Monday, January 25, 2010

Tolong Ampunkan Aduka Taruna...


Salam hormat,

Saya percaya Aduka Taruna (AT) telah menyesal di atas perbuatannya yang melampau itu. Salah tetap salah, AT telah mengakui kesilapannya dan telah pun memohon maaf. Setiap manusia pernah melalui kesilapan yang mengundang padah, begitulah juga dengan nasib AT.

Saya, edyes, memohon agar semua rakyat Malaysia khasnya rakyat negeri Johor, mengampunkan ketelanjuran beliau berblog. Saya juga memohon kerabat istana Johor memberi kemaafan kepada AT.

Sepertimana rakyat memaafkan Nawemee, saya mohon diberi muka kepada AT. Hukumlah AT dengan undang-undang yang diperuntukkan, dan seterusnya maafkanlah AT.

AT masih muda, baya-baya umur saya. Berilah dia peluang ke-dua untuk dia tebus kesalahan yang dilakukan. Mungkin kerja-kerja amal untuk suatu tempoh atau apa jua bentuk hukuman seharusnya.

Berkemungkinan beliau akan serah diri pada bila-bila masa dari sekarang. Maafkan AT, Ampunkan AT.


Entri edyes sebelum ini berkenaan AT;






8 comments:

MaLin-0ri said...

hahahaha ko la sorang sahabat khairul nizam. good try bro!
masa maki hamun tak ingat dunia, bila dah kena report minta ampun. cisss jenis air mata buaya. sahabat eko tuh lahanat pun masih eko nak tolong

Edyes said...

sebab aku sahabat la, mana part yang aku boleh tolong, aku cuba tolong...

memang dia dah terlanjur.... asalkan dia insaf dan sesal dengan apa yg dia dah buat, aku akan support dia dari segi sokongan moral.

itu hak aku... ok

yanmie said...

salam,


saya tak sokong mana2 pihak tp ada betulnya apa yg bro katakan dlm entry tu. manusia tak semuanya perfect..

Anonymous said...

Semoga AT dimaafkan.Kalau Namawee PM boleh maafkan(hina azan lagi)..Takkan AT x bleh dimaafkan.

Anonymous said...

Mana boleh maaf-maaf. Ini semua keparat yang tak mengenang budi. layaknya dicampak je ke pulau jerejak dengan kau sekali edyes.

Namawee, Aduka Taruna, Edyes, semua keparat....bangsat!!!

Cinta Al-Aqsa said...

orang pengecut je yang dok ampu raja. orang berani yang mampu bersuara.

Anonymous said...

aku ni anak johor. ko kenal ke sultan tu yang ko nak back-up sgt. aku nak bgtau pon, kang kau yang masuk dalam. maklumlah segala kejahatan sultan dan kerajaan kat kita kena tutp mulot. kalau rakyat cuit diorg sikit je, dah hancur hidupnya. Selamatkan Aduka! sekurang2nya dia lagi baik dari kerajaan dan sultan. heh!

Anonymous said...

Aku bukan ampu raja. Aku cuma bangga ada raja dari bangsa aku sendiri, bangsa MELAYU. Korang semua yang anti raja ni jenis hanjing kurap yang merempat dari mana ni?

Jgn mengaku anak johor kalau kepala hotak bangang macam ko!!

Sekarang ni diorang jadi sultan, korang kata macam2. Kalau korang la yg jadi sultan aku ingat lagi jahanam negeri johor ni.

Ingat, kalau berani sangat, jgn cuma berani dlm blog je, pegi la komplen sendiri face to face depan Sultan Ibrahim. Ada telor tak?

Siapa yang sokong Aduka Takguna tu semunya BABI, BABI, BABI!!! sebab cakap tak guna akal, main sondol je!!