Thursday, June 5, 2008

Menjawab Tohmahan terhadap Anwar

Saya ingin menjawab tohmahan ahmadahdeed terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim.

Saya bukan orang pas, saya bekas ahli umno dan sejak paklah memerintah, saya mula meninggalkan umno. kini saya berjuang atas tiket pkr.

Apa yang saya perjuangkan? mudah sahaja. towards a better Malaysia. Saya sokong sebarang usaha untuk menubuhkan negara kebajikan (oleh pas) dan berusaha supaya semua rakyat mendapat faedah daripada pengagihan kekayaan negara dengan adil.

Ingatlah. bagaimana PAS yang semakin mula diterima di Kelantan. Kerana kebijaksanaan TGNA memerintah Kelantan dengan berlandaskan syariah Islam. Setujukah anda jika saya katakan, pas semakin mendapat tempat di hati rakyat ? Sekarang pas semakin diterima oleh orang2 kedah dan tidak mustahil akan diterima oleh negeri2 lain pula.

Anwar Ibrahim. Pejuang Reformasi, sang rajawali. Atas faktor beliaulah majoriti 2/3 ditumbangkan, sebuah sejarah dilakar. Atas faktor beliau jugalah PAS DAP dan PKR membentuk Selangor dan Perak serta kemenangan kawasan bandar. Jadi, apa salahnya kita memberi sedikit kredit kepada beliau?

Jika Anwar menjadi PM, kita akan lihat sejauh mana pemerintahanya. Cuba anda fikir, dapatkan beliau bertahan tanpa sokongan MP pas? sudah tentu tidak. Oleh demikian, beliau harus sedikit sebanyak bersetuju dengan pembawakan pas dan secara langsung melaksanakan agenda negara Islam. Bukankah itu satu jalan untuk Islam menuju ke puncak?

Anwar dengan perwatakanya yang warak itu, akan menunjukkan betapa hebatnya Islam. Itulah peluang seorang pejuang Islam. Sudah pasti Anwar tidak akan melepaskan peluang untuk membuktikan bahwa Islam itu Hebat dan boleh diterima oleh semua kaum sepertimana yang berlaku satu melenium yang lalu !

Marks my word. Satu hari nanti Pas akan memerintah Malaysia setelah semua rakyat berbilang kaum tahu akan kebaikkan dan kehebatan pemerintahan Islam walaupun tidak sehebat zaman para sahabat. Apabila pas berkuasa, Islam akan diletakkan ke tahap yang tertinggi, Al-Quran dijadikan pegangan sepenuhnya ! bukankah itu yang dituntut sejak sekian lama?

Gerakan Islam itu sentiasa maju ke hadapan. Itu janji Allah, Islam akan menang ! Untuk sampai ke zaman kegemilangan kita harus berjuang dengan menggunakan kebijaksanaan kerana zaman ini penuh dengan tipu helah.

Janganlah kita cepat melatah kerana kita merancang, Allah juga merancang, nescaya perancangan Allah itu lebih hebat. Janganlah kita mempertikaikan sesuatu yang belum berlaku.

Jangan kita lupa, kebangkitan Islam itu bermula dari ufuk timur. Dari timur kami datang, membelah benua ke Baitul Muqaddis, menyembelih yahudi lakhnatullah !

Takbir !!! ALLAH HUAKHBAR

REFORMASI !!

No comments: