Tuesday, April 1, 2008

Barisan Rakyat Tawan Stadium Melawati !!!







Buat pertama kali dalam sejarah, 25ribu umat Islam menunaikan solat isyak dan solat sunat hajat di Stadium Melawati Shah Alam. Buat pertama kalinya juga, ceramah perdana sebegini dianjurkan dalam dewan yang serba besar, suara azan berkumandang, bacaan Quran didengarkan.

Adalah menjadi suatu detik kegembiraan di mana tiada lagi kawalan polis untuk menghalang ceramah, tiada lagi 'patrol' car yang meronda, tidaklah para hadirin ditimpa air hujan lagi kerana ceramah kali ini berlangsung di dewan yang selama ini digunakan untuk sukan badminton, bola keranjang dan lain lain lagi yakni stadium tertutup, Stadium Melawati.

Jumlah kedatangan juga seperti yang dijangka memenuhi stadium ini dan seramai itu jugalah umat yang tak dapat masuk ke dalam stadium kerana tiada ruang lagi. InsyaAllah, di masa akan datang, kita sekali lagi akan berhimpun tetapi bukan lagi di Stadium Melawati, tentunya stadium yang boleh menampung 110ribu pengunjung iaitu Stadium Shah Alam.
Program berikutnya dijangka pada 3 Mei 2008 di stadium yang sama iaitu Stadium Melawati dan antara penceramahnya pula ialah Md Sabu !
>
Tambahan:
>
Bagi sesiapa yang datang malam tadi, tak dapat dibayangkan betapa gegak-gempitanya, betapa gembiranya, betapa bersyukurnya...Ucapan dari YB Hassan Ali yang mengalirkan air mata, dan sepanjang ucapanya jugalah bulu roma ku tegak berdiri... detik ini juga, detik aku menaip petikan ini juga, darah gemuruh.... serum... dan sebak... ALLAH HUAKHBAR!!! ALLAH HUAKHBAR...
>
Siapa sangka, sembahyang hajat seperti di stadium kota bahru berlaku di stadium melawati shah alam.. siapa sangka? dan hanya menunggu masa untuk lebih ramai lagi berjemaah di stadium bolasepak shah alam pula.... dan mungkin juga stadium paroi tempat aku dibesarkan juga akan di buat solat berjemaah seperti ini...
>
Riak wajah semua yang di dalam stadium usah di kata lagi... senyum gembira... terang benderang... tidak lagi di bawah lampu jalan... semua duduk dengan selesa, di lantai karpet, di kerusi yang 'permenent'. ada ketika penganjur menyuruh muslimin dan muslimat yang berada di lantai untuk bangun memberi laluan kepada petugas bagi mengeluarkan kerusi untuk mereka TETAPI seraya mereka semua berkata "kami sudah biasa susah... biarlah kami duduk di lantai karpet ini nescaya ia lebih selesa dari duduk di atas batu2 kerikil beralaskan selipar..." ALLAH HUAKHBAR!!!
>
Takbir bergema... di setiap sudut stadium melawati... sungguh mengasyikkan apabila selesai sembahyang sunat takbir bergema!!!! ALLAH HUAKBAR!!! ALLAH HUAKBAR!!!
>
Yakinlah tuan2... yakinlah bahawa ALLAH bersama kita... inilah zaman kebangkitan Islam... dan sudah sampai masanya kita bersatu... memperkuatkan Barisan Rakyat, pastinya tiada rakyat lain yang akan ketinggalan lagi... dengan kekuatan yang ada pada peringkat keseluruhanya, jangankan kata rakyat dalam negara yang dapat kita bantu, RAKYAT PALESTINE juga dapat kita bantu...
>
>
DARI UFUK TIMUR, KAMI DATANG..
BERSAMA PERISAI DAN PEDANG...
MENYEMBELIH YAHUDI LAKHNATULLAH DI BAITUL MUQADDIS!!!
>
KEBANGKITAN ISLAM TIDAK DAPAT DIBENDUNG LAGI..

3 comments:

chot said...

bang, sy ambik beberapa foto abg ni bole ye..nanti sy kreditkan atas nama abg...

Bumi Ke Langit said...

Allah Maha Besar!! Syabas dan tahniah!!!

Edy said...

ok.

jangan lupa 3 May nanti

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan