Thursday, April 10, 2008

'Perjanjian Pangkor' Penarik Beca


PERSETUJUAN AWAL PAS PERAK, DAP PERAK & PKR PERAK - Pada malam keputusan pilihanraya umum dikeluarkan di mana BN gagal memperoleh majoriti mudah bagi membentuk kerajaan, Barisan Rakyat Perak (DAP-PAS-PKR) telah bersetuju untuk membentuk kerajaan campuran dan kesemua parti (DAP Perak, PAS Perak dan PKR Perak) bersetuju untuk memilih Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin (SU Badan Perhubungan PAS Perak yang juga ADUN Pasir Panjang) sebagai calon Menteri Besar Perak sebelum mendapat nasihat daripada pimpinan pusat parti masing-masing.

“Bukankah lebih baik mereka menerima tawaran Umno/BN yang mempunyai 27 wakil daripada orang Melayu dan hanya 1 daripada bukan Melayu?Dan tidak perlu kepada Perjanjian Pangkor kerana Umno/BN sudah lama isytiharkan Malaysia sebuah negara Islam!

Malah Umno /BN , khabarnya , melalui Mufti Perak sanggup menyerahkan jawatan Menteri Besar dan 4 kerusi Exco dan Speaker DUN Perak kepada PAS sebagai balasan untuk bersetuju berpakat dengan UMNO bagi membentuk kerajaan di Perak.”

Antara petikan dari coretan nakal ‘penarik beca’ mengenai ‘perjanjian pangkor’ yang baru...

edyes wrote :

Kalau betullah tawaran UMNO tu, saya rasa memang la bagus sebab daripada 27 kerusi BN di perak, 26 daripadanya adalah orang melayu... memang bagus kalau pas dan UMNO bergabung membentuk kerajaan perak.

TETAPI !! rakyat bukan bodoh lagi... dan rakyat tidak mudah diperbodohkan... UMNO yang giler kuasa tu sanggup ajak PAS bergabung demi 'melayu-melayu' konon...

Dengar sini mereka-mereka yang masih menyokong UMNO, dan juga mereka-mereka yang terlibat dalam tunjuk perasaan depan pejabat MB selangor semalam... Janganlah anda semua fikir bahwa melayu tidak boleh hidup tanpa UMNO. Buangkan jauh2 fikirin jumud itu. Atas nama UMNO itulah rakyat banyak ditipu dan dipermainkan !!

Masih belum terlambat untuk menukar haluan anda, apa salahnya demi sesuatu yang lebih baik !!

Cuba fikir, memanglah hari ini perak banyak dikuasai oleh bukan Melayu dari bilangan exco nya. Tetapi percayalah, in the next PRU, melayu akan lebih ramai yang mengundi PKR dan PAS! dan bilangan exco melayu di negeri perak akan bertambah juga nanti, fikirkanlah jika bilangan exco ini menjadi isu yang menyusahkan diri anda untuk tidur...

No comments: