Monday, January 24, 2011

20 ADUN Barisan Nasional DERHAKA !!

SHAH ALAM 24 Jan: Ketua Pembangkang DUN Selangor, Datuk Satim Diman hari ini berkata, Adun BN menolak usul Pindaan Undang-undang Tubuh Negeri Selangor 1959, khususnya Perkara 52(1)  untuk mengembalikan kuasa melantik pegawai kanan kerajaan negeri kepada Sultan dan Menteri Besar kerana ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Satim Diman dalam ucapannya pada Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Khas Selangor hari ini menegaskan beliau dan 20 Adun dari Barisan Nasional serta Adun Bebas tidak akan menyokong usaha Kerajaan Negeri untuk meminda Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri seperti yang di bentangkan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini.

EDYES wrote:

Mana PERKASA?? Mana dia pembela raja dan sultan tersohor ???

Dulu, Kini Dan Selamanya, bila masa UMNO tidak menderhaka kepada raja? UMNO tidak pernah menghormati institusi raja melayu merujuk apa yang berlaku zaman Mahathir dulu, malah mereka mempergunakan raja untuk kepentingan mereka bagi mengekalkan kuasa !!

Sebenarnya, Pakatan Rakyat dan Sultan Selangor hanya memerlukan 3 undi dari pembangkang negeri untuk meluluskan usul meminda Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri. Tetapi tiada keberanian dalam setiap wakil rakyat BN, ini menunjukkan betapa mereka hanya ADUN yang menjaga periuk nasi semata-mata.

Sekarang siapa penderhaka sebenar ?

2 comments:

Art Pokon said...

dah agak dah...biarle edeys...depa dah kena bola tanggung yang tak terjawab...

Anonymous said...

inilah dugaan pada BN. Hari udah terjawb.