Friday, April 11, 2008

UMNO Menghina Islam !!!



Insaflah...

Kalau diri tu ada kekurangan dari sudut agama, kita tak kesah. sekurang-kurangnya masih ada masa untuk belajar...

Tapi kalau dah sampai tahap menghina agama sendiri, bawak2 la mengucap 2 kalimah shahadah, takut2 tak sedar diri tu dah 'ter'murtad...

Ya Allah, walaupun hamba yang hina ini tidak warak dan tidak tinggi ilmu agama, tetapi hamba tidak sekali-kali menghina agama mu ya Allah...

Kau berikanlah kesedaran kepada meraka...


Amin ya robbal alamin

4 comments:

unimportant person said...

Apakah yg dimaksudkan dgn mnghina Islam?Adakah karikatur PAS yg menunggang binatang itu atau imej lelaki berserban itu?Ini cumalah simbolik keatas sokongan "SEGELINTIR" ahli PAS terhadap projek ternakan of the year itu. apa yg menghina Islamnya. Adakah sebab PAS=Islam, tidak sama sekali sbb bnyk ahli PAS bukan penganut Islam yg baik..adakah semua ahlinya cukup sembahyang 5 waktu?adakah semua ahli PAS hafal dan memahami Al-Quran?Adakah semua ahli PAS itu tidak pernah memaki org lain (tak kira la sama ada org itu Islam pd pandangan PAS atau tidak)dan bnyk lagila..

Atau adakah imej lelaki berserban itu melambangkan 'dia' seorang Islam? tidak jugak, serban dan jubah itu adalah pakaian tradisi bagi org Arab( dan x semua org Arab itu beragama Islam).Pernah pergi ke Timur tengah dn tinggal disana? kalau pernah pergi, awak akan tahu jawapannya.

Apa yg saya fahami, ini bukan menghina Islam tetapi menghina PKR dan PAS. contoh menghina Islam ialah karikatur oleh akhbar Denmark, filem FITNA oleg Geert Wilders, Satanic Verses oleh salman Rushdie.

Jgn samakan menghina Parti politik dgn mnghina ISLAM.Buka minda anda, jgn terlalu jumud.jadilah penganut Islam yg kuat dan sejati.Wallahualam

Edy said...

Di mana bumi dipijak, di situ langit di junjung...

saudara, kita sekarang berada di Malaysia, tak tahulah saya jika saudara berada di luar negeri sekarang ini atau saudara bermastautin di timur tengah...

1. saya nak tanya saudara dan yang lain juga, setujukah kalau saya katakan, jika di Malaysia ini KEBANYAKAN orang yang berserban itu adalah orang Islam dan RAMAI di antara tok imam di sini juga memakai serban.. setuju kah saudara..?

2. Semua Ahli PAS adalah beragama Islam dan yang bukan Islam akan masuk sebagai ahli kelab penyokong PAS. Juga, Ramai pemimpin2 PAS terdiri daripada Ulamak2 yang memperjuangkan Islam. dan ada juga di antara mereka yang memakai serban dan jubah.

jadi, berpijaklah pada bumi yang nyata... dengan jelas mereka menghina Islam! tak perlulah saya perkatakan dengan lebih lanjut dan saudara juga tidak perlu membandingkan dengan negara lain dalam konteks ini.

kipas_y2k said...

apa bezaan... poster nie yg diguna dalam pilihan raya

http://www.tranungkite.net/photo/albums/userpics/10001/poster_pru_jamin.jpg

adakah ahli umno bukan islam...

kenapa dulu tak marah... owg buat benda yg sama kat owg islam gak

Edy said...

saudara,
cuba bandingkan kedua2 gambar tersebut. ada tak wujud penghinaan terhadap islam dalam poster 'taknak' itu...?

poster itu menunjukkan masa depan khinzir terjamin jika BN menang!! dan ini lah isunya... dah memang betul pun !

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan