Tuesday, May 3, 2011

Najib: Dunia Lebih Aman Tanpa Pejuang Islam ?


Datuk Seri Najib Razak berkata dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osman bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad hari ini.

Perdana Menteri berkata kematian Osama adalah juga satu pengajaran bahawa keganasan tidak membuahkan sesuatu kebaikan sebaliknya membawa kemudaratan kepada semua pihak.

"Saya berharap bahawa pada masa akan datang, dunia akan lebih sedar bahawa keganasan bukanlah satu pendekatan yang patut dilakukan untuk mencapai apa juga tujuan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan sambutan Rumah Terbuka Hari Vaisakhi 1Malaysia di Dataran Merdeka, di Kuala Lumpur.


EDYES wrote:

Dalam kegembiraan bercuti minggu ini, hari ini saya berasa sedih dan sugul dengan berita kematian tokoh pejuang Islam Osama Bin Laden. Walaupun menyedari akan lahir seribu Bin Laden dengan berita pemergiannya, satu kehilangan besar dalam dunia perjuangan Islam tetap dirasai.

Sesungguhnya setiap daripada kita yang mahukan kebangkitan Islam mengimbangi kegilaan barat membuli umat Islam, pasti akan mengiktiraf Osama Bin Laden seorang tokoh pejuang Islam yang wajar disokong dengan apa jua kemampuan. Apalagi yang boleh dilakukan oleh umat Islam yang ketua negaranya condong kepada barat, selain daripada memberi sokongan doa dan harapan.

Lewat petang, belum pun reda perasaan sedih tentang kematian Osama menyelubungi diri, terdengar pula dari corong radio sepotong ucapan dari seorang Perdana Menteri negara Islam yang majoriti penduduknya Islam, yang agama rasminya adalah Islam, menyatakan sebuah kelegaan daripada berita kematian Osama Laden. Halwa telinga menjadi panas dan turun ke hati, seakan tidak percaya apa yang sudah terjadi.

Kenyataan yang berbunyi seperti di atas lahir dari seorang Islam merungkai segala-galanya. Osama Laden sebenarnya telah dianggap pengganas antarabangsa oleh kepimpinan kerajaan Malaysia. Kematian seorang tokoh pejuang Islam telah dianggap satu kelegaan walaupun ke atas dunia Islam itu sendiri!

Siapakah yang sebenarnya mahukan Osama Laden dihapuskan dari muka bumi jika bukan regim barat yang berkiblatkan israel lakhnatullah. Pihak manakah yang mahu Osama Laden terkubur bersama pejuang-pejuang Al-Qaeda yang lain, jika bukan musuh Islam dulu kini dan selamanya iaitu Yahudi! Jadi persoalannya, adakah negara kita sehaluan dengan Israel apabila saling mengucap tahniah di atas kematian seorang tokoh pejuang Islam?

Sifirnya mudah, Barat dan Israel mahukan Osama Bin Laden tertangkap ataupun mati. Kita pula menyatakan bahawa dunia akan lebih selamat dengan kematian Osama Laden. Tergolongkah kita dengan mereka?

Jangan kita lupa bahawa negara polis dunia iaitu Amerika adalah negara proksi Israel yang dikawal sepenuhnya oleh Yahudi. Maka tidak hairanlah jika negara kita membayar sejumlah wang yang besar kepada APCO sebagai konsultan 1Malaysia.

Menyebut tentang keganasan, ianya dikatakan tidak membuahkan apa-apa kebaikkan umat Islam dan rakyat Malaysia khususnya, melainkan berunding cara UMNO dalam menuntut kemerdekaan sebagai contoh.

Justeru itu, kita dengan jelas telah mengiktiraf perjuangan Tok Janggut di Kelantan suatu masa dahulu adalah sebuah contoh aktiviti keganasan! Kita juga telah mengiktiraf ulama seperti Abdul Rahman Limbong di Terengganu adalah seorang pengganas dan kita sebenarnya telah menyokong tindak-tanduk British sewaktu menjajah Tanah Melayu.

Dengan kenyataan "Dunia akan lebih aman dengan kematian Osama" , kita telah menghina perjuangan menuntut keadilan untuk Islam oleh pejuang Moro di Filipina. Kita juga katakan pejuang Islam Pattani adalah pengganas, kita katakan pejuang Checnya adalah pengganas, kita katakan perjuangan pembebasan Palestin adalah pengganas, kita katakan Hamas juga adalah pengganas!

Kita sebenarnya telah menolak semua usaha pejuang-pejuang Islam seluruh dunia dalam perjuangan mereka menegakkan keadilan Islam di muka bumi ini! Sedangkan perjuangan saudara se-islam kita sebenarnya adalah untuk mempertahankan agama dan tanah air mereka. Kita katakan perjuangan Islam menentang kekuatan persenjataan regim barat yang diketuai oleh Yahudi itu, adalah sebuah keganasan!

Oleh demikian, adakah kita juga telah mengiktiraf bahawa Islam itu adalah punca keganasan? Tidakkah kita sebenarnya dengan sendiri menyatakan, Islam itu keganasan??



4 comments:

Iklanneka said...

bagi dia org yg bodoh n bahlol ni org yg bawa batu lg ganas dari yg bawa kereta kebal. setiap pejuang yg kurang kelengkapan senjata dikira pengganas tp tntera syaitan dr barat yg mnceroboh negara org lain d kira hero.

Anonymous said...

NAJIB ANTI ISLAM!!! ORG YANG ANTI ISLAM WAJIB DI BUNUH!!! PENGIKUT UMpOrNO ADALAH TALIBARUT YAHUDI!!! MEREKA ADALAH GOLONGAN YANG WAJIB DI PERANGI..!!!!

Anonymous said...

Salam..
Sabor dulu saudaraku semua..hehehe..
Sy ada pandangan dan persoalan sisi lain yg kita mungkin terlepas pandang sebelum kita beremosi tentang perjuangan..Bab Najib neh memang dia buta perut jd pengampu pelaksana Dajjal..
Mari kita bincang persoalan2 ini.
1)Adakah Saudara2 semua percaya bahawa Osama yg mendalangi peristiwa 9/11?
2)Adakah Saudara mempercayai bahawa Osama berada di Afganistan?
3)Apakah muslihat disebalik penonjolan watak Osama?
4)Apakah kesan dari propaganda terhadap Osama?
Jawapan:
1)Jgn percaya bahawa Osama adalah perancang serangan ini..Perancang sebenar peristiwa ini adalah MOSSAD,CIA dan PENTAGON..
Osama hanyalah watak yg direka utk camufladge pelaksana2 sebenar peristiwa ini..Pendedahan Osama sebenarnya mendatangkan keuntungan kpd Amerika dan Israel.. Sebabnya ada di jawapan kedua..
2)Perisikan Amerika mengatakan bahawa Osama berada di Afghanistan..Ini berita yg mereka mahu dunia dengar Krn Amerika sebenarnya mahukan Uranium,menguasai jln masuk penyeludupan Dadah ke Eropah krn Taliban sedang memerangi kegiatan penanaman Popi di Afghanistan..
3)Muslihat penonjolan watak Osama adalah bg tujuan Propaganda supaya Islam dilihat Negatif oleh mesyarakat bukan Islam dan umat Islam awam..
Oleh krn Umat Islam sedang menantikan Imam Al-Mahdi,maka imej Osama mesti tampil jelek utk merosakkan Imej Imam Al-Mahdi yg akan memimpin umat Islam sedunia kelak..
4)Kesan dari Propaganda Osama adalah kini umat Islam berpecah kpd golongan yg ekstrem dan sederhana..Apabila mereka berpecah dan berbeda pendapat dan kepentingan,perhubungan sesama Islan akan mudah diganggu gugat oleh anasir Amerika dan sekutu2nya spt jg telah terjadi diNegara-negara Timur tengah..
Maka dgn itu mudahlah Dajjal menggunakan muslihatnya dan menzahirkan NWO dimana penguasaan Israel terhadap dunia menjadi lbh mudah krn pencabar mereka ygkni Islam sedang berpecah-belah..
Kini mereka mempunyai agenda lbh besar utk tahun 2012 dan kita sudah dpt melihat mengapa kini semenanjung Arab kian bergolak..hehehe..
Maka tunggu lah apa yg akan muncul di tahun 2012 yg mana akan ada peristiwa lbh besar dan melibatkan lbh byk negara..

Anonymous said...

siapa kita??... dia sorang cukopla.. apa2 yg disebut kluar dri mulut dia adalah dri mulut dia... kami yg mnjadikan Osama sbgai seorg tokoh tidak mnyokong apa yg telah disebut oleh manusia tersebut... cuma ada 1 prsoalan... dia berkata sdemikian kerana TAKUT? atau sngaja??