Wednesday, March 2, 2011

Saman Ekor Dilanjut Hingga 10 Mac 2011 !! Bangsat Tak?

PUTRAJAYA: Tempoh pemberian diskaun bagi bayaran kompaun kesalahan trafik yang tamat kelmarin dilanjutkan sehingga 10 Mac ini.

Perkara ini diumumkan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, sebentar tadi. - Bharian (http://bit.ly/gq1paT)
 
 
EDYES wrote:
 
Kepada yang dah beratur sepanjang beberapa tingkat tangga sampai ke luar pejabat tu, boleh claim balik tak penat jerih berpanas terik?
 
Ada jugak kes di mana seorang pakcik yang beratur panjang nak bayar saman. Setelah beberapa jam beratur dapatlah bayar saman berjela yang terkumpul. Bila dah setel semua saman on the way balik ke arah kereta yang jauh berdentum parkingnya, mendapati ada saman baru diselit depan cermin widescreen - apa perasaan pakcik tu? Dan bila dia dengar pulak tempoh pembayaran saman dilanjut hingga 10 Mac, apa pulak yang pakcik tu rasa? Ditipu hidup-hidup?
 
Aku bersyukur sebab dalam isu bayar saman ekor ini, aku tekad dengan istiqomah untuk tidak membayar saman kerana duit bayar saman yang berjumlah separuh ribu ini tidak wajar diberi kepada pemerintah. Lebih baik buat stok susu anak yang dah makin mahal beberapa ringgit.
 
Walaupun aku dihenyak dan didesak keras oleh sang isteri supaya membayar saman tersebut, aku tetap dengan pendirian tidak akan menyerahkan duit hasil titik peluh aku sewenang-wenangnya kepada kerajaan pemerintah!
 
Kita sebagai rakyat punya hak untuk memperbaharui cukai jalan dan lesen kereta! Kalau kerajaan nak sekat kita dari perbaharui lesen atau cukai jalan, sila heret setiap pesalah saman ekor ke mahkamah untuk dibicarakan! Sudah jatuh hukum bersalah, barulah boleh cerita pasal nak sekat pembaharuan cukai jalan.
 
Pertahankan hak kita sebagai rakyat !!
 
Hidup Rakyat !!

4 comments:

Author Faethal said...

Duit untuk PRU 13 tak cukup lagi la tu..

muqlis04 said...

selamba katak menteri polis cakap sambung lagi 10 hari....org berbaris sampai tak cukup pagi sambung malam la..rrrrr kau sambung utk aku..aku dah tak tahan

Edyes said...

kesian betul org2 yg berbaris tu... eloknya diorang keluar terus barisan, masuk pakatan...

Anonymous said...

anjing kerajaan