Friday, October 31, 2008

Rentetan : Gambar Disentuh Jururawat atau Tidak

Merujuk kepada komen dalam entri sebelumnya : klik sini

Klik untuk besarkan gambar.

Saya sedikit pelik kerana hasil 600% photoshop yang rakan saya keluarkan adalah berbeza dari photoshop si anon 7:58. Adakah anon ini sanggup menipu untuk defend KJ? Adakah anon 7:58 tu ada menokok tambah..? dia saja yang tahu...

Klik untuk besarkan, 500%

Klik untuk besarkan, 600%

Klik untuk besarkan, 700%


7 comments:

Anonymous said...

Menipu untuk defend KJ ?Kohkohkhohkhohkhoh. Takde faedah aku defend mamat poyo tu.

Sila gunakan resolusi screen 1680x1040. Mari kita tgk sapa yang menipu.

Edyes said...

sekurang-kurangnya saya tidak menipu... kerana tidak menokok tambah...

mungkin juga saudara tidak menokok tambah... salam

Anonymous said...

Memfitnah dengan menyebar fitnah adakah berbeza ?

Edyes said...

pokoknya, hanya pengfitnah sahaja yang tahu ianya fitnah atau benar.

adakah saya dikira penyebar fitnah? atau hanya membangkit isu untuk dibincang bersama?

Dalam isu gambar ini, saya 'publish' untuk sama-sama kita bincang dan ambil iktibar.

Saya juga tidak menyalahkan mana-mana cik anon.

Toi'Toi' said...

ini salah satu iktibar.
secara hakikatnya, memang kebanyakkan org2 umno macam ni. kadang2 susah nak elak bila kita dah jadi 'org besar'. bergantung pada iman seseorang.
cuba tgk Tok Guru2 (tak kira mana2 ahli pas)kita semakin jadi 'org besar' semakin menjaga akhlak dan tingkah lakunya.

Anonymous said...

Kalau jenis kaki tonggang tak kira umno atau memana parti. Yang ko tuduh kebanyakan org umno mcm tu ko ade ke bukti? Ko penah tengok? Kalau takde bukti ko tau apa hukumnya?

Ko sendiri tak tahu kesahihan sesuatu gambar/berita/khabar angin, tapi ko berani sebar keseluruh dunia. Sekiranya gambar/berita/khabar angin tersebut x betul, ko dikira penyebar fitnah.

Sebagai rakan internet aku cuma boleh nasihatkan ko, memfitnah dengan menyebar fitnah kedua2 nya dosa besar.

Edyes said...

cik anon,

terima kasih atas nasihat.

Gambar tersebut masih tidak diketahui akan kebenarannya. Seperti yang saya maklumkan di atas, saya publish untuk dikaji dan dibincangkan.

Selain Allah, Hanya KJ sahaja yang tahu samada lelaki dalam gambar itu adalah dirinya atau bukan.

jika gambar ini dikatakan fitnah, sama-sama kita kata "GAMBAR INI FITNAH".

kalau saya dapat maklumat bahawa gambar ini rekaan semata-mata, saya akan bgtau seluruh dunia melalui blog edyesdotcom yang tak ramai org jenguk ini bahawa, lelaki yang berada dlm gambar itu adalah bukan KJ.

bottomline, saya tak kata pun gambar ini fitnah dan saya tak kata gambar ini benar.

ada faham?

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan