aman bukan jasa DSAI...sejak beliau melaungkan REFORMASI...sejak K.Singhgh menjadi peneman setia undang2..maka org melayu kte dh berpecah belah dan tidak aman...korang tgklah sape yg disisi DSAI...semuanya india ...soal pengislaman sapa yg persoalkan...??? kaum yg sama dlm PKR ni juga yang terlibat.....
PKR adalah Parti Kenakan Rakyat..apa nasib PAS skrg ni?? parti ISLAM tu...kalau DSAI tu baik sgt dan bagus...dan tidak mementingkan diri...sudah tentu dia masuk saje PARTI PAS..knp nk wujud PKR??parti keluarga sendiri..tipu rakyat...tabur fitnah dan ayat sensasi..berpuitis...fikir2kan lah...
lagi satu tegakkan bendera tu balik!!!budaya mana yg ko ikut ni??? budaya BARAT YAHUDI...DSAI yg suggest kempen camni pun ko masih ikut??mana hidayah ko ni??? keluarga mak bpak ko dh nasihat ko pun tak jadi..masyaAllah..

Sie Yin said...

Bodoh betullah awak ni edyes

Sejarah sebenar tentang saiful adalah seperti berikut. Saiful dijemput oleh DSAI utk menyertai PKR sebagai teman lelakinya utk buang-buang boring semasa penat berkempen pilihan raya.

Biasalah maun bontot la maksudnya. Si saiful pula bersetuju pada awalnya sebab dia dibayar ribuan ringgit. Tetapi selepas beberapa kali pelir DSAI memasuki bontot saiful maka longgarlah lobangnya, sebab itulah DSAi tidak lagi membayar sejumlah wang ke atas saiful sebab dah kurang nikmatnya.

P/S...itu pun awak tak tau ke?...ini u asyk asyik buat FITNAH tentang saiful kesayangan mu itu...bodoh punya edyes..

Mari tumbangkan kerajaan BN, say no to PKR, Vote for DAP or PAS only. KAmi mahu PM dari kalangan orang CINA sahaja. kerana Cina bermaksud hilang la rasuah.

Sie Yin said...

Bodoh betullah awak ni edyes

Sejarah sebenar tentang saiful adalah seperti berikut. Saiful dijemput oleh DSAI utk menyertai PKR sebagai teman lelakinya utk buang-buang boring semasa penat berkempen pilihan raya.

Biasalah maun bontot la maksudnya. Si saiful pula bersetuju pada awalnya sebab dia dibayar ribuan ringgit. Tetapi selepas beberapa kali pelir DSAI memasuki bontot saiful maka longgarlah lobangnya, sebab itulah DSAi tidak lagi membayar sejumlah wang ke atas saiful sebab dah kurang nikmatnya.

P/S...itu pun awak tak tau ke?...ini u asyk asyik buat FITNAH tentang saiful kesayangan mu itu...bodoh punya edyes..

Mari tumbangkan kerajaan BN, say no to PKR, Vote for DAP or PAS only. KAmi mahu PM dari kalangan orang CINA sahaja. kerana Cina bermaksud hilang la rasuah.

Edyes said...

saya tak paham betul... kenapa orang yang benci DSAI nie kebanyakkanya sangat ber'emosi'? macam cacing kepanasan !! hehe

atau... masa untuk mereka-mereka ini sudah hampir tamat?? ye lah, kerajaan bakal bertukar kan....

kepada anon 3.01,

pendapat saudara amat baik sekali, jelas. namun masing-masing ada persepsi dan itu hak masing-masing. kita berhak membicarakan pendirian kita. terima kasih.

Kepada Anon 7.39,

tidak dinafikan, anda pembaca UTUSAN yang setia. teruskanlah...

kepada sin yie,

you can go to HELL ! MOTHERFUCKING RACIST !!

Anonymous said...

Bagi sy Saiful ni mcm anwarlah. Seorang pencari populiris. Anwar dulupun dgn Abim, Umno dan skrg PKR. Sebab tulah byk gambar dia dgn Menteri. bila PKR serang selangor dia pun join Pkr. Tp diapun tak sangka di liwat anwar. klu skali tu boleh tahan juga tp dah selalu mana leh tahan. Sy pun pernah diliwat kawan. selalu sy pun lari..

Anonymous said...

Em.. Takdenya anwar jd PM. Tulah Pak jenin zaman moden. sy dengar kat sabah pun tak de AP nak join dia. Biasalah anwar.. Cita-cita besar malah memang ada tokoh jd PM tp TUhan maha mengetahui. Tuhan tahu siapa anwar.. Klu di izinkan Tuhan dah lama dia jadi PM. Tp kenapa Tuhan tak izinkan Em.. Tuhan saja yg tahu.. kebarangkalian dia jadi PM masa jd TPM dulu lg besar dari sekarang tapi tak jadi pun. Tuhan memang menyayangii kita tp membenci anwar..

Anonymous said...

saudara edyes,

DSAI X JADI PM PUN X APA, ASALKAN KERAJAAN BN REBAH DAN TERUS HANCUR ITU YANG KITA MAHU. PEDULIKAN KOMEN PARA PENYOKONG BN YG EMOSIONAL DAN FANATIK TU. CUBA SAUDARA TENGOK PERKATAAN 'VULGAR' YANG DITULIS..INI DAH MELAMBANGKAN SIAPA SEBENARNYA DIAORG DAN SEJAUH MANA DIORANG BOLEH PERGI SAYA PUN X PASTI..DAN SETAKAT MANA MENTALITI DIORANG NI, SAUDARA NILAIKANLAH SENDIRI...TAPI YANG PASTI FITNAH DAJJAL SEMAKIN MENJADI-JADI DI NEGARA KITA INI

WASSALAM.

N9

Anonymous said...

KEPADA PENULIS BLOG SILA BETULKAN KEDUDUKAN BENDERA MALAYSIA.
ANDA TIDAK PATUT BUAT BEGITU KERANA ...
PERJUANGAN DATUK NENK AKU SEBAGAI SEORANG PERWIRA BELUM TAMAT ..
ALANGKAH BAGUS YE KALU AKU CAMPAKKAN KAU DUDUK KAT NEGARA-NEGARA YANG BERPERANG SUPAYA KAU BLEH MENJADI SEORANG YANG BERSYUKUR ......AKU PANTANG JIKA ORANG ATAU MANUSIA YANG X FAHAM ERTI KEMERDEKAAN...
KALU HIDUP LAGI LAH DATUK AKU MAYBE KAU AKAN DIKIRA PENGKHIANAT TANAH MELAYU...
LAST SEKALI BETULKAN KEDUDUKAN BENDERA MALAYSIA
ASSALAMUALIKUM..............

Edyes said...

saya telahpun ubah pendirian saya pada 17 Ogos 2008.

telah saya perjelaskan di sini

terima kasih

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan