Saturday, January 8, 2011

Ini Dia Pejuang TGHH - Sanggup Jual Nama Presiden PAS Untuk Glamour Macam Aduka Taruna!!



Kah kah kah... sanggup jual nama Tuan Guru Haji Hadi untuk jadi terkenal beb... Sanggup mengaturkan satu pertemuan palsu di antara Aduka Taruna dengan TGHH tapi tidaklah aku pasti samada adakah tujuan utama BatuApi nie untuk pastikan Aduka dipukul di Rusila!!

Terus terang aku cakap, memang aku malas nak ambik port pasal budak BatuApi nie. Ini pun cuba luang sikit masa nak cerita skit macamana budak BatuApi nie cuba untuk menaikkan namanya. Gila glamour gamaknya. Macam aku tulis dalam quote di atas, si BatuApi sanggup merosakkan nama baik orang yang kononnya dia sanjung iaitu TGHH, semata-mata untuk jadi terkenal macam Aduka Taruna. hahaha...

Sejarahnya, dulu BatuApi pernah bertelagah dengan Poji TPU blogger Perisik Rakyat. BatuApi memperlekeh TPU ketika Muktamar PAS di Pengkalan Chepa tetapi akhirnya BatuApi ini dibelasah oleh TPU dengan pukulan KO - Dua Kali Bangang !!.

Tak cukup dengan itu, BatuApi yang selama ini terkenal dengan gelaran Blogger Pondan telah kehabisan hujah bila dihentak padu dalam ruangan komen di blog TPU, lantas cuba bertindak bijak dengan meletakkan gambar aku dalam blognya - pendedahan hebat konon ! kah kah kah...

Aku tak kesah la kalau orang tau mirip rupa aku nie... aku berjuang bukan untuk jadi pemalu atau penakut. Tergamak BatuApi taruk gambar aku dalam blog capoi dia tu, aku ucap terima kasih kerana memberi publisiti percuma dan aku mintak maaplah sebab kalau aku ada gambar si BatuApi nie, tak tergamak aku letak dalam blog aku!! Ini pun aku rasa sedikit ralat sebab dah publish nama BatuApi dalam blog edyesdotcom, tapi apakan daya untuk sampaikan kebenaran.

Semalam, Aduka Taruna kena pukul di dalam perkarangan Masjid Rusila... dalam perkarangan rumah Allah tu. Hebat betul orang-orang tok guru Haji Hadi, ada lesen pukul orang dalam perkarangan masjid. Kronologi Aduka kena pukul di sini.

Punca berlakunya peristiwa hitam semalam bermula dari Si BatuApi ini. Apabila dia merancang untuk mengenakan Aduka Taruna. Jangan cakap aku main tuduh sembrono, aku ada bukti email dari BatuApi sehari sebelum Aduka kena pukul di Rusila. Motif email tu ialah, nak suruh aku nasihat Aduka supaya jangan datang Rusila tapi aku yakin Aduka tidak boleh dihalang lagi, bilamana ada pihak yang memberi kata putus akan pertemuan dengan TGHH. Korang boleh tengok intipati email tu dalam entry Aduka di sini.

Oklah, aku malas buang lebih banyak masa... dan kepada BatuApi yang terbaca entry ini, mohon jugak jangan buang masa untuk balas sepertimana yang kau selalu balas artikel Poji tu hingga tak berkesudahan... orang tak reti nak kalah macam tu lah... Tak cukup dengan bangang, kenalah dua kali bangang!! hahaha...

Kepada yang dah baca kronologi peristiwa tu dari tulisan aku, rasanya betterlah kalau baca sendiri kronologi dari tuan punya badan yang dipukul dari belakang, di sini. Tajuknya bunyi macam orang tak serik2... hahaha


EDYES @ edyesdotcom
santai membantai...

Tahniah kepada pengguna nama samaran BatuApi @ firestone, kerana kerakusan dan kebodohan Batu Api berbicara dengan Aduka Taruna, telah menyebabkan tercalarnya kredibiliti TGHH sebagai seorang Tuan Guru yang juga Presiden kepada parti PAS!

Batu Api harus bertanggungjawab kerana telah menggunakan agenda 'pertemuan TGHH dan Aduka Taruna' sebagai satu agenda bagi mengenakan Aduka Taruna. Saya mempunyai bukti berbentuk email yang menunjukkan ia adalah satu muslihat daripada BatuApi.

Muslihat yang digunakan oleh BatuApi ini akhirnya memakan diri menjadi bala seterusnya mencemar nama baik TGHH dan PAS. Juga tercemar dalam sebuah penganjuran perjumpaan palsu ini, termasuklah Webmaster Songkok Puteh dan juga laman berita tersohor Tranungkite.

Mungkin selepas ini pihak polis akan mencari pengguna nama samaran BatuApi sekiranya pengguna samaran itu tidak menyerah diri untuk siasatan lanjut. Biarlah pihak polis menjalankan tugasnya.

Nasihat saya kepada BatuApi supaya berfikir dahulu sebelum berbuat sesuatu yang boleh memberikan impak calar balar kepada kepimpinan yang disanjung. Kini nasi sudah menjadi bubur, berani buat beranilah tanggung.

Nama baik TGHH dan PAS Terengganu tercemar dek kelaku haloba dan pra-matang seorang insan yang mementingkan diri sendiri. Lebih malang jika insan itu masih bersikap angkuh dan tidak bertanggungjawab dengan apa yang telah berlaku...

Mungkin rentetan peristiwa hari ini membolehkan nama BatuApi @ Firestone menjadi terkenal setanding dengan Aduka Taruna. Tetapi hanya kerana nama, BatuApi menyebabkan maruah TGHH PAS Terengganu dan juga Webmaster Songkok Puteh melalui TKO, sedikit sebanyak tercalar jua.

EDYES @ TKO

7 comments:

Waris said...

Dah nama pun BATU API... Sebab tu perangai suka melaga2kan org. Sokongan membawa rebah

Anonymous said...

HUJAH LAWAN HUJAH?Ni la PAS Tgganu tp bkn semua,Ni area Rhusila.Tak heran PAS kalah di sana.Batu Api tu dr dulu dah jual ayat2 Allah dgn harga yg murah.

mamat said...

Weiii Geng 13... hampa dengaq ni.

1.Hampa ni dah langgar syarat....
2.Hampa main terjah macam samseng apa pasai.....??

Note: Kalau pi terjah macam samseng kat kawasan orang, memang layak la hampa kena belasah.

Anonymous said...

Sampai bila nak jadi bodoh ni berperang sesama sendiri.

bunbinban said...

samseng tak samseng. sape yg belasah sape?. aduka taruna tu pegi sorang2 ada ke logik dia terjah cam samseng. bahlol ni tau ke dia ckp apa. TGHH tak ajar ke atau dia sibuk layan mimpi ber'UG' dgn melayu kebangsaan tu. Tuan guru apa nama kalau anak buah sendiri perangai mcm iblis. Lepas tu berangan nak perintah dunia. pirahhhh la mabuk. Nama parti islam namun akhlak tak. anak buah TGHH atau TGHH ni sendiri tak cukup tarbiyah?.

Manjungmari said...

Salam Bro...

Batuapi, memang sesuai dengan nama dan perangai tingkah laku apa yang dia lakukan..
Perangainya seperti hindu (india) orang kampong aku kata gempak hindu, sebiji macam perangai batu api, dia cuma berni cabar saja, bila orang sahut cabarannya dia gelabah puyuh kecut telor,,,

Itu pasal ia hantar email kat kau suruh nasihat Aduka, sebab dia dah termalu dan tak sanggup nak temui Aduka...
Bagi aku sekarang Batuapi dah jadi Batujamban...

Edyes said...

hahaha... bro manjung, dengar2 budak batuapi @ batujamban nie macam nak carik pasal dgn manjongmari pulak....

itulah blogger pondan tak sedar diri... hahaha... cubalah dia kacau brader kita sorang lagi tu... yg ada undang2 ISA tu.. hahaha

kepada bunbinban, you always my fren!! kalaulah sok ada peraduan pengunjung tegar blog edyesdotcom, nko lah orangnya.... thanks bro

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan