Monday, January 25, 2010

Ulasan Al-Banjari yang Menarik Tentang Nasib Aduka...

Saya begitu tertarik dengan pendirian Al-Banjari terutamanya dengan nasihat-nasihat beliau yang mampu menyejukkan hati yang sedang panas membara. Pendekatan Al-banjari amatlah dikagumi dengan sebuah entri begitu membantu. Berikut adalah antara sedutan dari entri yang dimaksudkan;

Jika ditanya kepada saya, yang salah tetap salah dan perlu diadili. Tetapi tidak juga menjadi satu yang salah jika kita dapat memberi 'reda' kepada beliau dengan memberi kemaafan. Siapa yang tidak kenal Aduka, berapa 'tan' kutukan dan sindiran juga maki yang saya tidak terima kerana tidak bersetuju dengan hujahnya melalui blog? Tidak sedikit. Biarpun tulisan beliau turut menghiris hati. Sama jua rasa terhirisnya rakyat Johor bila dikelirukan oleh beliau melalui tulisannya tempohari. Atas semangat saudara dan agama, dan sangka baik saya, saya reda memaafkan. Sungguh benar, memaafkan seseorang yang kita 'geram' bukan sedikit cabarannya. Alhamdulillah. Dan itu yang sebaik-baiknya, maaf memaafkan. Kerana itu hubungan sesama blogger tetap terjalin baik. Hujah balas hujah. Itu asasnya. Maafkanlah beliau.

Saya sangat berharap agar Aduka benar-benar insaf dengan mengambil iktibar sebaik yang mungkin, dan saya berdoa agar beliau selamat dan tidak di apa-apakan oleh pihak yang memburunya. Kita serahkan kepada undang-undang.

Untuk bacaan penuh entri Al-banjari, sila klik di sini.

No comments: