Monday, May 26, 2008

Pertahankan Kedaulatan Kita : Ayuh Demonstrasi !

Masih saya ingat, kata-kata keyakinan bahwa pihak Malaysia tiada masalah untuk menang. Kerana sejarah, kerana logistiknya terletak hanya 7 batu berbanding 25 batu dari Pulau Singapura.

Pulau Singapura? ya, mulai hari ini, saya menganggapnya Pulau Singapura kerana kebiadapanya menuntut HAK kita.

Kita sebagai rakyat Malaysia yang bertanggungjawab HARUS menunjukkan rasa amarah dan 'unsatisfied feeling' dengan membuat bantahan terhadap Gani Patail dan pasukanya. Adakah perlu saya minta Tian Chua untuk memulakan perhimpunan? Bersediakah kita untuk satu perhimpunan aman bg menuntut tanggungjawab kerajaan di atas kekalahan ini.

Sekurang-kurangnya nama Gani Patail dibuang jauh-jauh dari senarai peguam negara. Dia harus bertanggungjawab dan meletak jawatanya sebagai ketua peguam negara. Bahkan institusi perguaman harus di'reform'.

Penghujahan pihak Kerajaan Malaysia ternyata lemah dan dangkal. Hanya bergantung kepada sejarah semata-mata sedangkan pada hujahnya kita tidak terdaya untuk meyakinkan hakim. Jika sejarah di ambil kira, adakah US dikuasai oleh kaum pribumi?

Kini penguasa dan media Umno mula bermadah, Pulau Batu Putih hanya sebesar setengah padang bola dan Batu Tengah (yang dianugerah kepada Malaysia) tenggelam di kala air pasang! Tidakkah anda semua terluka dengan pernyataan sebegini?

Sebelum Pulau Pisang yang kedudukanya di daerah Pontian itu dirampas, sebelum usaha-usaha 'menjual' Pulau Pisang dijalankan. Adalah wajar untuk kita mengorak langkah bagi membantah permainan kerajaan ini.

Pulau Pisang tidak sepatutnya dipertikai hanya kerana Pulau Singapura mempunyai rumah api dalam pulau tersebut. Pulau Pisang tidak sepatutnya di bawa ke Belanda untuk diadili! Mereka tiada hak untuk mempertikai.

Pulau Pisang adalah hak kedaulatan negara, juga hak rakyat negara ini ! Aku tak rela berputih mata lagi. Darah gelegak mengenangkan hal kedaulatan ini. Mana Melayu ?? Di mana kekuatan bangsa mempertahankan kedaulatan negara?

Jika kita terlepas untuk berjuang bersama-sama pahlawan Tok Janggut, Jika kita terlepas untuk berjuang bersama-sama pahlawan Dol Said, inilah masanya kita bangkit!! Inilah masanya kita tunjukkan bahawa kita adalah bangsa berdaulat yang tidak sewenang-wenangnya melepaskan tanah kita walau setapak !!

Bangkitlah wahai melayu. Cukup sudah kita dihina di zaman penjajah. sekarang buktikan anak merdeka yang betul-betul MERDEKA !!!

ALLAH HUAKBAR !!

HIDUP MELAYU !!!!


EDYES
25 MEI 2008

1 comment:

penduduktetap said...

kasihan warga johor
sudahlah maruah jatuh tersembam
tanahnya pulak tergadai

perjanjian jual beli air,
pulau batu putih, pulau pisang...
halliburton yahudi,
pelacuran iskandar malaysia..

kasihan warga johor
dibalas sedemikian rupa
sbg kubu kuat amno
masih tidur lagi kah warganya??!
masih buta belum celik??!
kasihan warga johor..

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan