Friday, February 11, 2011

Al-Kesah Perebut Kerusi Pilihanraya... kah kah kah...

Sejarah ringkas ~ Ketiko PRU 2008, Anak Akin yg berasal dari Melako tolah moncari kerusi selamat apobilo poie botanding kek P39 Dungun yg takdo kono mengono dgn dio (mungkin dio ponah bagi limau pado org cino seramai 5.4% kek situ kot)..

Kengkonon buleh sikatla calon BN, En Matulidi.. Korang bayangkan, ketiko semuo anak mudo bogolut & botanding tompek sendiri (Loke di Rasah,Tantawi di Maran, Chegubard di Rombau lwn KJ, malahan Timb. dio, Jonah pun lawan Najib) tompi dio yg berdarah Hang Lekuk buleh ambik keputusan lawan Matulidi..kihkihkih

Walaupun maso tu gelombang rakyat kuek.. majoriti kekalahan anak Akin ni meningkat dgn kalah majotiti 4,994 (2004, Dato' Mustafa Ali botanding, kalah majoriti:4,896)..Hambik kau..

Sekarang gilo-gilo nak botanding kek Merlimau dgn keluarkan kenyataan .. "kita menawarkan dua atau tiga calon berwibawa utk dipertimbangkan pada peringkat pusat, salah seorangnya saya...Malah saya yakin PAS akan mmberi laluan atau paling kurang sekalipun, mmberi pertimbangan serius..".. kahkahkahkah.. Sey tak tau la apo jonih orang ey' ni.. Nak buek camano, yg mcm ni anak Ali goma..
sey jumpo kek facebook... buat bacaan dan pedoman rakan-rakan... kah kah kah...

1 comment:

BloggerJalanan said...

aiyoo...

si buntal tu mmg gila nk bertanding!
sudah2 lah!
ketua AMK pn dapat gune 'tangan2 sakti'

PAS utk Merlimau!

http://akubloggerjalanan.blogspot.com/2011/02/hijau-ganti-merah-di-terengganu.html

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan