Friday, August 1, 2008

Khairy : Anwar takut kalah di tempat lain

KUALA LUMPUR 31 Julai - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim memilih untuk bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh kerana ia adalah kawasan selamat selain takut kalah di tempat lain.

Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, rasa tidak yakin Anwar itu disebabkan beberapa isu yang melibatkan beliau akhir-akhir ini.

''Akhirnya Anwar memilih kawasan selamat untuk bertanding di kerusi Parlimen walaupun pada awalnya beliau pernah berkata tidak akan minta Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail memberi laluan kepadanya.

''Selepas itu Anwar buat kenyataan kemungkinan besar bertanding di Bandar Tun Razak dan kemudiannya di Kulim,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

"Kalau betul Anwar diterima di seluruh negara, kenapa tidak menunaikan janji kepada rakyat Kulim untuk bertanding di sana?

edyes wrote:

Engkau nie Khairy, jangan la buat statement pasal pilihanraya. Sebab kau lah penipu paling besar dalam PRU12 ! Kau dah kalah 5ratus undi, tetiba boleh blackout lepastu tetiba jugak kau boleh menang 5ribu undi.

Duduk ontok2 sudahlah. Anwar nak bertanding kat mana pun, itu dia punya pasal, bukan kau punya pasal. Sebab mahkamah ambik masa terlalu lama untuk bicara petisyen Kulim BB, sebab tu DSAI ubah tempat. Kalau dalam peperangan, kita guna strategi. Pernah dengar apa itu strategi?

Cuba cerita betul-betul, siapa yang sebenarnya takut? Kau takut ke DSAI masuk parlimen? mau terbalik Barisan Nasional bila Anwar masuk parlimen nanti. Aku nampak kerajaan hari ini memang menggelabah abis. Orang yang tak salah ditangkap macam penjenayah kelas dunia, pembunuh Syarlini masih berleluasa, siap ada projek baru lagi. eh fokus la weh... jalankan tugas, buat kerja !

Ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional tak layak dipanggil Yang Berhormat mahupun Yang Berkhidmat. Ini kerana juak-juak nie sibuk nak pertahankan kedudukan BN dalam kerajaan. Dah lupa tanggungjawab sebenar !!

Ni minyak dah turun sampai $122 per barrel dah nie. Bila lagi nak revise??? buat kerja la wei !

10 comments:

Anonymous said...

cara menantu tu bagi komen menunjukkan menantu tu sebenarnya tak layak jadi pemimpin!.macam budak kecikyan samseng dulu2,"dia takut,dia takut, tu sebab dia lari".betul2 menantu ni tak ada kelayakan,sanggup jadi wakil hantu,kalau berjuang utk rakyat,mereka pasti berlapang dada.utk DSAI, kami berdoa semoga ALLAH memelihara dan memberi semangat juang yang lebih tinggi lagi kpd mu.amin.

aku mahu keadilan said...

"Ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional tak layak dipanggil Yang Berhormat mahupun Yang Berkhidmat. Ini kerana juak-juak nie sibuk nak pertahankan kedudukan BN dalam kerajaan. Dah lupa tanggungjawab sebenar !!"

Saya setuju benar mereka tidak berhak mendapat pengiktirafan sebagai Yang Berhormat atau Yang Berkhidmat kerana mereka sebenarnya tidak lebih dari "Yang Berliwat" dan "Yang Berkhalwat" dengan duit rakyat!

fatima azahra said...

HEI MENANTU PAK LAH, NGKO TAK LAYAK BAGI KOMEN,SEKURANG-KURANGNYA ANWAR TU ADA TEMPAT YANG RAKYAT SAYANG DAN SANGGUP BERJUANG. BUKAN MACAM ENGKO MENIPU, KAHWIN PUN CARI ANAK PM, NTAH YA NGKO BETUL SUKA KAT NORI.PENIPU, MENANG PUN KERANA MENIPU. KALAU BERANI PI LA BERTANDING KAT PERMATANG PAUH, CARA BERSIH, TAK GUNA TONG UNDI POS.ORANG REMBAU PUN TAK SUKA KAT MU. TUNGGU PAK MENTUA MU MAMPUS, BARU NGKO TAHU!!!

inderaloka said...

Komen Khairy mencerminkan akalnya yang pendek. Dia tidak tahu fakta sebenar (saya berharap dia meluangkan masa untuk membaca penjelasan ini dan juga berita-berita di saluran alternatif yang lebih tepat dan benar):

1) Menurut DSAI, beliau tidak bertanding di kerusi Kulim-Bandar Baharu kerana petisyen yang dikemukakan di situ akan mengambil masa yang panjang untuk selesai.

2) Menurut DSWA, beliau mengosongkan kerusinya (kerusi parlimen Permatang Pauh) untuk Anwar kerana sejak dahulu lagi beliau bersedia berbuat demikian.

Sumber (1) & (2) :http://www.malaysiakini.com/news/87048

3) Saya lebih suka menyatakan yang ini adalah strategi. Bagi saya strategi ini (bertanding di Permatang Pauh) adalah strategi yang terbaik.

Semoga Allah membuka jalan kepada DSAI agar beliau dapat bertanding dalam pilihanraya parlimen Permatang Pauh. Semoga Allah memberi kemenangan kepada beliau. Semoga Allah mempermudahkan segala urusan beliau dan keluarganya. Kepada rakyat Permatang Pauh, terus berjuang bersama Pakatan Rakyat agar pemerintah zalim dapat ditumbangkan. Amin Ya Rabbal 'Alamin.

Tak Sungguh Tak Kata

Edyes said...

SPR mempunyai masa selama 2 bulan untuk memastikan by-election diadakan.

mengikut strategi DSAI, beliau perlu berada dalam parlimen sebelum 16sept. tetapi 16sept sudah tidak releven kerana situasi sekarang tetap di pihak DSAI.

oleh demikian, selewat2nya 30sept Anwar akan menjadi ahli Parlimen ! dan bermulalah detik runtuhnya Kerajaan Penjajah Barisan Nasional !

johar faizal said...

Salam Edy,

Itu bukan menantu, Itu Hantu...

Kera Jantan tu bacul, cakap je lebih, tah ada telur ke tak tu, melalak tak kena tempat. Nak sycho tak kena tempat.

Yang PakMertua dia tu apasal hari tu tak bertanding kat tempat lain, kalau dah di terima oleh seluruh Rakyat. Piiirahhh cakap tak serupa bikin.

Tunggu la kau wahai kera jantan, tumbang je umno, PakMertua ko terlungkup, masa tu kau tak da gigi la, kalau ada lastik aku orang pertama akan lastik kau, kera tak sedar diri masuk kampung nak berlagak jauh.

Ceh hancing.....

p/s: Sorry Edy, aku kalau dengan kera ni sensitif sikit, tu yang emosional tu, tak tau kenapa...

ex umno said...

salam edy,
Cara anwar bertanding adalah saperti seorang pejuang yang sedang menempuhi rintangan perangkap dari musuh musuhnya demi membela maruah bangsa dan agama.

Bukan cara paling hina iaitu mencari dan mengahwini siapa bakal PM yang mempunyai nak dara. Itu cara beruk kat hutan.

Kau ni khairy sejenis orang yang riak, anggkuh dengan kedudukan bapa mertua kau walaupun bukan bapa kandung kau sendiri, tabiat kau suka gunakan kabel atau orang dalam untuk kepentingan kau. anak pak lah pun tak macam kau. kau gunakan pak lah utk political milage kau, kau gunakan syarikat anak pak lah SCOMI untuk menaja bolasepak kau MYTEAM. Kau gunakan Noni untuk kandung anak kau. Kau ni memang bangsat! Kau gunakan org org berkuasa untuk melindungi activiti2 kau, malahan kau gunakan isu rebat minyak untuk kepentingan kau. kau kasilah makan anak bini kau dari duit rakyat kalau kau terpaksa atau ini mungkin cara islam khadari kau.

Anonymous said...

Khairi dgn Anwar sama ja.......kata dulang paku serpih. Satu gila kuasa satu lagi pun gila kuasa......tadak orang lain lagi dah woi...... bawak2 la berehat...... Ramai lagi kat PKR tu yg boleh jadi PM kan...... Yang dok sungguh2 macam boleh jadi PM tu buat apa? Itu yg aku tak pahammmmmmmm. Budak hingusan khairi tu.....yg cam bagus tu pun satu....beballll

Anonymous said...

saya tak suka UMNO. tapi saya setuju statement dia. Anwar mengecewakan. Hidup PAS...

Edyes said...

pelik betullah...

ramai betul orang kite yang emosional dengan si khairy nie..

sebut khairy je, melampuh-lampuh comment. mana2 blog pun..

tapi heran, camana dia boleh menang kat rembau... orang rombau pun monyampah dongan dio nie.. ngabihkan boreh yo...

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan