Friday, August 29, 2008

GEMPAR : 16 September Akan Jadi Kenyataan !!


3P = P.PAUH - PARLIMEN - PUTRAJAYA



Hanya seramai 20 Ahli Parlimen Sabah dan Sarawak SAHAJA , yang hadhir dan mengadakan sidang akhbar bersama menyatakan pendirian mereka yang setia dengan Barisan Nasional di lobi Parlimen, semalam.

Kalau dikira betul – betul , jumlah Ahli Parlimen di Sabah ialah seramai 25 orang, 24 daripada BN dan 1 DAP , manakala di Sarawak seramai 31, iaitu 30 BN dan 1 DAP.


Yang mampu hadhir dalam sidang akhbar di Parlimen hanya lah 20 orang SAHAJA, jadi dimana lagi 34 orang Ahli Parlimen dari BN , tidak termasuk 2 dari DAP ?

Adakah benar 34 orang yang tidak hadhir itu adalah jumlah yang akan berhijrah ?


Sukar untuk BN menafikannya , kerana gambar atau foto boleh memberikan seribu makna.
Jadi agak – agaknya betul lah seperti kata YB Sdr Azmin Ali , kita , maksudnya Pakatan Rakyat sudah mempunyai jumlah yang selesa , untuk membentuk kerajaan persekutuan yang baru.

Jika 34 daripada Sabah dan Sarawak, berapa pula dari semenanjung ?? Adakah Pakatan Rakyat akan memerintah dengan MAJORITI 2/3??

Ini bukan khabar angin semata-mata tetapi disiarkan dalam media arus perdana hari ini.

Berikut adalah keratan akhbar seperti yang dimaksudkan ;

Muka DEPAN akhbar Utusan

Seramai 20 Ahli Parlimen Sabah dan Sarawak menyatakan pendirian tidak akan melompat parti seperti yang diheboh-hebohkan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebelum ini dalam sidang akhbar di Parlimen semalam.

Kenyataan yang dibuat oleh parti pembangkang itu disifatkan mereka sebagai satu pembohongan.

Sebaliknya Menteri Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, sokongan Ahli Parlimen dari Sabah dan Sarawak tidak berbelah terhadap pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN).

Turut menyatakan sokongan pada sidang akhbar itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Bernard Dompok; Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Douglas Unggah Embas; dan Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin.


2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah...sekiranya ia akan menjadi satu kenyataan dan 'benar2 kejadian' bukan cobaan yek...!!!

Lovelygirl,
http://www.gincuhalal.com

Anonymous said...

hahahaha..angan2 mat jenin tol la anwar ni...kalo tak jadi penubuhan kerajaan pada 16 ni..baik dia letak jawatan jek...lom apa2 dah heboh sana sini hehe