Wednesday, April 6, 2011

Calon PAS Menang Kerusi Pertama di Bumi Kenyalang !!!


Maklumat terbaru Tulang Besi dapat terus dari N15 Muara Tuang, pegawai SPR masih tidak mahu mengisytiharkan kemenangan kepada calon PAS di situ.

Calon BN, Ali Taib Mahmud tidak menyertakan laporan kewangan sewaktu menyerahkan Borang Pencalonan beliau. Mengikut undang-undang SPR sendiri, Borang pencalonan Ali Taib Mahmud itu secara otomatik dikira tidak sah.

Namun, pegawai SPR masih lagi teragak-agak untuk mengisytiharkan kemenangan kepada calon PAS. Sudah pukul 0115 petang, namun SPR masih lagi belum membuat pengisytiharan.

Ini satu perkara yang memalukan kerana jelas menunjukkan SPR adalah parti komponen Barisan Nasional

Tulang Besi


EDYES Wrote:

Berita terbaru yang diterima, SPR telah menerima pencalonan dari calon BN !! Di mana demokrasi?? SPR pun sebelah pada Barisan Nasional !! Aku rasa macam nak mencarut dalam blog sendiri !!

SPR Membuktikan betapa mereka adalah agen UMNO Barisan Nasional !!! Nampak gayanya, kalau macam ini peelnya Suruhanjaya Pilihanraya di Malaysia, meninggalkan kita untuk memilih jalanraya sebagai pilihan menggantikan sistem pilihanraya yang jelas menipu dan berat sebelah!!

Apa lagi yang harus ditunggu? Pilihanraya yang sebegini jahat harus diterjemah di jalanraya !! Ayuh kita menTAHRIRkan Dataran Merdeka !!!

12 comments:

Anonymous said...

memang celaka btul SPR ni

Anonymous said...

lain kali kalau lewat dtg ambil periksa pun tak pe..kau kena cakap kau sedara mara taib mahmud..terus lulus...

ard.. said...

mmg cilake..SPR mmg komponen BN..memang nk kasi BN menang..bayang kn klu bdne ni blaku kt calon PR, igt lepas ke??tros2 ckp calon BN menang tanpa bertanding..masa pilihanraya kecil merlimau aritu, org SPR turut sekali dlm meeting exco..pehalllllll?????cibai SPR...

Anonymous said...

PR(PAS) kena buat sesuatu dengan pantas jgn dok biar jer..perkara serius nie..

Anonymous said...

apasal tak yakin menang ke???

Asik nak menang free jer??

Bikin malu ler... podacit


lawan tetap lawan...keh..keh..keh

Edyes said...

ini bukan soal menang free! kalau perkara yang sama berlaku kepada calon bukan BN, sudah pasti akan ditolak serta merta dan calon BN akan terus diumum menang tanpa bertanding!

Ini namanya double standard! SPR telah bertindak tidak telus dan menyebelahi Barisan Nasional dalam perkara ini. Polisi yang dikemukakan oleh SPR dalam perihal penamaan calon adalah kebal terhadap pihak kerajaan. Ini tidak betul!!

Begitu juga tindakkan SPR dalam menggantung pengishtiharan beberapa kerusi DUN yang seharusnya dikosongkan seperti DUN Seputih, Pelabuhan Klang dan juga 3 ADUN yang melompat ketika perak jatuh ke tangan BN.

azmie said...

anon 5:39, butuh kau la. kalah menang biasa la adat betanding. tapi biar la ikut aturan. puki lu
ps: logik kepala butuh aku - kalau video puki kerajaan 1mesia boleh promo satu dunia, takkan mencarut tak boleh

Anonymous said...

SPR MACAM SIALLLLLLLLLLLLLLLLLLL.....

Unknown said...

SPR ADALAH SINGKATAN KATA DARIPADA MAKNA YANG PERKATAAN YANG ASAL IALAH SURUHANJAYA PENIPU RAKYAT 1 MALAYSIA. SEMUA UNDANG-UNDANG ADALAH KHUSUS UNTUK KEPENTINGAN Be end SAHAJA. OLEH ITU KITA PERLU TURUN KE JALAN RAYA 1 MALYSIA SEKARANG.

Unknown said...

SPR = SURUHANJAYA PILIHANRAYA MALAYSIA TELAHPUN DIBUAT PINDAAN
NAMA OLEH MP Be End KEPADA SPR = SURUHANJAYA PENIPU RAKYAT BARU-BARU INI DALAM SIDANG PARLIMEN. JADI RAKYAT 1 MALAYSIA TAK PERASANLAH. SEBAB ITU APABILA BERLAKU KESILAPAN TEKNIKAL BAGI PIHAK Be End TIDAK MENJADI KESALAHAN TETAPI BAGI PIHAK CALON-CALON PARTI LAWAN ADALAH MENJADI KESALAHAN YANG AMAT BESAR. SAYA PEGUAMBELA YANG TIDAK DIIKTIRAF OLEH KERAJAAN 1 MALAYSIA.

Anonymous said...

tak malu ka dok maki2 dan mencarut ni? budaya apa yang hang ni ikut ni? come on grow up!!

Anonymous said...

Budaya maki dan mencarut diajar melalui media massa BN sejak 1998 hingga sekarang.1998-Zakar dubur-masuk zakar kedubur-Air mani dalam dubur.Tayangan video lucah sah ditayang dihotel.Tarian tonggeng-tonggeng hari penamaan calon.Isyarat lucah semua diajar oleh sapa.Anak sapa la tuuuuuu