Wednesday, June 25, 2008

Berita Baik untuk Pembayar Proton dan Perodua

Berita baik ini datangnya dari rocky bru.

Secara ringkasnya saya nyatakan, kepada pembayar loan bagi kereta nasional, installment anda akan dikurangkan 0.5% oleh kerajaan. Manakala pembayar bagi kereta import pula akan menghadapi kenaikkan 1% juga oleh kerajaan. Berita lanjut dari laman rocky bru di sini.

Kerajaan ingin membantu rakyat dengan mengambil kira pemilik kenderaan buatan nasional adalah golongan sederhana. Langkah kerajaan yang mahu membantu ini diakui menguntungkan rakyat sederhana dan miskin tetapi dalam masa yang sama, kerajaan mengambil untung di sebalik skim baru ini.

Pokoknya, jika kenaikkan adalah sebanyak 1%, pengurangan juga harus mencecah 1% juga. Alangkah baiknya jika kerajaan mengurangkan 1% untuk kereta nasional dan menaikkan 0.5% untuk kereta luar. Bukankah itu lebih banyak membantu? dengan menaikkan hanya 1% untuk kenderaan 'mahal' dan mengurangkan 0.5 untuk kenderaan 'murah', maka akan nampak ketirisan di sana. wallahualam.

Ingin saya tambah di sini, bukankah lebih baik jika kerajaan 'extend' cadangan ini ke atas loan rumah pula. Saya akan ianya akan lebih membantu.

Berita yang kedua dari Rocky Bru.

Jemputan kepada Bloggers untuk dinner sempena ;




DATE: 28 JUNE 2008
VENUE: BLOG HOUSE
66 LORONG SETIABISTARI 2
BUKIT DAMANSARA
TIME: 8.00PM

RM 30 PER PAX

REGISTER /PAYMENT TO:YEW WEI KEAT (tel 012-2138257)
514011899314 (MAYBANK)

LUCKY DRAW AND AUCTION

No comments:

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan