Saturday, May 31, 2008

BMC : Peta Laluan Tol yang amat membebankan !


Gabar ehsan nestapa (takgedebe.blogspot)

Peta ini sangat jelas menunjukkan tol grand saga tersebut bukan sahaja menyusahkan rakyat dari segi bayaran tol, tetapi membebankan rakyat dari segi duit minyak, masa dan sebagainya.

Sepatutnya sesebuah lebuhraya itu berfungsi sebagai alternatif untuk memilih di antara masa/penjimatan minyak dan wang. Jika pengguna nak cepat, guna tol. Jika pengguna tidak mengejar masa, mereka boleh memilih untuk jalan alternatif.

Tetapi apa yang berlaku di BMC ialah, pengguna tidak diberi pilihan malah dibebankan oleh perjalanan yang jauh dengan membayar tol ! Inilah yang berlaku selama 3 tahun ini.

Saya begitu hairan, apakah kerajaan sengaja membebankan rakyat ? apakah tiada perkiraan dari perancangan bandar yang berkualiti sebelum meluluskan lebuhraya ?

Dalam konteks ini, jelaslah bahawa rakyat setempat menderita dengan bebanan tol dan juga bebanan perjalanan yang berganda lebih jauh.

Tahniah dan syabas kepada mereka yang berjuang demi keadilan. Kita sebagai rakyat harus buktikan bahwa Suara Rakyat Suara Keramat !! Kita rakyat celik harus membela bangsa dari ditipu dan diperlekeh oleh kerajaan zalim !

Takbir!!

REFORMASI !!

No comments:

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan