Tuesday, April 15, 2008

Ribuan sambut Anwar bebas berpolitik

Puluh Ribuan !!!
Sepenuh-Penuhnya Padang di Kelab Sultan Sulaiman

Saudara Rocky kalau saya tak silap
Laungan Reformasi

Kalungan Bunga Dari YB Azmin kepada DSAI

Para pemimpin bersemangat mendendangkan Negaraku

YB Azmin berucap

Ucapan Tan Sri Khalid disusuli Sajak Rendra Rajawali Khusus Buat DSAI

Ucapan DSAI


DSAI menerangkan secara terperinci Agenda Pakatan Rakyat

REFORMASI !!!

Antara yang hadir

Polis minta bersurai - Anwar kata "takpa, elaun mereka tetap akan naik selepas kita memerintah"

Kira-kira 20,000 penyokong pembangkang, khususnya PKR, menyertai perhimpunan di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru malam ini walaupun polis tidak menyediakan permit.

Program yang digelar "Menghitung Masa dari Black 14 ke Arah Kemenangan Rakyat" dianjurkan sempena tamatnya larangan berpolitik terhadap penasihat parti itu Datuk Seri Anwar Ibrahim esok.

Selepas muncul pada 9.15 malam, Anwar menyampaikan ceramah lebih satu jam sebelum polis mengeluarkan larangan.

Dalam ucapannya, Anwar berkata, tunggu dua minggu sebelum beliau mengumumkan sama ada akan bertanding atau tidak dalam satu pilihanraya kecil.

Ketika berceramah, Anwar menggesa perdana menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menjalankan siasatan terbuka terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad sewaktu mengetuai kerajaan selama 22 tahun.

Anwar menuduh Dr Mahathir merosakkan sistem kehakiman, menyalahgunakan kuasa dan menyeleweng dana awam, termasuk untuk anak-anaknya.

"Siapa yang singkir Tun Salleh Abbas? Siapa yang melantik hakim correct, correct, correct? Siapa yang lantik hakim gula-gula Hacks yang menghukum saya selama 15 tahun?" katanya.

Perkataan "correct" (betul) sebanyak tiga kali itu merujuk rakaman video peguam VK Lingam yang didedahkannya, sementara "hakim gula-gula Hacks" itu pula Datuk Augustine Paul Sinnappen, kini hakim Mahkamah Persekutuan.

Mengenai timbalan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, Anwar mendakwa beliau terlibat dalam penyelewengan kontrak pertahanan kira-kira RM500 juta.

Beliau juga mendakwa Dr Mahathir mahu Najib menggantikan Abdullah bagi meneruskan warisan pentadbirannya dan sebagai satu percubaan menghalangnya (Anwar) menjadi perdana menteri.

3 comments:

lan said...

excelllent pics! thanks!
I was there too way at the back

DIN said...

walau jauh beribu batu, terasa-rasa macam ada disana.

salam reformasi



http://ceritarassa.blogspot.com/2008/04/gelita-14.html

okt black 14
manchester

huey mei said...

wow...