Sunday, March 6, 2011

Terkini!! Panas!! Peratusan Keluar Mengundi di Kerdau Menghampiri Angka 100%!!!


Dasat Giler...

Barisan Nasional, nak menang besar punya fasal, nak undi majoriti lebih tinggi berlipat ganda punya pasal, baru pukul 2 petang Merlimau dan Kerdau telah melebihi 65% peratusan keluar mengundi.

Warga Kerdau hanya memerlukan 24% baki jumlah pengundi yang belum membuang undi dalam tempoh masa tiga jam untuk mencatat sejarah 100% keluar mengundi. Dalam tempoh 3 jam ini juga, masih sempat untuk Barisan Nasional membangunkan hantu-hantu yang terlupa keluar mengundi hari ini. Semoga satu rekod jumlah keluar mengundi dapat dicipta hari ini di kawasan termaju dalam negeri Pahang iaitu Kerdau.

Di Merlimau setakat jam 2 petang, 67% telah membuang undi. Juga masih mempunyai 3 jam untuk mengatur cubaan memasukkan bas-bas yang membawa hantu yang diimport dari kawasan lain.

Walaupun jangkaan menang adalah milik BN di kedua-dua pilihanraya, tetapi gayanya BN begitu rakus untuk menerbitkan majoriti yang langsung di luar dugaan pemerhati politik tanahair lantas menjadi penanda aras bagi menipu pengundi bandar.

Saya percaya, lebihan majoriti yang tinggi akan meningkatkan keberanian Perdana Menteri 'Mr Playsafe' Malaysia untuk membubarkan Parlimen jauh lebih awal bagi memperolehi mandat untuk memudahkan kerja renovation (baca : rompakkan). Umpama mimpi dalam mimpi berlaku dalam kehidupan ini apabila membaca akhbar yang bertarikh sekitar tahun 2011 yang menyatakan Najib membubarkan Parlimen Malaysia.

Satu perkara yang menarik perhatian saya dalam PRK kali ini ialah penggunaan kertas bersaiz A4 dengan warna parti sebagai alternatif kepada meletakkan logo pada kenderaan pembawa pengundi (teksi pilihanraya). Fikir baik-baik, mereka punya saluran TV dan Astro, radio, suratkhabar harian berarus perdana, mereka juga menggunakan sepenuhnya harta kerajaan untuk menambah kekuatan berkempen bagi parti mereka! Tetapi apabila sampai detik pilihanraya, logo Pakatan Rakyat pun disekat dari didedahkan untuk kegunaan teksi pilihanraya!! Sebab itu sesungguhnya kerajaan pemerintah hari ini benar-benar rakus dan menggunakan kuku besi dalam pemerintahannya.

Inilah penangan APCO hasil pembayaran RM77juta duit rakyat kepada yahudi lakhnatullah. Secara saikologinya, penggunaan kertas A4 itu menyekat kebebasan parti lain untuk tujuan berkempen. Sedangkan kita sedia maklum bahawa ruang untuk Pakatan Rakyat berkempen sememangnya cukup tersekat-sekat oleh pindaan undang-undang pilihanraya yang semakin mengarut oleh suruhanjaya komponen sayap belakang Barisan Nasional - SPR.

Justeru kartun-kartun yang berlaku di hadapan mata, masihkah anda percaya dengan demokrasi dalam negara ini? Tidak salah kalau saya katakan menentang Barisan Nasional umpama puak Mujahiddin menentang keangkuhan Rusia! Tetapi Rusia yang ini dibantu pula oleh idea hebat Yahudi melalui APCO!!

Jadi, setujulah dengan saya, supaya kita semua bangkit menentang rejim zalim dengan apa cara sekalipun samada melalui pilihanraya yang telah dibuktikan tidak relevan dengan tumbangnya kerajaan demokrasi pilihan rakyat iaitu Kerajaan Perak! Atau melalui selain pilihanraya iaitu dengan memilih untuk bersama bangkit dalam gelombang kebangkitan global !!

Ayuh anak muda, atau yang berjiwa muda!! Bangkitlah menyertai perlawanan antara rakyat dan sebuah kerajaan zalim !!

TAKBIR !!! REVOLUSI DUNIA !!


EDYES @ edyesdotcom

4 comments:

he he he said...

Bagaimanalah agaknya kalau tetiba yang keluar mengundi menjadi 105peratus pula...?

Manalah tahu dah banyak guna hantu, terlebih hantu yang keluar nanti maka lebihlah peratus peratus yang keluar mengundi.

He he he... Nak tengok world record 1Malaysia.

leekonyou said...

Sunday, March 6, 2011
PAS Menang Di Kerdau....
Pas menang di kerdau... tapi menang sorak je la, zikir, mengaji lepas tu maki hamun orang, sampaikan makcik yang pakai baju dan tudung merah yang nak pergi mengundi pun dia makinya, depa ingatkan makcik tu perayu undi bn, punya lah bahalol penyokong pas ni. kejadian berlaku di peti undi smk kerdau.

Pusat pengundian dah tutup, peratusan terakhir keluar undi di dun kerdau 81.5%, aku akan siarkan keputusan tidak rasmi pada jam 6 petang ini, apa pun korang tengok la gambar aku yang tak seberapa ni.




Lengang, pengundi di peti undi felda 23 awal-awal lagi dah keluar mengundi.

Pun lengang jugak, peti undi felda jengka 22, awal-awal jugak mereka dah keluar undi.




Posted by det at 5:09 PM

Abbs said...

kahkah.. beb.. bukan 110% kew yg kuar mngundi ? sial punye umno apco.. bile menang 80 jam kek tv 1 2 3 suku, kalu kalah.. sebeso lalat lew kek utusan meloye esoknye.. tahniah pade pengundi.. anda tahu yg anda akan di sengsarekan tak lame agi.. minyak ron95 naik 10 beb minggu depan.. kahkahkah, beb.. bley tak lu hilangkan WV nie ?

Anonymous said...

hahahah

anak didik chegu bastad kedahak

hahahahha

mcm xsuka aja rakyat kluar mengundi

hahahaha

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan