Monday, January 25, 2010

Siap Sedia! Sempena DUN Perak Bubar !!


Saya fikir kerajaan tidak mampu lagi menghadapi tekanan daripada road-show Anwar Ibrahim dan beberapa siri ceramah serata negara yang penuh dengan kekuatan hujah serta isu yang kongkrit.

Setelah kerajaan Najib kian tersisih dengan 'slogan yang makan tuan', jika dibiarkan fenomena kerajinan Anwar membuat ceramah hampir setiap hari, ditakuti ia akan menimbulkan ancaman tsunami peralihan pendirian golongan pertengahan dan golongan atas pagar. Sebelum sampai ke satu tahap turning point, adalah lebih baik kerajaan BN mengambil langkah awal dengan membubar DUN Perak.

Berikut adalah berita terkini yang dipetik dari blog cina islam;

10 Safar 1431H


PAS Perak hari ini menggesa seluruh rakyat negeri itu bersiap siaga menghadapi kemungkinan berlakunya pilihanraya semula berikutan desas-desus yang bertiup kencang akan berlakunya pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN).

Pesuruhjaya PAS Perak, Abu Bakar Hussain, ketika mengulas isu itu turut menggesa seluruh rakyat khususnya mahasiswa dan anak muda yang masih belum mendaftar untuk segera berbuat demikian bagi memastikan mereka tidak terkecuali dalam membuang undi sekiranya pilihanraya berkenaan benar-benar berlaku

"Saya dengan ini merayu dan menggesa seluruh mahasiswa, belia dan mana-mana golongan rakyat di negeri ini (Perak) yang belum mendaftar sebagai pemilih untuk berbuat demikian secepat mungkin.

Ini kerana jika DUN dibubarkan, kita tidak mahu mereka yang layak mengundi tidak dapat berbuat demikian disebabkan kelewatan mereka untuk mendaftar" jelas beliau.

"Oleh itu sebagai anak muda, kita perlu sedar akan peranan dan suara kita yang sangat berkuasa dalam menentukan jatuh bangunnya sesebuah kerajaan" tambahnya lagi.

Dalam pada itu, beliau juga berharap agar konflik yang berlaku di Perak selama ini akan terlerai dengan pembubaran DUN demi menjamin kestabilan politik dan pembangunan di Perak.

"Apa yang lebih penting bagi kita adalah apabila mandat diserahkan semula kepada rakyat melalui pilihanraya, kestabilan politik di Perak akan dapat dikembalikan demi menjana pembangunan dan ekonomi yang mapan" jelas beliau seperti kenyataannya yang diterbitkan dalam Malaysiakini..


RE-FOR-MA-SI !!!

1 comment:

Anonymous said...

KO juga edyesdotcom pun menghina tuanku sultan???
Cari pasal sunggoh para pejuang pas laknat ni..

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan