Tuesday, May 19, 2009

1000 Ahli UMNO Kangar Keluar Parti...

Tindakan ahli-ahli Umno yang didakwa melompat parti untuk menyertai PKR secara terbuka di Perlis, khususnya di Kangar, menimbulkan tandatanya apakah ianya tanda membantah pelantikan Menteri Besar, Datuk Seri Md Isa Sabu sebagai pengerusi Umno negeri yang baru.

Dr Md Isa yang juga ADUN Bintong, merupakan ketua Umno bahagian Kangar.

Malaysiakini difahamkan seorang bekas pemimpin Umno bahagian Kangar telah mengisytiharkan keluar parti itu bersama-sama kira-kira 1,000 ahli parti itu untuk menyertai PKR, bulan lalu. -mkini


edyes wrote:

Tidak kiralah parti mana yang mereka masuk, samada PKR atau PAS mahupun DAP, asalkan mereka meninggalkan UMNO walau dengan seribu pertanyaan.

Tidak kiralah sebab-musabab ahli-ahli tersebut meninggalkan partai, samada sebab Shahidan, atau sebab Md Isa, atau sebab kepimpinan UMNO yang semakin celaru, atau sebab UMNO tidak lagi menjanjikan keadilan di dalam dan di luar parti, atau sebab UMNO tidak lagi mempunyai sebab untuk disokong kerana sudah terlalu lemah... tidak kiralah apa sebab sekalipun, berita sebegini kian didengar-dengar menjelang pilihanraya umum ke-13.

Kita akan melihat orang ramai kini menjauhi UMNO yang sangat tebal syndrom penafinya. Orang kebanyakkan melihat UMNO sebagai sebuah parti yang akan tewas teruk pada PRU akan datang, jadi untuk apa mereka menyokong parti negetif yang begitu negetif?

Sejak sekian lama, saya begitu tertarik untuk mengatakan UMNO dan BN sebagai parti jahat yang hanya disokong oleh orang-orang yang jahat. Kini yang jahat itu kian lemah kerana panggilan kebaikkan disambut oleh segelinap masyarakat. Kita mahu yang positif dan semua mahu yang positif. InsyaAllah negara juga akan positif, bersama parti pembela agama dan nusa bangsa.


20 comments:

latelarus said...

satu langkah yang bagus.. semoga ramai lagi umnorian yang terbuka hati dan mata melihat partai yang sinonim dengan 'pembela bangsa' demi survival melayu..

Edyes said...

"semoga ramai lagi umnorian yang terbuka hati dan mata melihat partai yang sinonim dengan 'pembela bangsa' demi survival melayu.."

Dan survival ketamadunan islam di negara kita. Lihat anak muda sekarang, macam-macam ada....

Anonymous said...

parti jahat konon??? org ckp amtu la yg lg jahat sebenarnyer..bkn nak berjuang tuk bangsa,tp sbb dengki dan x puas hati..busuknyer hati.sanggp sokong hindraf tu,dap,yg dulu anwar pon x sokong.smpi skrng dap tu xde tukar prinsip pon,tp korang sokong gak..da hilang pedoman korang ni.hindraft tu lg celaka,pon korang sokong.

Edyes said...

yep... parti jahat...

kalau parti baik, takkan seret rampas kerajaan negeri yang akhirnya didapati salah merebut jawatan MB!

UMNO parti jahat !

gunakan segala agensi yang sepatutnya tidak menyebelahi mana2, bagi mengukuhkan cengkaman kuku besi...

UMNO dan BN parti jahat... semakin ditolak oleh rakyat !

Anonymous said...

kah kah kah... kah kah kah ...

perlis, negeri cuma ade 1502 , tolak 1000 tinggal 502 , 500 dah pk nak masuk DAP plak kah kah kah,,, tinggallah gerombolan shahidan dn gerombolah pak mat isa kah kah kah ...

Anonymous said...

pkr parti keling..jd barua keling.
pkr parti lebih nak toong keling walhal keling skrng da bertmbh kaya raya.tgk dlm pkr tu cukup la..bersepah keling yg kaya.camtu pon nak ata kerajaan x bela nasib keling.cina lak xyah ckp la.dr dulu dah senang dan kaya.tinggallah melayu yg jd mcm pendtng.sume kelebihan nak di sama ratakan.esok anak cucu merempat baru la ko sedar perjuangan anwar tu.

Edyes said...

abis tu, selama nie cina dengan keling kaya tu, bukan sebab pemerintahan berhemat UMNO-BN ke??

jangan tunggu Anwar memerintah, skarang nie pun melayu dah merempat kat negara sendiri. tak sedar lagi ke?

Perjuangan kami menuntut pemerintahan yang adil. Bukan untuk keadilan orang melayu sahaja, untuk semua kaum. Selamilah definasi adil dalam konteks negara berbilang kaum di Malaysia nie.

Perjuangan menuntut sebuah negara yang lebih prihatin dan berkebajikan. Bukan sekadar mempunyai infra kelas pertama, tetapi taraf kehidupan kelas ke-3.

Anonymous said...

dulu mana de sgt melayu merempat.sejak anwar kuar wat hal ngan keling2 hindraft ni baru la melayu da rs terancam.mentang2 la keling2 tu byk yg tau psl undang2.sume kelebihan bumiputra dia nak sebat.pkr lak punya baik hati g tlg keling2 ni.
definasi adil dlm kontek negara berbilang kaum ni ko kate???kalo nak adil kena la jaga melayu.bb ni tnh melayu.xkan kalo ko dah msk rumah org pastu dibagi kebenaran wat mcm rumah sendiri tp ko nak miliki sume benda dlm rumah tu mcm tuan rumah tu jgk.fhm2 la..

Edyes said...

50 tahun nie bukan UMNO ke yang memerintah???

pikir sendiri la...

Anonymous said...

mmg bn yg perintah.ok jer ..xde ape.
tu sbb aku kata skrng ni keling2 hindraft tu dah brani bersuara.org DAP tu plak da mntk mcm2.sbb PKR keling ni g tlg.hancurkan bangsa melayu ni.mgkn tu tujuan PKR.aku ckup suka hdp aku 34 thn yg lps.sekarang suma dah jd chaos..PKR bangsat..!!

Edyes said...

sedara,

cukup-cukup lah 34 tahun sedara dibangsatkan oleh UMNO, kalau tak sedar lagi tak tahu lah...

cuba ambik masa skit untuk menilai kembali, di mana kedudukan melayu selepas 50tahun diperintah UMNO. KLCC kita punya? KLIA kita punya? F1 Sepang kita anjur atau omputih datang sini anjur?

apa yang kita ada selain hutang beli kereta? hutang beli rumah?

proton wira dijual di negara arab pada harga RM30k dengan spek yang memuaskan TETAPI dijual kepada rakyat Malaysia pada harga RM50k dengan spek longkang! Inikah kejayaan kita????

Anonymous said...

dr mahathir bukanlah seorang negarawan kerana beliau tidak memikirkan nasib rakyat biasa. banyak polisi yang dibawanya tak menguntungkan rakyat biasa. ingat pada awal tahun 80'an kita setaraf (kdnk) dengan taiwan dan korea selatan tetapi sekarang kita dah jauh dibelakang.

yobround.

Mat Kerinau said...

Tanpa isu perkauman,pemimpin dan ahli propaganda gerombolan UMNO merasakan mereka tidak ada isu untuk menarik minat orang Melayu.

Siapa tidak kenal Vincent Tan,Lingam,Genting,Pulau Batu Putih.........MCA,MIC.......

Yang tinggal hanya kaki bodek.....

Gunung habis ditarah MCA.....
Pulau Pangkor dah gadai......

Hayat parti politik UMNO/BN bergantung pada isu perkauman.

Bukankah Mahathir pernah mengeluarkan kenyataan bahawa adalah lebih baik ahli-ahlinya terdiri dari mereka yang kurang cerdik........

Jadi yang merayau-rayau kini adalah golongan yang Mahathir sebut di atas.

Cari makan beb !

tengahkencingkepalanajib said...

hindraft??? kah kah kah. bodoh macam zambry paria.

Yob Perak said...

Assalamualaikum!
Jika pembukaan ayat dah kasar dan menghina, itu melambangkan tahap pemikiran seseorang.
Spt biasa golongan UMNO sentiasa memainkan sentimen perkauman terutama bila dah x diterima oleh rakyat terbyk.
Byk sudah tanah rezab org Melayu dah digadai oleh siapa... jawapan dah tahu kan..
Tapi bab Islam ini, membuat aku betul2 marah pd Umno spt memecat allahyarham Mufti Selangor Dato' Ishak Baharom... kemudian siap menghina beliau lagi..
Jadi, Umno bukan pejuang Islam... perosak adalah....
Walahualam

Anonymous said...

kalo ko x nak hutang kereta dan hutang rumah, beli la cash.tu pon x leh pikir ke??jgn slhkan org lain kalo diri sendiri x reti nak majukan diri ko tu.

Edyes said...

keh keh keh...

aku rasa yang boleh beli rumah cash nie biasanya orang2 UMNO yang kaya raya dek rasuah jer...

yang dok makan duit atas angin sambil menjual hak rakyat dan maruah bangsa!

Master Windu said...

Tak abis2 nak claim ni Tanah Melayu....

Tak abis2 nak ckp Ketuanan Melayu...

Udah la Yob...

Mende2 ni kami generasi muda yg ade akai dh tak amik port...

Karut la beb...

Tanah Melayu pon yg berkuasa mutlak ALLAH S.W.T...

Kalau Dia nk jadikan ni Tanah Red Indian pon, ape korang leh wat...

Nk simpan tuk anak cucu watpe, pikir diri kite dulu, cukup ke idak amalan nak bwk ke akhirat kelak....

Anak cucu lantak depa la...Kite jaga elok2,bg ajaran agama secukupnye,pastu pandai la depa piki lagu mane nk idup....

Tak abis2 nk piki anak cucu, klu anak cucu jd setan, ade ke nk doakan kite nnt...

Ingat sokong UMNO leh ke jaga anak cucu kite....

Udah le, yg tentukan rezki kite tue ALLAH S.W.T, bukan UMNO...

Klu tukang jual kontrek kat org lain, nk dpt duit cr mudah, nk komisen, korek korek korek, tu ye...80% org parti ni....

Kah kah kah

Ketuanan Melayu??? Blah la dlm longkang....

Anonymous said...

bersepah org beli rumah cash.ko te je yg x tau simpan duit.buang masa pegi lyn reformasi la,layan demonstrasi la..islam kata..sabar itu separuh dr iman

Master Windu said...

Sabar itu sebahagian ye..bukan separuh drpd IMAN...

Konsep keimanan tu luas...tak semestinye hnye bersabar dh jadi takat iman kite separuh...

Peace...

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan