Tuesday, May 20, 2008

Cadangan : PAS dan PKR buka Booth Pendaftaran Segera

oleh hj sahri kg kedah

Assalamualaikum.

Saya harap PAS diperingkat nasional dgn didahuli PAS kawasan P Buntar , bersempena dgn nazaknya UMNO disaat ini , segeralah membuka kaunter dan booth di pasar pasar malam, supermarket , pejabat-pejabat kerajaan dan swasta dan terus daftar ahli baru . Ini bukan janggal, cuma PAS tak pernah buat.

Dlm setiap meeting dan ceramah kita berteori agar PAS kena tambah ahli . Namun belum kelihatan cara yg saya sebut ini dipraktikkan. Ia bukan cara pelik . Lihat saja bagaimana Bank bersaing dan membuka kaunter di mana mana . Jangan segan , jangan malu. Lakukan dgn meluas diperingkat nasional, tak cukup dgn pelawa ja, kini masanya cukup cantik melakukan perang saraf. Pedulikan kata kata sinis.

Buka booth dan kembangkan payung PAS di mana mana , semarakan bagai tumbuhnya cendawan selepas hujan disetiap ruang pejalan kaki , di desa , di kota , baik di stesen bas atau di stesen teksi !

Lihat bagaimana pada tahun 1999, ketika UMNO hampir nazak, muncul disegenap kampong dan lorong papan tanda papan tanda berlogo UMNO! Ia menyemarakan semangat kekitaan UMNO walaupun di ambang maut! Dan mereka berjaya. Kesan psikologinya sangat kuat.

Kpd PAS Nasional, arahkanlah agar setiap cawangan naikan logo logo kekal ini disetiap lorong walaupun kecil . Kutip derma untuk ini dan terus tempah logo/sign board dan terus pacak. Jangan tunggu .

Namun jika cadangan ini dirasa pelik, buatlah cara lain pun untuk kita kelihatan segar, berwawasan dan sebagai perang saraf ke atas parti UMNO yg sedang sakratul itu!
edyes wrote:

Cadangan yang bernas. AMK sila ambil perhatian !

Walaupun agak lewat mengutarakanya, tapi pastinya masih belum terlambat.

No comments: