Thursday, May 22, 2008

Rentetan : Tak Merdeka Pun Takpa !

oleh ucoptripod

So kat sini lah sesalan yang tak berguna aku bangkitkan lg.. Biar tak merdeka sampai sekarang... Biar bermandi darah... Malaya utk tanah Melayu...

Tengok dan contohi le negara Brunei Darussalam...Tanya diaorang,bila diaorang Merdeka?Merdeka macamana?Kalau merdeka yang boleh menyebabkan barah dalam negara,baik tak payah..Nyusahkan generasi dan cucu cicit je...Apa ertinya 50 tahun Tanah Melayu merdeka??

Biar bermandi darah..berputih tulang asal jgn berputih mata...Tanah Melayu lebih tergadai lepas 1957..Harga kemerdekaan dibayar lebih tinggi untuk merdeka.."Virus Barah" MALAYSIA..

Itulah nilai kemerderkaan yg ditinggalkan penjajah..Islam dan Melayu dipermainkan. Pejuang bangsa..Mat Kilau,Tok Bahaman,Tok Janggut,Mat Saleh,Rentap..Aku rasa mereka lebih bahagia hidup sebelum tahun 1957...

Tiba2 lepas 1957 pejuang2 harta keturunan cetti, yap ah loy,chin peng dan yg lain2 yg sewaktu dgnnya..menjadi warganegara..Macam2 lah konflik lepas tu, antaranya ialah Trajedi 13Mei... Singapura atau Temasik menjadi Singapore...Lepas ni tak tau lah..Tunggu lah 23 Mei ni, Ada ke tidak lagi daulat Pulau Batu Putih tu..

Itulah virus pendatang era british ni...Orang Melayu senantiasa diprovokasi..yang susah cucu cicit kita..Politik orang Melayu pun jadi susah..Asik berbalah..maka virus2 ni mula la mainkan peranan....

Bagi aku kalau tak merdeka sampai sekarang pun takpe..Asal jangan ada bangsa virus barah ni jadi warganegara..Mau Kaya??Mau Bisnes?No problem..Warganegara??Sorry maaa...sorry macak...No way..

Ini semua gara2 pemimpin Melayu (UMNO ketika itu)..yang tidak ada ketegasan... kelam-kabut sgt nak merdeka...Terlampau baik sangat dgn bangsa2 ni..boleh main mahjong sama2...Sekarang baru nak fikir??yang susah cucu-cicit jugak..Ya..memang Melayu terlalu baik..Lemah-lembut dgn bangsa2 asing ni..Habis kuat( last sekali) "Mengamok".

Itu pasal la susah nak berpolitik.. Orang Melayu pulak yang kena jaga hati diaorang..Dia orang mau ka jaga hati Melayu???Penyudahnya Melayu Islam sesama Islam berbalah(biasala kut).

Sekarang tengok...macam2 diaorang mintak..bagi betis nak peha..macam2 lagi...tunggu je la..Cucu cicit..generasi Melayu Islam kita yang susah...Biar bermandi darah untuk merdeka dari diserang virus barah yang menyerang emosi..

Andaikata atau sekiranya atau contohnya jika Tanah Melayu diserang Singapore atau "negara lain",Kita tengok, siapakah yang akan mempertahankan tanah Melayu dan siapakah yang akan membantu Singapore atau "negara lain" tu... Lepas tu barulah Tanah Melayu (Orang Melayu Islam) dan generasi kita boleh merdeka..

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani(kafir) tidak akan pernah redha kepada kamu sehingga kamu mengikuti milah mereka” [TMQ al-Baqarah (2):120].

“...Mereka tidak akan pernah berhenti memerangi kalian sehingga mereka dapat memalingkan kalian dari agama kalian (kepada kekafiran) seandainya mereka mampu...” (TMQ al-Baqarah : 217)

edyes wrote:

Penuh dengan sesalan... penuh dengan emosi... Melayu oh Melayu... Malaysia oh Malaysia...

berikut adalah antara komen yang berpaut:


MELAYU MUDAH LUPA ....... DAN MELAYU MUDAH DIBELI........ OLEH CINA
oleh aki

Nasib baik aku tak jadi Perdana Menteri, kalau tidak bukan setakat PULAU BATU PUTIH, PULAU SINGAPURA pun aku tuntut balik.
oleh lancerwrx40


Kalau dalam bab jual-menjual; serah-menyerah ni serah kat UMNO. Memang hebat. Ada yang kahwin, serah bini kat orang pun ada.

Sense of belonging takde pada mereka.

Kes Batu Putih ni jelas salah UMNO dan kerajaan, yang biarkan anak dara sendiri dinoda dek orang. Sebabnya?UMNO sibuk dengan kepentingan sendiri... isi tembolok, sama seperti kisah mereka 'hijacted' kemerdekaan negara dari tangan pejuang sebenar (yang disumbat ke penjara 7 tahun melalui Undang-undang Darurat 1948).

WPI tu pun sama juga. Mereka ajak S'pore tadbir secara bersama. Apa akan jadi sekiranya kepentingan S'pore terancam, mereka akan sanggup berperang... jadi macam kat Palestin sekarang.

Pernah ke UMNO fikir semua ni?

Tidak.Mereka tau duit masuk banyak, isi tembolok. Masalah, kemudian kira.

Samalah halnya dengan jus soli yang kita terpaksa terima sekarang. Semua ikut suka orang putih, dan terima segala jenis manusia pendatang jadi rakyat.

50,000 pelacur CIna yang tidak dapat dikesan, ada UMNO mau ambil berat? Semua tu akan jadi rakyat negara ni, kemudian nanti... dan Malaysia akan jadi seperti perempuan 'jalang'.Inilah jenis manusia paling tidak bertanggungjawab; UMNO.

oleh ikanlepu

No comments:

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan