Monday, January 25, 2010

Snippets: "Zul Nordin Pun Ada".... "Patah Balik, Patah Balik!"

Cerita di bawah agak kelakar dan memberi maksud tajam yang tersendiri.

Sedutan dari blog Pak Bakaq di bawah;

Pegawai itu memberitahu ada sidang media Ustaz Taib Azamuuddin mengenai kes Datuk Seri Anwar Ibrahim.


"Zulkilfi Noordin pun ada," kata pegawai itu.


Apabila mendengar nama Zulkifli, Almarhum terus bingkas: "Patah balik! Patah balik!"


Mereka kemudiannya pergi minum di kedai makan Haji Anuar Hasan dekat Pejabat Agung PAS itu. Kerana agak lama menanti, Ustaz Fadzil mengarahkan pegawai tersebut memastikan Zulkifli sudah tidak ada.

Dilaporkan juga, Zulkifli Nordin(Baca: Barua UMNO) bakal menghadapi tindakan displin yang tegas! sedutannya di bawah;


Dan di bawah ini pula disiarkan oleh Malaysiakini;

Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui ahli parlimen kontroversi PKR Zulkifli Noordin telah melampaui batasnya.


Bercakap kepada pemberita sebelum ceramahnya di Hulu Kelang malam semalam, Anwar berkata selama ini beliau telah bertolak ansur dengan ahli parlimen dari Kulim Bandar Bharu itu dengan membiarkannya dengan pendapatnya sendiri.

“Saya fikir dalam isu ini, banyak yang tidak dapat ditolak ansur..ia bertentangan dengan semangat demokrasi,” kata Anwar.

Anwar mengulas laporan polis yang dibuat oleh Zulkifli ke atas ahli parlimen Shah Alam, minggu lalu yang mendakwa Khalid Samad, menghina Islam dan institusinya di negara ini, khususnya di Selangor.


Anwar juga melabelkan Zulklifi sebagai angkuh dan tidak menghormati pandangan pihak lain.

Laporan polis berkenaan adalah berdasarkan pandangan Khalid yang disiarkan di Malaysiakini, yang mahukan enakmen agama bukan Islam 1988 dikaji semula.

Dan satu lagi ulasan dari Zaid Ibrahim, juga laporan dari Malaysiakini


Penyelaras Pakatan Rakyat, Zaid Ibrahim(bawah) mencadangkan ahli parlimen PKR dari Kulim- Bandar Baharu, Zulkifli Noordin dipecat.


Menurut beliau, Pakatan tidak mampu mempunyai wakil rakyat yang menentang pembaharuan.

"Jika dia berkata cadangan pindaan undang-undang adalah salah, ia adalah okay. Tetapi apabila dia membuat laporan polis, tindakan itu satu bentuk ugutan,” katanya pada sidang media.

Zaid yang juga ahli majlis pimpinan PKR mengulas laporan polis yang difailkan ke atas ahli parlimen PAS, Khalid Samad yang mencadangkan enakmen agama Selangor dipinda.


Zaid juga memberi amaran imej Pakatan sebagai juara demokrasi akan tercalar jika gabungan itu tidak bertindak ke atas Zulklifi (kanan).

"Jika tidak 'Middle Malaysia' akan tanya apa pendirian kita dan parti kita akan menjadi bahan ketawa. Kita bukan Umno atau Barisan Nasional," katanya.
Akhir sekali, Entri saya sebelum ini berkenaan YB Zul << Mesti Baca..

No comments: