Friday, July 22, 2011

Memo Desak Bebaskan EO6 Oleh SAMM – Jumaat 22 Julai Bukit Aman !




Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) selaku sebuah NGO anak muda agresif akan bertindak untuk mendesak pihak kerajaan Malaysia membebaskan semua tahanan tanpa bicara EO6 dalam satu sesi penyerahan memo di Bukit Aman.

Menjelang sebutan kes habeas corpos tahanan EO6 pada tarikh 22 Julai (Jumaat) pada jam 10 pagi, pihak SAMM pada sebelah petangnya akan menyerahkan sebuah memo yang menekan kerajaan Malaysia untuk membebaskan semua anggota PSM yang ditahan di bawah peruntukkan undang-undang ketika perang dingin iaitu Ordinan Darurat. Berikut adalah maklumat mengenai penyerahan memo kepada badan berkuasa;

Tarikh: 22 Julai 2011, Jumaat (Esok)
Masa: 2.30 petang
Lokasi : Bukit Aman

Akta Ordinan Darurat ini tidak tumpah seperti akta hasutan yang membawa kepada penahanan tanpa bicara (ISA) yang selama ini ditentang hebat kerana penahanan seperti ini tidak dibicarakan dan tidak dibuktikan bersalah. Penahanan tanpa bicara adalah bukti kekejaman sesebuah kerajaan yang sebenarnya takut kepada bayang-bayang sendiri. Menahan mana-mana rakyat melebihi tempoh reman yang dibenarkan adalah satu perkara yang wajar ditentang.

SAMM tidak kompromi walau sesiapa dan walau dari pihak mana sekalipun yang ditahan tanpa bicara tidak kira samada di atas undang-undang ISA ataupun peruntukkan Ordinan Darutat (EO), SAMM akan tetap bertegas untuk membantah penahanan tersebut dan seraya itu mendesak sekerasnya tahanan dibebaskan segera mungkin.

Bebaskan Tahanan EO6 !!

Edyes
Pengarah Propaganda SAMM
www.anakmudamalaysia.com

No comments: