Tuesday, August 26, 2008

26 OGOS - Tengah Hari Di Permatang Pauh

12:20 tengahari: DSAI kini tiba di usat mengundi To’ Kandu. Penyokong KeADILan dan Pakatan Rakyat memenuhi pinggir jalanraya.

12.30 tengahari: DSAI kini memasuki Pekan Permatang Pauh. Rakyat sekitar kawasan mengikuti konvoi DSAI.

12.34 tengahari: DSAI melalui jalan Sama Gagah. Rakyat di kiri kanan jalan beratur melambai-lambai ke arah DSAI dan DSWA.

12.45 tengahari: DSAI tiba di Pusat mengundi SMK Sama Gagah. Ribuan rakyat di Sama Gagah menyertai konvoi DSAI, bendera KeADILan berkibaran di sana sini. Penyokong Umno kelihatan tersentak dan lebih selesa untuk berdiam diri di pondok panas mereka.

[akan diupdate lagi]



Di sini juga saya sertakan komen dari brader blasah kiri kanan kita iaitu Kapt (B) SUKJ.


"Alhamdulillah....akhirnya kita menang juga.

Dalam demokrasi walaupun kita menang dengan 1 undi, kita tetap diiktiraf sebagai pemenang. Tak perlu nak tunggu hingga mendapat majoriti 20,000 undi...baru nak diiktiraf sebagai pemenang. Itu semua dakyah-dakyah songsang yang cuba dibawa oleh UMNO dan Barisan Nasional.

Jangan kita biarkan fikiran kita ini dipesong dan dijajah oleh Pemimpin-pemimpin UMNO dan Barisan Nasional yang dah bankrup amalan sistem demokrasi. Kita mesti ubah minda kita jika kita mahu negara kita bangkit dan maju ke hadapan seperti negara-negara maju lain di dunia ini.

Negara kita kaya dengan pelbagai hasil bumi. Minyak, getah, kelapa sawit, balak, bijih, padi, buah-buahan, sayur-sayuran, ternakan dan perkilangan....semuanya kita ada, tetapi kenapa negara ini masih mundur dan ramai rakyatnya yang masih tidak mampu memiliki rumah sendiri.

Ke mana perginya hasil kekayaan negara kita selama ini...?"

SUKJ

No comments: