Monday, July 14, 2008

Usul tidak percaya terhadap PM DiTOLAK!!

KUALA LUMPUR, 14 July :- Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, hari ini menolak usul tidak percaya kepada kepemimpinan Perdana Menteri yang dikemukakan pembangkang, Khamis lalu.

Usul tergempar itu dikemukakan Ketua Pembangkang yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Wan Azizah Ismail. Pandikar Amin berkata, penolakan usul itu dibuat di kamar Speaker berdasarkan Peraturan 18 (7) dan ia sudah dimaklumkan kepada Wan Azizah.
Akibatnya semua Ahli Parlimen pembangkang bertindak keluar Sidang Dewan Rakyat kerana membantah keputusan Speaker, Tan Sri Pandikar Amin Mulia menolak usul tergempar pembangkang.

Mereka bertindak demikian jam 12.10 tengah hari sebaik dimaklumkan usul undi tidak percaya kepada Perdana Menteri yang dikemukakan Khamis lalu, ditolak Pandikar Amir. Mereka sebelum itu turut merayu Speaker menimbangkan semula usul itu, tetapi Pandikar Amir Mulia tetap dengan keputusannya.

sumber oleh: cina_islam(adun titiserong)

edyes wrote :

Paklah Kecut ?

Nampak sangat paklah takut dengan bayang-bayang. Jika benar paklah mendapat sokongan, bentang saja usul tersebut. Saya yakin, sokongan terhadap paklah akan meningkat jika usul tersebut berjaya dipatahkan melalui undian.

Namun, jika undian sms dibenarkan, sudah tentu paklah tewas TKO !

11 comments:

Mr Green said...

Bukan Pak Lah saja kecut...bole kata sebahagian yang kecik.perasuah perasuah ini panas pungkoq kerana takut amalan mereka dibongkar!

Kalau bole hantar usul tak percaya hari hari sampai mereka terima untuk dibahas!

Anonymous said...

Salam..
Rasanya PAK ANWAR LAGI KECUTTTTTTTTTTT...tak hadir di BALAI POLIS untuk beri keterangan. Jika btl2 tak main buntut..takut apa...pi la. JAwab la. Junjung Al-Quran. Ni tidak...pelik juga kan. Amat pelik..

Money4Free said...

mr edy, tlg masukkan debat antar syed azman dan razali ibrahim dlm u punya blog.tk dpt tgk semlm.tk dpt siaran tu kt tmpt i

Edyes said...

anon,

Apa akan kamu katakan jika Pak Anwar tidak hadir dalam debat malam ini?

Saya nak bagitau, jika Anwar dikatakan tidak memberi kesan terhadap kerajaan, mengapa begitu banyak sekatan jalanraya sejak hari ahad lalu? nak tangkap Pak Anwar ke ?

Sebab itu saya tidak hairan jika Pak Anwar tidak hadir debat pada malam ini. a lots of fishy things in these recent days.

kepada OBT4,

Saya akan dapatkan link hujah @tv9 dan akan post di blog cermin edyesdotcom iaitu edyestv.

Debat tersebut sangat menarik oleh kedua-dua belah pihak. tahniah kepada kedua-dua YB. tetapi dapat saya rasakan sedikit retorik dan unsur hipokrit dari pihak YB Muar kerana tindak-tanduk orang2 atasanya.

Anonymous said...

Dia tak hadir sbb dia SI PENGECUT!!! CAKAP AJE LBH..TP HABUK PUN TAK ADA. KALAU BTL DTG LA...TAKUT APA. TAKUT POLIS TANGKAP. KALAU TAK BUT SALAH...SIAPA NK TANGKAP. LGPUN SI ANWAR TU KAN ADA LAWYER2 YG IKUT BELAKANG BUNTUT DIA..TAKUT APA. TP LAIN LA KALAU DIA TU PENGECUT!!!

Anonymous said...

LAIN LA KALAU DIA TU BERSALAH!!!!! ORG KALAU TAK BUAT SALAH...TAKUT APA!!!! CUBA BGTAHU!!!! TAKUT APA!!!! KAN DIA BYK PYOKONG FANATIK DIA!!! FKR LA GUNA OTAK. KALAU TAK MAIN BUNTUT...TAKUT APA????????????? AKU BTL HAIRAN.

Anonymous said...

salam...dapat ke tangkap si pak anwar tu..tak ada kan.
jd yg jd tanda tanya,jd tanda soal. Knp pihak polis minta dia ke balai polis..dia tak pi????????? SEBLM NI KATA SETUJU..TAK TAKUT. NAK B'SUMPAH. SEMUA LAH...TP SEKRG MANA SUMPAH NYA???? Ke balai polis pun tidak. APA CITE????? semua tlg baca DLM MALAYSIAKINI TAJUK "GABRA" ANWAR JADI TANDA TANYA????

Anonymous said...

KALAU AKU LA KAN..MANUSIA YG ADA HARGA DIRI..YG ADA MARUAH DIRI..SEORG YG MENGAKU BERAGAMA ISLAM.. JK DIFITNAH TERUK MCM NI. AKU TAK TAKUT TAMPIL KE BALAI POLIS MAHU PUN BERSUMPAH LAKNAT! TK PERLU ADA YG SURUH..ATAU PUN YG BG CADANGAN..AKU SENDIRI AKAN BUAT PENGUMUMAN PD 1 DUNIA YG AKU TK BERSALAH..DAN AKAN ANGKAT SUMPAH. INI TIDAK...DOK MCM2 HELAH. UTK APA? UTK SIAPA? KALAU DH BTL NK JD PM KELUARKAN DIRI DR FITNAH YG DIKATAKAN KONSPIRASI POLITIK!!!!! ORG MSIA NI TK RETI FKR.

Edyes said...

macam nie lah geng.

Kalau geng rasa ketidakhadiran pak anwar menjadi isu yang amat besar, takde apa yang boleh saya katakan.

Tetapi, keberanian bukan diukur dengan hadir di balai polis semata-mata. 10 orang pesilat tidak akan menang dengan 100 askar bersenjata api dalam medan terbuka. jadi, taktikal juga penting sebagaimana kemenangan kem Rasullullah SAW dalam perang khandak.

DSAI berani menentang kemungkaran yang berlaku sewaktu beliau masih TPM sebab itu beliau dijatuhkan dengan aib. kalau beliau mengikut segala kemungkaran dalam kepimpinan Mahathir, sudah tentu PM kita pada hari ini ialah DSAI.

Mr Joker said...

Bro anon...

aku suke soklan ngko tu...

& aku pun suke jugak nak bagi 2 kenyataan beserta 1 soklan kat ngko...harap jawab dengan otak dalam kepala & bukannya kepala lutut...

kenyataan 1 - black 14...wan azizah diminta hadir kebalai untuk bagiu keterangan...

kenyataan 2 - Akuan sumpah RPK...pihak polis "hadir ke rumah Rosmah" untuk ambil keterangan...

soklan aku...

kenapa dalam kes black 14 & liwat, che' wan & anwar diminta hadir kebalai untuk bagi keterangan manakala dalam kes akuan sumpah RPK polis pergi kerumah Rosmah untuk ambil keterangan?

Double standard or what???

Money4Free said...

Anonymous ,

jika kamu berfikir guna kepala hotak bukan kepala lutut,melihat dgn mata, bkn dgn perut, kamu tak kan menyalak nyalak mcm ni.

Kenapa juak2 kamu serta kamu sekali beria ia sgt menyalak Anwar kalau benar dia tidak mampu dan berkuasa berbuat apa2?

Budak tadika pun mampu berfikir kenapa kamu beria2 sgt menyalak Anwar.

Pada aku, kamu dan juak2 UMNO ibarat anjing yg dirantai.Hanya boleh menyalak tapi tk mampu berbuat apa2?Hanya kerana ada org lalu dekat kandang kamu, kamu menyalak bagai nk runtuh kandang, dgn harapan tuan kamu bagi tulang.