Tuesday, February 17, 2009

Kickdefella : Time To Go Lizzie

By Sheikh Kickdefella

Invasion of one privacy no matter by whom is an idiotic act. Violated the rule of engagement during courting and spread the intimate moment to public is ungentlemanly behaviour.

My heart is with Elizabeth Wong, a lady I am proud to call a friend. A lady whom I would welcome to the warmness hospitality by my family anytime at all.
I have only good thing to talk of Lizzie.

If I can stand by ‘Viagra’ Chua during his forced “public demonstration” of a healthy Health Minister, why cannot I do the same with my fellow lady friend?

Although I did not agree with Viagra Chua forced resignation but the incident have put much dignity to the whole episode. Chua Soi Lek is the man. He had took it with guts. For a moment, he had single-handed put back the much lacking dignity into our national politic.

Nevertheless, Chua’s episode is a totally different story from Lizzie.

As I haven’t seen both, Chua’s performance and Lizzie’s act, nothing much to state about my reaction to their involvement. However, both happen not while being in the company of the person they have taken their vow. While Chua is married, Lizzie is not.

Religiously I do not thing their religion condone their action although culturally it may have been acceptable.

While Chua did reach the seventh heaven at some point of his performance, Lizzie meanwhile was deep in ‘Taiwan’ enjoying her sleep. Nevertheless, unless the person who captured the digital photos breaks into the room without Lizzie’s permission, she actually do play some part in taking such risk.

But again, as a wise lady, Lizzie does know the risk well. I shall not speculate about her relationship with the person, but again, having said that, the person has no right at all to violate and then distribute the moment he captures.

While maybe the country is searching high and low for a glimpse of Lizzie’s skin, the political arena is searching for an action.

My personal opinion is Lizzie should go. At least let go of the State Executive Councillor position. The question of morale cannot be let hanging at the entrance of door.

Nevertheless, the most ideal way is for Lizzie to look deep into her and ask the question whether she can continue to perform under current situation. Next will be whether her colleague will not be affected by the current expose and third, how the situation is taken by her constituents

Lizzie cannot afford to be self-thinking. As a representative, she should base her decision on those who she represents.

As a politician, Lizzie lost he right to decide for he future, her priority now is to decide for the future of her political party, their partners and their supporters.

Yet, Lizzie should not lose herself. She should be the Eli we knew. Nothing change and for that, my family and I would welcome her anytime into our privacy.


edyes wrote:

I'm totally agree with him. It was ungentlemanly behaviour by taking a serial photo of your nude girlfriend while she sleep, and the worst thing to spread it. May the Hell suitable for the photographer.


14 comments:

Anonymous said...

Apa yang ko merapu ni edyes OooOoiiiiiiii. Diorang tu kafir. Tak payah aniya dgn gambar pun dah tentu kedua2 tu neraka tempatnya. Ko tak payah mintak, mmg situ la tempatnya.

Edyes said...

syurga atau neraka bukan kerja kita menentukan.

saya cuma berdoa agar sipolan yang tangkap gambar itu masuk neraka. Masuk atau tidak bukan kita menentukan.

Memang semua tau, kafir akan ke neraka. Tapi selagi dua-dua tu belum mati sebagai kafir, belum tentu dua-duanya ke neraka...

kena ingat, dosa pahala, syurga neraka, ajal maut, jodoh pertemuan, semua nie bukan kerja kita.

So camana kau tau dua-dua tu akan ke neraka? sedangkan diri kau pun belum tentu lagi lepas ke syurga...??

Mungkin hari nie kau beriman, mana lah tau kot2 esok kau ter'murtad' ke? mana lah tau kan... aku tak kata apa pun.

Anonymous said...

Kira cakap2, org umno tu kafir tak betul la ek? Undi pas masuk syurga pun tak betul la ek? Kalau tak betul camne lak hukum org yang menjatuhkannya? Boleh uztaz terangkan sket.

Anonymous said...

hahah..cik anon lg...napo ko sonyap bangsat..jwb la...hahaha.time ni tau plak ko ckp yg sumer tu ketentuan tuhan..tp bila kena kt anwar bontot tu..ko ckp la dia kene pedajal la,fitnah la.pdn muko korang.wei..jgn lupo bc suratkabar roket yg ado gambar karpal tu.baco yo..ado info tuk ko tu..

Edyes said...

ada ke saya cakap orang umno tu kafir?

anon ini mengelirukan, adakah dua2 anon yang kat atas nie orang yang sama?

mungkin saya akan membataskan penggunaan anonymous untuk mengelak kekeliruan macam nie.

anon2 nie komen macam orang takde akhlak. bacul pulak tu, balik batu sembunyi tangan... cuba lah letak nama kat bawah tu, kalau takut sangat, taruk je nick apa2 untuk menunjukkan dari mana komen tu hadir...

Anonymous said...

anon tu nickname aku la bangsat..cam ko..edyessial tu..nm ic ko ke..hahahaha????aku cik anao..yg anon lain tu aku x cmpur..bila aku pnggl ko bangsat tu..aku la cik anon yg ko cari...jgn mrh..kalo mrh sok den campak ko kek bkt putus tu..hahahahah

Edyes said...

kalau macam nie sikap kau, elok la kau keluar pas... masuk je UMNO jadi ahli seumur hidup...

tang mana silap aku tak tau, tapi aku tak salahkan mak bapak kau dalam hal nie, mungkin diorang dah ajar ko elok2, tapi kau tetap dangkal dan sengal...

Anonymous said...

Nak suruh boh nama disable je anonymous comment. Itu pun susah mau pikir.

Enable anonymous comment tp suruh boh nama. Giler pelik.

Anonymous said...

ada ke saya cakap orang umno tu kafir?

Ko tak cakap tapi pemimpin parti ko cakap.

Parpu Kari said...

HMMM, BRO ED, NAPE BENCI UMNO TERUK SGT NI???

JOIN PAS LA BRO, KAN LAGI BAGUS, SAYA TGK TUAN NI WARA' ORGNYA...

IKHLAS...,JAUHKAN DIRI DARI ANWAR TU

Edyes said...

kalau kepimpinan PAS menerima Anwar Ibrahim seadanya, mengapa ahli-ahli PAS tidak boleh menerima?

Saya yakin, Tuan Guru yang ada dalam PAS terutamanya TGNA lebih arif dalam menilai.


saya enable anonymous untuk kesenangan pengunjung, tapi nampak gayanya disalah guna kerana tiada nick di bawah. nick tu tujuanya kita nak merujuk kepada satu2 komen yang kita nak bidas DAN bertujuan untuk melihat komen dari sumber yang sama... kalau ada 3 org anon, camana kita nak bezakan...

Toi'Toi' said...

Tuan blog edyesdotcom,

jangan di layan anonymous2 yang merapu ni.
dah banyak kali dah aku tengok dia dok kacau kau dalam entry kau yang lain.
menyemak jer orang macam ni
kasi pusing kepala!!

Anonymous said...

wei bangsat...cik anon dtg lg hr ni..ko ni...mmg kurang arif la..mmg tuan guru nik aziz trima anwar tu.tp x bleh ke kitorang kt bwh ni menentang.kitorang rs ape yg nik aziz x rs.nik aziz cuma pimpin kelantan.ms pkr xde dulu..pas la parti yg btul2 berjuang lwn umno gampang tu.dulu punyer pilihanry lain bro..kita lwn atas dsr islam tp bila anwar ade da lwn mcm rs dendam dan hsd dengki.org melayu kita keliru.tp kalo kita bwk islam..xde sape yg keliru..bln depan ade perjumpaan antara pejuang pas, t aku bgtau tmpt.ko djemput.kt ctu nanti ko leh dgr hujah kitorang tentang pkr ni.

singamaraja said...

Auuum !

Kalau masuk neraka dalam api kan !

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan