Friday, May 23, 2008

Pulau Batu Putih : Keputusanya Petang Ini !


oleh malaysiakini
Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) akan mengumumkan petang ini penghakimannya berhubung tuntutan bertindih antara Malaysia dan Singapura ke atas kedaulatan Pulau Batu Puteh, Terumbu Karang Tengah dan Terumbu Karang Selatan sejak 28 tahun yang lalu.

RTM akan menyiarkan secara langsung pengumuman penghakiman tersebut dari Hague mulai jam 4 petang ini.

Malaysia dan Singapura telah merujukkan kes tuntutan bertindih ke atas Pulau Puteh, Terumbu Karang Tengah dan Terumbu Karang Selatan kepada mahkamah dunia itu.

edyes wrote:

Sekiranya kemenangan berpihak kepada Singapura, saya yakin peta dunia akan berubah di mana Singapura akan menjadi sebesar dua Singapura.

Bayangkan, jika ditambak dari Pulau Singapura hingga ke P.Batu Putih, Sudah tentu Singapura akan menjadi sebesar dua kali ganda !

Apabila tanah mereka sudah semakin besar, mereka akan menjemput 'rakan2' mereka dari Hong Kong, US, europe dan tidak mustahil dari Israil juga. Maka kita akan lihat zionis semakin menghampiri bumi kita dengan agenda menyekat kuasa islam dari timur.

Bagi menambak laut pula, ianya bukanlah perkara yang rumit bagi negara proxy Israil itu. Mereka telah melakukanya sejak 80an lagi. Dalam masa 20-30 tahun, lengkaplah penambakkan hingga ke P.Batu Putih.

Kos penambakkan pasir berpuluh kali lebih murah dari penempatan baru. Oleh demikian, sang pelingkup negara akan menjadi sasaran oleh Singapura untuk menjalankan tugas2 'mengagihkan' pasir untuk menambak. Tanah dari tanah melayu dikorek untuk membesarkan tanah singapura, itulah nasib bangsa Melayu hasil dari kejayaan gemilang terbilang UMNO dulu kini selamanya...

Sama-samalah kita tunggu keputusan dari Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) dalam satu jam dari sekarang. 2.45pm.

satu quote menarik dari rakan TKO ,


oleh merdeka

Bab batu putih ni kita tak boleh beralah. Kalau kalah
pun tak perlunya kita redha atau akur. Bagi saya itu perkataan orang pengecut.
Tak payah akur. Tak suka pada keputusan adalah hak individu.


Batu putih bukan sekadar penentu hak siapa. Sang Singa
kurang ajar, tidak menghormati jiran. Kenapa dihalau nelayan yan berteduh
dipulau itu. Apa ancaman yang ada pada nelayan? Ini kes nak tunjuk kuasa.


Dahla ada pengkianat jual pasir dan tanah semenanjung
buat mereka menambak tanah diperairan selat, nanti dah sampai kekawasan Johor,
dia kata dia ada hak pula. Kes penambakan tanah pun diam macam tu je. Mungkin
duitmasuk dak cukup bagi menutup mulut pengkianat2 negara ni.

No comments:

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan