Thursday, April 17, 2008

Apakah Kerajaan Sudah Hilang Kawalan ??

Saya pohon supaya Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan Malaysia dengan segera !!

Saya dapat rasakan kerajaan BN dan kroninya 'sedang' melahap hasil bumi sang petani, hasil titik peluh pesawah, hasil penat lelah para pengguna seantero, kerana kedudukan mereka yang semakin terjejas.

Kemungkinan masa yang tinggal oleh mereka maximumnya hanya sepenggal dan minimumnya beberapa bulan sahaja lagi! oleh demikian, mereka2 yang menguasai ekonomi monopoli ini tidak akan melepaskan peluang untuk 'melantak wang rakyat' untuk hari tua mereka dan keluarga mereka !!!

Selepas hargi mee naik sebaik sahaja kerajaan BN mengekalkan penguasaan dalam PRU12, juga selepas harga beras meningkat secara mendadak, harga roti pula naik bagaikan tidak diberi pilihan oleh rakyat Malaysia untuk terus survive. Ini semua adalah makanan asas rakyat !!!

Untuk bersarapan, bagi golongan pertengahan, nasi lemak adalah pilihan utama. Roti juga antara pilihan termasuklah roti buku, roti krim dan makanan asas gandum/tepung seperti juga roti canai. Segala jenis mee tidak terlepas daripada pilihan untuk bersarapan.

Manakala Tengahari dan Malam pula, sekali lagi nasi menjadi pilihan seperti nasi campur dan nasi goreng. waktu petang dan lewat malam pula roti tetap antara pilihan bagi golongan pertengahan. Mee kari ? Mee rebus ? Mee jawa? Mee lambak? semua terlibat dalam sahsiah pemakanan rakyat Malaysia!!

Arakian harga mee, harga beras dan harga roti meningkat, barang asas mana lagi yang akan dinaikkan selepas ini? Apakah kerajaan sekarang sudah hilang kawalan..?

Saya yakin rakyat semakin tertekan dengan kenaikkan yang tidak munahsabah ini. Sudah terang lagi jelas, kerajaan tidak menjaga kebajikan rakyat malah menindas dengan pelbagai kenaikkan kos sara hidup.

Kami semua sudah jelak dengan sandiwara kerajaan yang selama ini berpura-pura dan apabila keadaan menjadi gawat, semua langkah yang diambil oleh kerajaan umpama tiada berguna lagi pada mata rakyat! Itulah akibatnya kerana sentiasa menidakkan keadilan sejagat dari semua aspek!

Di sini ingin saya bertanya, apakah maksud ekonomi negara meningkat 6% (KDNK) seperti yang dicanangkan sebelum PRU? Di mana rasional 6% ini?


edyes

No comments:

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan