Friday, September 11, 2009

Seronoknya YB, Dapat Masuk Paper Utusan Muka Depan...


YB Zul,

Nak pertahankan Islam tak salah malah menjadi kewajipan setiap umat Islam. Tetapi, biarlah sesuatu isu itu ditangani dengan akal bersama timbang-tara yang waras, ambil kira segala aspek yang berkaitan. Bukan hanya menggunakan kekerasan semata-mata, bukan hanya secara terus menuduh, mencerca malah menyindir ahli parlimen yang bertanggungjawab dengan perkataan 'pak janggut'.

Adakah ini sifat seorang YB yang disanjung tinggi? Sepatutnya YB Zul dengan platform terbaik yang dimiliki, boleh bersemuka dengan YB 'pak janggut'. Itu jauh lebih baik daripada melempar kata-kata sindiran yang akhirnya mendapat publisiti daripada Utusan Malaysia. Atau mungkin publisiti begini yang YB mahukan?

Saya masih tak lupa, sewaktu DSAI bercadang untuk mengambil alih kerusi Kulim-BandaBaharu, YB Zul dengan rela hati bersedia berkorban untuk melepaskan kerusi tersebut. Ini diumumkan sendiri oleh YB Zul dalam satu majlis ceramah, atau adakah DSAI memaksa YB Zul pada masa itu? Boleh lihat di sini betapa YB Zul sedia berkorban.

Namun dalam masa yang sama YB Zul sedia berkorban untuk DSAI, di blognya sendiri YB Zul menggunakan pedang orang lain (bak kata pak bakaq) untuk menyatakan betapa YB Zul sebenarnya sayang nak tinggalkan pekerjaan sebagai YB. Boleh refer di sini. Macam tak ikhlas nak berkorban. Depan cakap ok, belakang menangis melalak tak sanggup lepas jawatan.

Kalau tidak, YB Zul pasti tak sepolular hari nie. Kalau tidak, pasti kenyataan atau artikel YB Zul takkan masuk muka depan akhbar utusan.

dunia dunia... orang serupa ini memang ramai... Bukan tak boleh jadi 'hero' wahai YB Zul, tapi biarlah jadi hero yang rasional, bukan hero yang membabibuta. Jumpa la dulu orang berkenaan, bawak berbincang dan ambik tahu cerita dari semua angle. ok

Cerita selanjutnya di sini

9 comments:

Pak Oncu said...

Zul ni kulit PR dan isi kandungan nyer penuh dgn UBN,,,,,,,Pejuang agama konon......!!!!!poooooooorahhhhh!!!

sai said...

Saya dah beberapa kali tinggal komen tapi tak pernah di publish kat blog si YB Kulim ni. Sikit pun sy tak caci beliau, cuma sy bertanya di mana pendirian beliau selama ini. Hampeh pny YB. Lain kali tak payah buat ruangan komen. Kalau dah tak sabar cepat2 la YB keluar PR dan jd YangBebas sokong UBN. Haprak pny YB

Shaqbal said...

Saya setuju denga Sai, byk kali saya typr komen tapi tak pernah publish @ dibalas. Kenapa YB Zul jadi begini???

Anonymous said...

yb zul,letak jawatan atau lompat parti,tu je.lama2 dalam pr orang menyampah plak,dulu katalain sekarang dah jadi lain macam,kalau ye kata kan ye,saya nak masuk umno.settle jangan main wayang kulit lagi la yb

MC_Shaharul said...

tul la..yb zul mcm2 citer aku dgr,mmber2 duk kt kulim rmai citer pasal dia,rakyat kt sana pn dah x suka kt dia,diaorg kata dia nie rmai tipu pelanggan guaman dia la,kt dlm blog dia citer pasal turun jmpe rkyatla ape la,padahal sume tipu jer diaorg ckp,mula2 dgr diaorg citer terkejut jgk,sy mcm x pcaya,sbb tgk kt blog dia mcm bgs jer..

hampeh punye yb,wat rosak pr jer,kluar jerla..ikut jejak2 yb2 bebas tue,geram btl aku,komen kt blog dia pn wat dek jer..

sapien said...

Nak bagi tau la pasai YB Zul ni kalau kat Kulim orang dah tak pandang dah. Kali terakhir aku jumpa dia bersalam dalam bulan Mac 2008. Masa dok kempen pilihanraya. Lepaih tu sampai la ni dia tak jejak kaki kat kawasan aku dah. Apa aktiviti pun dia tak hadir. Orang kalau nak adakan aktiviti kalau boleh nak jemput la Ahli parlimen mai. Nak suruh tunjukkan muka kat rakyat kawasan. Tak kisah la kawasan mana tapi dia ni jenih yang susah nak jumpa. Takut kena keluaq duit la. Maksudnya. Tengok la pilihanraya nak mai ni. Aku bantah habis-habisan kalau dia jadi calon. Nak kata sabotaj ka apa ka lantak pi la. Kat tempat aku ni kalau nak buat pedajai senang saja. Habaq kat orang kawasan ni jangan pangkah dia habis la. mampiuh kalah punya.

nik abdul said...

bila yb ne x sokong pr mcm2 la ko caci,itulah manusia namanya..

MC_Shaharul said...

nik abdul bkn masalah sokong or x pr,masalahnye x buat keje..bkn nama yb la camtue turun melawat penduduk pn x,ko xtau pape senyap jerla..kami x nk yb2 or pemimpin dari pr buat perangai mcm umnongok ngn b end,wat busuk nama jer...klu nk wat perangai silakn join parti2 rasuah tue..abis citer..

Edyes said...

Bagi edyes, sepatutnya yb zul bersemuka dengan PR selangor dan usulkan penyelesaian. Bagi pendapat hebat yb zul pada PR Selangor terutamanya rakan seperjuangan yang digelar 'pak janggut' tu.

Apa salahnya berjumpa dan bermuafakat? mereka dengar atau tidak pendapat yb itu perkara lain, yang penting mesti bersemuka. BUKAN BUAT ARTIKEL/KOMEN YANG MENYAKITKAN HATI !!

akai ada ka yb?

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan