Thursday, January 28, 2010

Cerita Babi! (Mesti Baca!!)

Salam hormat,

Di sini ada cerita kes kecurian. Ceritanya adalah seperti di bawah;

Dalam sebuah kampung, ada sepasang kawan yang agak karib. Sorang nama Poji dan sorang lagi nama Isa. Dua-dua orang nie masih lagi tak bekerja, asyik lepak kedai kopi janda milah main dam haji berpapan-papan.

Mereka ini adalah penyokong tegar parti UMNO memandangkan kedua-duanya bercita-cita menjadi 'juara rakyat'. Bagi Poji dan Isa, tiadalah parti lain yang boleh membimbing Malaysia ini ke jalan yang benar.

Pada sebelah malamnya, seperti biasa mereka merayap-rayap untuk mencari rezeki terpijak. Mereka menuju ke rumah Pak Husin yang kini berada di Kuala Lumpur melawat anak cucunya di sana.

Sampai di depan reban belakang rumah Pak Husin, Isa bersuara...

"Jie, sungguh ko demo royak nie... lampu rumoh pok husin kocak dok nyala tuh..."

"dok soh runsing la, takdok oghre lahh rumoh dio nie.. pok husin kocak lepah doh di KL nue... huk aloh" Poji memberi jaminan kepada Isa...

Mereka pun mulakan kerja, mencuri ayam Pak Husin... Setelah dapat sorang seekor mereka pun pulang sambil menyanyikan lagu "hoi hoi ya hoi"...

Esoknya, ketika Isa sedang mengasah parang untuk sembelih ayam yang dicuri, Poji menyapa Isa...

"demo nok wat gapo pare tu...?"

"nok sembelih aye lah..."

"bakpe mu nok sembelih behngong? buke ke aye tu hok kita curi? pulah jo lah pale aye tu... demo sembelih pun hare jugak".....

Isa garuk kepala...

Rancangan jahat dua sahabat karib ini diteruskan lagi. Kali ini kelaku mereka lebih berani, memecah masuk rumah Pak Husin.

Sampai dalam rumah, mereka curi apa sahaja yang senang di bawa asal boleh dijual kerana tiada barang kemas yang dijumpai.

Isa terlihat senaskah Al-Quran yang begitu cantik dijadikan hiasan di atas meja yang teletak di tepi dinding.

"Hok nie kalu jual buleh pitih nie"... Isa kemudian mencari sesuatu untuk dibuat alas...

"demo carik gapo nie?" Poji bertanya kerana heran melihat Isa yang mundar mandir.

"Kawe cari kain nok buat lapik"

"nok buat lapik gapo behngong?"

"kawe nok curi Quran yang cantik molek nie, tapi kawe takdok air sembahye, sebab tu kawe nok carik lapik nok angkat Quran nie..."

Poji pulak yang garu kepala...


KESIMPULAN - PERSOALAN : Kenapa kepala babi yang diletakkan dalam halaman Masjid Taman Datuk Harun itu dibungkus dengan plastik? Malas nak samak tangan yang memegang/membawa?

Aku rasa payah jugak orang cina nak masuk Masjid tu, biar waktu malam atau waktu pagi buta pun...


Cerita di atas direka khas oleh edyes, tidak ada kene mengena dengan sesiapa yang bernama Poji ataupun Isa. kah kah kah kah...

4 comments:

baginda® said...

kah kah kah i got ur point!

john said...

salam bro..

mintak izin nak copy then nak post ke blog geng2 umno!...

paloibinmulau said...

bro,

bakar gereja org bolayan. bakar surau pun sama jugak tapi depa tau kalau babi ni melayu/islam sensitif sungguh. jadi kita dapat agak apa motif kumpulan babi ni. agak2 sapa la kumpulan babi ni kan? sapa yg dapat untung kalau berlaku kacau bilau sbb melayu ngamuk kat babi hehehe

org yg otak ngok je tak dapat pikir hehehhe

Anonymous said...

cerita yg sgt memberi kesan kpd pembaca...terutamanya pembaca UM NO...

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan