Wednesday, July 2, 2008

Menteri Umno nafi lompat parti

Oleh Malaysiakini

Seorang menteri dan timbalan menteri dari Umno hari ini menafikan khabar angin yang menyebut mereka adalah antara empat ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang akan melompat parti, menyertai Pakatan Rakyat.

Mereka yang disebut-sebut itu ialah Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ismail Sabri Yaacob (kiri) dan Timbalan Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Saifuddin Abdullah (kanan).

Dakwaan mengenai perkara itu tersebar luas di internet sejak Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa, dua daripada empat ahli Parlimen yang akan melompat parti itu, adalah dari Umno.

Ketika dihubungi Malaysiakini petang ini, Ismail menyifatkan dakwaan tersebut sebaagai "tidak masuk akal dan tidak ada asas".

"Saya tidak pernah berkawan dan berjumpa dengan orang PKR. Tidak ada tawaran untuk berbuat demikian (lompat parti)," katanya.

Manakala Saifuddin juga telah menafikan perkara yang sama.

edyes wrote:

Greenboc adalah sumber yang saya percayai, tetapi meleset pula. sila ke entri sebelumnya di sini.

4 comments:

Money4Free said...

blog husin lempoyang tu, bkn boleh bagi komen berasaskan hujah dan fakta.tu semua mangkuk berhayn2 sj yg ada.dungu dan bebal sj yg ramai.

Edyes said...

1. saya tak tau yang husin lempoyang tu lawan arus, saya post link artikel kat sana.

2. saya salute SM kerana berhujah dengan bijak.

Money4Free said...

tak kisah kalau dia lawa arus.yg lawan arus lah yg harus kita perbetulkan.cuma para pengunjung blog dia tu, tk boleh dilayan secara ilmiah, kena layan secara bodoh juga, sebab dah memang kebanyakannya bodoh.
sy kagum dgn anda kerana mampu berhadapan dgn puak2 yg benci kepada kebenaran.

link myspace sy
myspace.com/totty003

Anonymous said...

Encik2 yg ada..kalau la encik dh ada jawatan sebg menteri sekrg ni..dh blh hdp senang la dr dulu. Mahu ke encik2 lompat parti ke parti yg tak tahu hala tuju??Yg blm pasti arahnya. Mahu ke? Rasanya org bodoh aje mahu. Buat apa nk cr susah bl dh senang..siapa nak tlg bg anak bini makan nasi..ANWAR..bg pasir blh la...