Tuesday, January 26, 2010

Aduka Serah Diri Petang Semalam ! Serahkan Pada Muka Pengadilan...




Semalam, saya call salah seorang blogger yang menemani Aduka untuk mengetahui perkembangan terkini. Alhamdulillah, Aduka Taruna telah serah diri dan bekerjasama dengan pihak polis bagi membantu siasatan. Itulah jalan terbaik.

Syabas saya ucapkan kepada rakan-rakan blogger yang memainkan peranan bagi membantu Aduka yang mungkin tertekan dengan ketelanjuran beliau. Saya tak expose berita ini walaupun telah mengetahuinya semalam atas sebab tertentu.

Sewaktu saya call blogger yang teman Aduka, secara kebetulan saya sendiri mendengar perbualan Aduka dengan polis yang bertugas. Mungkin ketika ini beliau sedang di'interview' sebelum berhadapan dengan pegawai inspektor untuk siasatan.



Pada sebelah malamnya, tiada berita yang menunjukkan Aduka serah diri dalam Buletin Utama TV3 walaupun Malaysiakini telah melapurkan berita tersebut.

Kita sebagai blogger, tidak kiralah berhaluan kanan atau berhaluan kiri, marilah sama-sama kita ambil iktibar dari peristiwa yang berlaku. Aduka dah pun serah diri, disiasat, seterusnya diadili di mahkamah. Harap semuanya akan selesai dengan keputusan yang positif untuk semua pihak.

Berkenaan Projek Langgar Hadi (PLHH), ada yang mengatakan gerakan ini sudah terkubur. Tetapi bagi saya, ia baru sahaja bermula!

Saya menunggu kepulangan Aduka ke Tanah Adat untuk 'majlis'nya yang InsyaAllah akan saya hadiri. Harap Aduka ada di majlis tersebut, hari besar buat Aduka.


Gambar oleh : PinkTurtle

No comments: