Tuesday, April 29, 2008

Rentetan : Bidasan kepada Faisal Tehrani

oleh agas-agas

Assalamualaikum ya syekh,

Antum sorang pengarang yg hebat,Alhamdulillah atas bakat kurnia Allah.Sdra wajib menggunakan bakat pd muafakat di Allah.

Saya bukan tahu menulis apalagi sastera, tapi kalau sdra FT sebut 'Usrah' maka nak juga beri sepatah dua.

Ok, babi serahkan pd kebijaksanaan Tuan2 punya ladang dan pihak berkuasa untuk selesaikan, binatang ini makhluk macam 'natang' lain juga.

Diharam makan bukan disuruh benci. Kalau tak ada larangan,jadi macam ternakan lembu-lembu yang peliharaan secara kampong.

Bagus sgt pehak kerajaan menwajibkan Sistem ladang moden utk kebaikan apale salahnya.

Lina Joy, Salman Rushdi tu aku setuju FT sebut sebagai peringatan, tapi saudara juga kata 'menghimpun kekuasaan'.Dalam dekad ini bahasa memang lain semasa 'menggunakan kuasa'.Orang bijak pandai memang tau menamakan ini bahasa politik, itu ilmiah, sastera, lucah.Apa nak buat memang pengajian dia.

Kita diajar bercakap menurut bahasa yang di faham pendengar, pun begitu pendengar membahasakan apa yg didengar mengikut bakat sendiri. Orang boleh mempolitikkan babi atau Ilmu. Kalau berlapang dada sebagaimana Nabi s.a.w. sanggup membuang perkataan 'Rasulullah' dalam perjanjian dgn pemuka Mekah. Bolehkah kita kata ia di korbankan kerana keutamaan Bahasa Politik?. Atau kerana proses 'mengumpul kuasa' .

Pada kali yang lain peristiwa Al-Fath Makkah, Nabi mewarwarkan sesiapa yang diam dalam Masjid,dlm rumah, dia aman selamat. Bolehkah dikatakan Baginda 'memancing undi' Pemuka Kafir Mekah bila beliau mengumumkan rumah Abu Sufian juga mendapat keamanan atau Baginda menggunakan bahasa Politik yang jijik. Bila Abu Sufian menerima Islam dalam suasana sudah hilang kuasa ini kita nak kata melompat Parti yang korup?. Mungkinkah ini boleh dilihat salah satu cara 'Menggunakan Kuasa'. Kebijaksanaan timbul di dada yng lapang.

Saya rasa banyak lagi cth dari Manusia sempurna ini yang dapat digali. Ketika di serang oleh samseng Thaif hingga darah mengalir memenuhi alas kaki Yang Mulia. Baginda dalam doa yang masyhur banyak memberi kita panduan.

Bagaimana tahanan perang di kendalikan, mengalah selangkah bukan bererti kita telah ditunggangi. Jika mata Pedang kita berada dileher si Kafir lalu seraya 'Bersyahadah', lalu kita bunuh kerana kita menentang Korupsi Politik yang keji.sekian, maaf atas kejahilan saya tapi nak komen juge.

"Boikot UMNO kerana lebih 40 tahun menghina Islam"

Wassalam

No comments: