Monday, June 2, 2008

UMNO ‘hijackted’ kemerdekaan dari tangan pejuang

qoute dari muhajirin di blog DSAI :

Najib jumpa S/U Pertahanan US pun punya la riuh kat media.

Peliknya, Malaysia beria-ia buat pertunjukan udara, Najib kena pegi S’pore untuk jumpa bekas ketua FBI tu. Koman.

Dan Anwar dah tak mau pegang yayasan tu lagi. Apa modal UMNO lagi lepas ni, yeak!

Jika mengikut sejarah, UMNO ni yang ‘hijackted’ kemerdekaan dari tangan pejuang. Mereka hasut Inggeris buat Undang-undang Darurat, 1948 untuk disumbat pejuang ke dalam penjara (tujuh tahun). Semua parti politik diharamkan, tapi sorang pun orang UMNO tak kena tangkap.

Pastu melalak kata mereka tu pejuang kemerdekaan. Cirit UMNO.

Padahnya, lihat la sendiri segala kerosakan yang UMNO buat. Sebab mereka ni oportunis, yang tak sayangkan negaranya sebab darah dan air mata, bukan mereka yang tumpahkan untuk kemerdekaan negara ini.

Berapa orang UMNO yang mati kerana berjuang? Takde.

UMNO dan Inggeris gunakan askar (Melayu) pegi buru pejuang kiri dalam hutan. Pejuang itu dicop komunis. Bila askar tu mati, matinya mati katak (sebab memburu pejuang yang pertahankan negara).

Siapa kata Rashid Maidin, Abdullah CD, Che’ Dat, Musa Ahmad, Chik Degong, Musa Batu Kurau tu komunis? Mereka masuk hutan sebab tak mau kena tangkap. Bila ditangkap dan dipenjarakan, lihat apa nasib yang dialami oleh Burhanuddin al-Helmy?

Maknanya pejuang kiri ni orang cerdik. Mereka mau bebas. Zahir dirinya tetap merdeka walaupun orang lain ‘terpenjara’ dek angkara UMNO tak guna.

Ini yang generasi sekarang kena faham. Kita dah teruk di’tune’ kepala otak dengan terikut-ikut dogma Inggeris dan pemuka UMNO kata pejuang kiri itu komunis.

muhajirin tau apa amalan agama golongan kiri Melayu itu. Sebab ada di antaranya yang sama seguru dengan muhajirin.

Nak belajar agama, mari dengan muhajirin. Kita nafikan segala sifat khianat (iblis), sebab segala yang memberi bekas hanya dengan kehendak dan izin Allah swt semata-mata. Baru la tuntas pegangan aqidah kita. Ni, tengok pisau je dah ngeri. Nampak pistol dah takut. Semua penakut.

Sepatutnya takut hanya diletakkan pada Allah saja kan!

Ini yang ada pada Tuk Janggut, Datuk Bahaman atau Mat Kilau. Mereka dikatakan kebal. Bukan kebal, namanya. Aqidahnya yang tebal dengan menafikan yang iblis itu boleh memberi bekas.

Cuba fikir sejenak yang ni.

Satu mat rempit yang mati terburai kat atas jalan; adakah dengan kehendak Allah swt atau kehendak iblis?

Kalau dengan kehendak Allah swt, bererti Allah itu zalim (jauh sekali sifatNya begitu). Mana mungkin sewaktu lahir, sebutir parut pun takde pada tubuh si mat rempit. Tetapi ketika Allah swt nak ambil ‘kembali’ terburai perut dan putus kepala. Itu zalim namanya. Kalau dengan kehendak iblis, benar. Sebab iblis minta untuk makan darah si mat rempit itu dengan doanya yang dipanjatkan 7 kali sehari, tanpa miss. Ibilis mohon untuk sesatkan si mat rempit. Sebaliknya, si Mat rempit pula, tak solat pun (5 kali).

So, permintaan siapa yang Allah swt makbulkan atas dasar keadilan-Nya? Dua-dua tu hamba-Nya juga. Jika kefahaman ini ada, kita kan jadi tak takut apa pun! Sebab kita yakin dengan Allah

edyes wrote:

sejenak untuk difikirkan...

No comments:

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan