Friday, May 27, 2011

Gaji + Elaun CEO TNB = RM1.1 Juta Sebulan ? Untuk Itu Tarif Letrik Naik ??

Salam to all,

Hari nie taknak cerita banyak. Kau nak naik, kau naiklah... Sekurang-kurangnya aku tau kenapa kau nak naik... sebab kau nak tanggung CEO korang yang gajinya berjuta sebulan tu kan???

Gaji + Elaun CEO TNB sebulan mencecah RM1.1 Juta !!?

Gaji CEO Maybank tidak termasuk elaun ialah lebih RM400 ribu sebulan??

Gagi CEO SYABAS termasuk elaun ialah RM430 ribu sebulan ??

GLC-GLC lain ??

Konglomerat anak-anak syarikat kerajaan yang lain ??

Kalau campur semua, berapa bilion habis setahun dengan gaji yang 10 ribu kali ganda daripada nelayan, pekerja tol, pekerja am, pengawal keselamatan dan mereka-mereka yang bergaji tak sampai seribu sebulan???

Mampos rakyat negara nie dibunuh secara halus dan perlahan !!

6 comments:

Anonymous said...

1.1juta setahun bro...bukan sebulan..

Nelayan Injin Sangkut said...

OOOOO... Setahun bukan sebulan,Hidup GLC mampos syarikat bumi. Perkasa tak mau bising ka?sedap sungguh hampa dok prait harta negara. geng nelayan degaq gaji hampa dapat boleh pengsan oooooo....

yobstim said...

he,he, rakyat mesia baik hati. tak salah ceo gaji berjuta, mereka kan melayu?

manjalara said...

Banyak ye ..... 1.1 juta setahun lebih kurang RM 90 ribu sebulan,, Sengih lebarlah Che Khalib ....

Anonymous said...

itu gaji thn 2006 x salah aku..cuba cek latest year end financial report..sure lebihder

Edyes said...

ok memang saja bubuh RM1.1 juta sebulan... sebab kalau 1.1 juta setahun pun masih banyak lagi, mcmana tak rugi TNB? bayar pada IPP lagi...

Ini memang isu lama yg sy timbulkan semula... bayangkan itu tahun 2006, skarang dah 2011... 2006 sampai sekarang berapa kali dah naik tarif??

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan