Saturday, September 4, 2010

Cara-Cara Mengajar Indon Yang Kurang Ajar !! (WAJIB BACA!!!)


Pestabola Merdeka edisi 2007 mengimbau sebuah peristiwa yang sukar untuk dilupakan. Stadium Shah Alam menjadi saksi keberanian ratusan penyokong Malaysia yang berhadapan dengan belasan ribu penyokong Indonesia. Walaupun perlawanan ini berlangsung di Stadium Shah Alam Malaysia, tetapi jangan dihairankan mengapa stadium ini tidak dipenuhi oleh penyokong Malaysia tetapi telah dipenuhi oleh penyokong fanatik Indonesia seantero lembah klang.

Semangat kenegaraan yang kuat rakyat Indonesia berjaya mengundang lebih sepuluh ribu penyokongnya membanjiri stadium sejak dari awal petang membawa ke perlawanan sebelah malam, iaitu pertemuan di antara Malaysia menentang Indonesia peringkat kumpulan di kejohanan Pestabola Merdeka. Gegak gempita indon-indon yang hadir di Stadium Shah Alam pada malam itu saling tidak tumpah umpama perlawanan itu berlangsung di Istora Gelora Bung Karno di Jakarta.

Di manakah kelibat penyokong Malaysia ketika itu? Hanya satu kelompok di tengah-tengah stadium sahaja dengan bilangan yang tidak sampai seribu. Saya berani katakan itulah seribu penyokong gagah berani yang sanggup hadir ke stadium walaupun mengetahui mereka bakal ditenggelami oleh penyokong Indon - yang kurang ajar !

Antara faktor utama betapa sedikitnya penyokong skuad kebangsaan ketika itu adalah kerana pasukan senior Malaysia baru sahaja dimalukan dengan menjadi satu-satunya pasukan tuan rumah yang menjadi pasukan belasahan dalam Kejohanan Piala Asia, sebulan sebelum kejohanan Pestabola Merdeka bermula. Pada Piala Asia, Malaysia telah tewas 5-1 kepada Republik Rakyat China, 3-0 kepada Iran dan dibelasah '5-0' oleh pasukan Uzbezkistan sempena '50' Merdeka. Oleh faktor ini, penyokong tegar pasukan kebangsaan tidak turun ke stadium sebagai simbol protes, sesungguhnya penyokong yang kecewa itu tidak harus dipersalahkan.

Berbalik kepada 'malam Istora Senayan' di Shah Alam, sepak mula perlawanan antara Malaysia dan Indonesia berlangsung. Indonesia menjaringkan gol pendahuluan, saya tidak ingat minit ke berapa tetapi ia dijaringkan pada separuh masa pertama. Penyokong Indonesia menjadi gila secara serta merta, sudahlah mereka kurang ajar, menjadi gila pula mengalahkan penyokong Kelantan.

Namun penyokong Malaysia masih 'steady' menghadapi cemuhan yang tidak diundang. Tiada provokasi dari kem penyokong Malaysia melainkan penyokong Indonesia telah mula melempar botol ke arah penyokong Malaysia sebaik sahaja wisel rehat separuh masa berbunyi. Seorang penyokong Malaysia dengan berani bangkit memanjat besi, memekik rasa marah yang terpendam kerana botol tersebut hampir menyinggahi kepalanya. Saya yang berada beberapa langkah dari 'brader' tersebut menganggap tindakkan memarahi penyokong indon yang gila dan kurang ajar sebagai tidak munahsabah memandangkan jumlah skala penyokong adalah seperti satu nisbar dua puluh.

'Brader' dari kem Malaysia tersebut masih melaungkan amarahnya dan kelihatan ribuan penyokong indon datang merapat. Keadaan saya tidak begitu bebas memandangkan saya bersama dua orang anak buah yang masih bersekolah di sisi saya. Melindungi kedua-dua anak buah adalah objektif utama daripada bertempur dengan penyokong indon sekiranya perlu.

Antara sedar, tiba-tiba beberapa orang penyokong indon yang berjaya menyusup di celah-celah penyokong Malaysia sudah berada di hadapan 'brader' itu, lagaknya samseng yang ingin mula memukul. Ketika itu juga lebih ramai penyokong indon menghampiri dan dapat dilihat di penjuru kiri dan kanan stadium, lebih ramai penyokong indon memulakan langkah ke tengah stadium di mana terletaknya sekelompok penyokong Malaysia. Debaran kencang, saya sangka semua penyokong Malaysia akan mula berundur ke aras lebih tinggi bagi menyelamatkan diri. Tetapi sangkaan jauh meleset!

Penyokong Malaysia yang sekelompok bilangannya itu menyerbu ke arah 'brader' bagi menghalang indon kurang ajar yang ingin memulakan pergaduhan itu. Debuk debik pun bermula. Indon bermuka huduh dan kurang ajar itu berundur diikuti kemaraan penyokong indon lain yang tersekat apabila melihat keberanian penyokong Malaysia mengasak dalam perimeter kecil bagi melindungi penyokong senegara. Sesiapa di antara anda yang berada di stadium malam itu pasti tidak akan melupakan aksi berani penyokong Malaysia terhadap indon yang kurang ajar.

Lontar-melontar berlaku sambung menyambung. Kemaraan penyokong indon berjaya dihentikan. Tiba-tiba sebuah pangkin kerusi yang telah dicabut melayang ke arah indon yang berada di bawah menyebabkan ada di antara mereka yang berdarah di kepala. Mereka layak dilayan sedemikian ketika itu. Aksi tersebut juga menyebabkan segelintir indon lari menjauhi kem Malaysia. Saya fikir indon yang huduh dan kurang hajar ini sangat berani walaupun berada di negara orang, sangkaan saya meleset sekali lagi. Mereka tidak ubah seperti anjing yang lari terhencot apabila batu dibaling, walaupun jumlah mereka melebihi sepuluh kali ganda berbanding kem Malaysia, rupa-rupanya mereka adalah pengecut! dan juga bacul kerana hanya berani ketika bilangan mereka ramai!

Kesimpulannya, Indonesia yang serba kurang hajar itu boleh diajar secukupnya oleh rakyat Malaysia. Dengan muka huduh setiap pemudanya, dengan muka cantik setiap pelacur di kepulauan Batam dan Tanjung Balai, kita boleh mengajar setiap warga indon di bumi Malaysia dan juga bumi Indonesia. Tidaklah saya peduli walau secantik mana pun Cut Tari, Indonesia harus diajar !

Pertama, semua warga rakyat Malaysia harus membatalkan percutian ke Bali mahupun Bandung, asal ianya berbunyi indon, sila batalkan serta merta kerana tiada gunanya menyabung nyawa. Saya percaya ini sudah mula dilakukan oleh rakyat Malaysia. Seraya itu, industri pelancongan indon akan lumpuh separuhnya kerana warga Malaysia kerap bercuti di sana memandangkan faktor budaya dan linguastik yang hampir sama, cuma bezanya ialah indon itu kurang ajar bangsanya.

Kedua, kepada orang-orang kampung, sila laporkan kepada penguatkuasa imigresen serta merta apabila melihat kelibat indon di kampung masing-masing. Kerana daripada setiap dua orang indon, satu setengah daripadanya adalah pendatang asing tanpa izin yang mencari rezeki tidak halal di negara ini yang mereka pijak benderanya. Begitu juga orang-orang bandar yang lebih senang diwakili oleh petugas RELA, sila berkas semua rumah kongsi yang terdapat di serata bandar. Biar bangunan tidak siap, asalkan maruah negara tidak dicela dan lebih memedihkan apabila mereka cuba menyakiti rakyat Malaysia di Indonesia!!

Ketiga, kerahkan semua pasukan petugas RELA dan badan bertanggungjawab untuk melakukan kerja-kerja membanteras PATI. Berikan elaun khas untuk setiap kepala indon busuk yang ditangkap.

Keempat, tutup pasar karat Chow Kit serta merta dan tutup semua penempatan indon di Kuala Lumpur. Halau mereka daripada melakukan perniagaan di tapak yang telah di'ali baba'kan. Tutup kawasan perniagaan tersebut, kerana ia sedikitpun tidak merugikan rakyat Malaysia, tetapi merugikan indon yang kurang ajar.

Kelima, hantar segera PATI Indonesia yang makan-minum percuma di setiap kem tahanan. Mengapa perlu ditanggung penyangak hidup yang tak boleh diajar ini.

Lakukan semua perkara di atas secara berterusan sehingga setiap wilayah Indonesia memohon maaf secara terbuka ke atas semua warga Malaysia.

Kita wajar bangkit apabila kedaulatan negara dicemar. Walaupun rakyat tidak mengantung bendera ketika sambutan merdeka, itu bukan bermakna kita harus berdiam diri apabila bendera kita di bakar dan rakyat kita diasak hebat di negara Indonesia!

Namun begitu, perlu di ingat bahawa ini juga bukan bermakna kita harus bersatu di bawah payung UMNO yang menjadi tunjang kerajaan, kerana Kerajaan Malaysia juga sedikit sebanyak menjadi punca terhadap kebiadapan indon-indon huduh di seberang sana.

Kita harus bersatu tanpa mengira warna kulit dan fahaman kepartian. Sepertimana mukadimah panjang yang menceritakan betapa beraninya penyokong Malaysia menghadapi keganasan penyokong indon yang rupa-rupanya si bacul, kita wajar mengajar setiap indon itu supaya menghormati bangsa dan negara lain.

Kepada si capik indon yang berani mengatakan "Jadikan Malaysia wilayah ke-34 Indonesia", maka saya katakan kamu indon-indon yang beratus juta jumlahnya itu tidak sedikitpun menimbulkan gentar di kalangan setiap rakyat Malaysia. Kerana sesungguhnya kamu indon, banyak menumpang kekayaan Malaysia dalam setiap rupiah yang dihantar pulang, sesuap nasi yang dijamah itu datangnya dari Malaysia.

Impian Indonesia Raya, akan dikenang sebagai impian yang tidak mungkin tercapai gara-gara rupa dan perangai indon yang huduh!


EDYES - 4 SEPTEMBER 2010 -6.30PM


(hukum menyalin tampal hasil tulisan edyesdotcom adalah harus, begitu juga dengan hukum memaparkan originnya / credit)

18 comments:

Anonymous said...

salam brader....kami di sabah sgt sgt lah lg terasa kehebatan kelibat indon indon ni. Apa tidak sdh ramai yg ada IC dan menjadi warganegara mee segera atas "restu" pemimpin kerajaan. Dari suku kaum BUGIS tetapi malu mengaku BUGIS. Sebaliknya mahu dikenali dgn "Rumpun Melayu"...kahkahkah...tak heran kalau Sabah akan jadi wilayah Indon nanti. Dah ramai yg jadi pemimpin dalam UMNO Sabah pun..

Anonymous said...

Memang betul tu...

in fact, ada YB yg menang dalam PRU12 dulu adalah 'bekas' PATI yang sudah menang atas ticket UMNO..boleh rujuk dalam http://sabahkini.net

inilah masalahnya kerana majoriti 'rakyat' Malaysia di Sabah adalah 'bekas' PATI yang sudah boleh mengundi...

Anonymous said...

salam bro...satu lg kita haramkan lansung siaran drama2 tv diorang kat tv kita..kebanyakan mengarut marut..memang kurang ajar indon ni..berlagak, lebih2 lg betina2 yg ada kat malaysia ni...getik..geli..

Anonymous said...

macam mane indon ni tak naik kepala, PM kite pun dah ngaku dan diiktiraf keturunan Sultan dari Indon...bayangkan kalau Lim Guan Eng buat mcm tu jgk, dah tentu kena suruh balik naik sampan...kahkahkah

Edyes said...

salam semua,

lupa saya nak maklumkan, perlawanan bolasepak antara Malaysia dan indon pada malam itu berakhir dengan keputusan seri, apabila Indonesia menjaringkan gol sendiri pada saat2 akhir.

Pasukan negara menjuarai edisi pestabola merdeka tahun tersebut.

Anonymous said...

Dari berita2 yang saya dengar, memang hampir keseluruhan Indon ni adalah pati. Mereka yang masuk secara sah, kalau perempuan, hampir semuanya isteri orang sana. Jadi awas jangan sampai terjerat dengan pembohongan yang mereka masih single. Cerita ini pun dari mulut2 sesetengah daripada mereka juga.

baginda® said...

mcamana ada indon lam mesia? sape puncanya? PATI lak tu? POLIS Marin watpe? Imigresen watper?

kedua: Kenapa INDON TAKUT ngan SINGAPURA? Kite kene belajar dari Singapura bab itu...

OK BRO? SELAMAT HARI RAYA BRO!!

Anonymous said...

malaisie ni main sabun lawan pancut dulu jer boleh menang... sukan lain hampeh. semua minda rm. dari pemain jurulatih pengurus menteri semua lanun mengabiskan duit pembayar chukai. n3 panjang menceceh cerita konon warga msia ni berani.... berani lanchowla. berapa ramai orang indon yang dah malaysia makan? cakap jer lebih. kalau takder indon , masia tak maju dan tak mampu buat bangunan melebihi 2 tingkat! orang malaisie ni telur mudah kechut, gayat naik tempat tinggi. mana boleh buat bangunan tinggi. tapi kalau bab menipi, orang msia memang memang punya skill tinggi! suruh kerja, gaji x mau bayar pastu panggil rela tangkap!!!!! bodo punya malingsial.

Anonymous said...

anao 10:13...
ada berani kasi haram ka darma indon kat tv....???? kalau x da drama indon alamat merengla surirumah malaisia asik tengok spongebob dengan upin ipin!!! darma malisia pon berkisar sekitar isu chinta, churi ayam, hantu, chinta dan polis yang semuanya berperangai mulia dan terpuji.... wataknya datuk, tan sri, datin dan kalau cherita jenayah, bosnya pasti china, baruanya melayu. muka pelakonnya pulak dah nak muntah tengok, asik asik itu jer.

Anonymous said...

Step awal untuk serangan balas ke atas Bendera:

1) Hentikan semua jenis tayangan sinetron, tak dak faedah pun... asik-asik benda yang sama, gembel, gembel, gembel.... merajuk... merajuk... merajuk... lupa ingatan, masuk hospital, tak dak duit nak bayar hospital, zina, zina, zina, anak haram anak luar nikah ...kebuloq harta orang, rumah anak yatim... tiba-tiba sampai bulan puasa tapi tak raya pun.... setengah gaya hidup berlawanan dengan hukum Islam, rumah berpatung jangan cakap lagilah.

2) Hentikan bermain lagu-lagu dari Indonesia di radio-radio, kalau nak mainkan juga harus dinyanyikan semula oleh penyanyi Malaysia.

3) Ni paling penting.... tumbangkan pemimpin-pemimpin UMNO/BN dari memerintah Malaysia. Celaka ni kalau terus memerintah memang jahanam Malaysia, memang orang takkan kibar Jalur Gemilang. Kemudian minta doa pada Allah, agar ahli-ahli 'grass root' UMNO/BN dan penyokong-penyokong diberi hidayat kepada Allah agar memahami tentang perjuangan Islam dan keadilan, doakan jika mereka tidak menjadi penyokong pun, mereka tidak menentang kita atau menyokong UMNO/BN.

Anonymous said...

Tuan Blog...
jangan risau...saya percaya walau Indon ada 230 juta penduduk tapi pasti tidak mampu menawan kita kerana kekuatan MIG kita, Sukhoi, Scopene, kekuatan rejemen askar melayu diraja(RAMD) dll....Contoh Arab ada 200 juta tapi masih gagal nak ancam Israel yg 4 juta sahaja penduduknya. Itulah juga cita-cita Singapura. Kecil tapi kuat....

tyt

Edyes said...

tyt,

awak sindir kerajaan malaysia ke? boleh masuk ISA tau... hehehe..

kita memang ada sukhoi, tapi enjin masuk pasir dan maintanance kita fail... kita ada MIG, tapi enjinnya hilang... kita ada kapal selam scorpane, walaupun 2nd hand, tapi masalahnya ia tak boleh menyelam...

macamana?


walaubagaimanapun, saya berani jamin orang indon hanya tau menyalak bukit macam anjing... itu jer...

Edyes said...

salam baginda,

SELAMAT HARI LEBARAN dan semoga selamat sampai ke kampung halaman...

salam

STANZA ALAM said...

ke mana hilangnya ciri-ciri seorang blogger yang menyokong perjuangan Islam jika awak meniupkan permusuhan, Islam suruh macam tu ka???v

Edyes said...

salam stanza,

saya cuma memberi cadangan agar tindakkan melampau indon itu dibalas dengan cara yang bijak, supaya timbul kesedaran di kalangan mereka untuk lebih menghormati dan menjaga sensitiviti jiran serumpun.

saya bukan memberi cadangan supaya bendera indon itu dibakar, apatahlagi mencadangkan sebuah gerakan ketenteraan.

cuma, saya akui kata-kata saya disulami emosi... ok?

Anonymous said...

"Bersama Kita Bisa", LANJUTKAN kekalahaan telak di AMBALAT; dan kekalahan telak diplomasi di KINABALU.
Kita junjung tinggi SAUDARA TUA SERUMPUN sampai 2014.

author faethal said...

Salam Edyes,
Memang betul la Indon tu pengecut, sampai komen kutuk-kutuk Malaysia dalam blog lu ni pun pakai 'anonymous' jek.

Cheh! Ptuih!

Anonymous said...

anony 6.24..terima kasihlah sebab sudi membuatkan bangunan yang tinggi untuk kami di Malaysia...bukan kecut naik bangunan tinggi cumanya gaji yang di beri tu tak setimpal dengan kerja yng kena buat...macm Indon2 yang ada tu bukannya kisah di bayar gaji berapa...semua main sapu je...makanya KAMI RAKYAT MALAYSIA TAK LAH semudah itu je terima kerja tanpa memikirkan gaji yang di beri..

Pastu yang indon2 yang ada di malaysia nie kalau dah ada laki atau bini kat sana buatlah cara betul....Jangan atas bertutup tapi bawah rabak....And pada jantan2 kat Malaysia yang merasakan bahawa kurangnya gadis2 melayu di Malaysia nie sampai sanggup nak pilih betina indon dengan alasan dia orang nie baik n lemah lembut, pikirlah....Betina indon memang senang nak bagi "barang bawah" tu pada orang2 kita sebab dia orang ada kepentingan....Yang dah kahwin sangggup tinggalkan keluarga akibat pukulan betina indon yng dah bagi berbagai kotoran makanan sampai lupa diri....akhirnya nanti bila dah kena jadi lah jantan dayus yang tak tau dosa dan pahala...betina indon pun naik sedap dapat kuda-kudakan orang kita.....Pikirlah baik2 sebelum terlanjur dengan betina2 indon nie terutama yang menetap di Chow kit tu...

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan