Monday, April 11, 2011

Khairy Emosi Dan Mengelupur Di Sebalik VCD Lucahnya?


Tanpa membaca kenyataan penuh Chegubard yang dipublish pada 7 April lalu, Khairy mungkin saja panik dan mungkin juga dengan gelabah puyuh mengarahkan budak-budak suruhannya membuat laporan polis ke atas Chegubard.

Kenyataan Chegubard menyentuh perihal video seks yang dikatakan milik khairy. Namun chegubard menegaskan sekerasnya betapa politik lucah harus dihentikan segera, merujuk kepada tindakan chegubard memusnahkan seberapa banyak vcd yang ada ketika kempen PRU2008.

Jika hari ini politik UMNO membenarkan penayangan video seks di beberapa hotel terkemuka sekitar ibu negara walaupun video itu fitnah kepada DSAI, Chegubard pernah memilih untuk tidak menggunakan bahan serupa untuk kempennya menentang khairy. Tindakan chegubard pada tahun 2008 adalah hujah penting beliau bagi menyeru politik selak kain dihentikan. Beliau juga dilihat konsisten dalam isu ini termasuk ketika berdepan dengan kes video Chua Soi Lek yang boleh ke blog beliau dan rujuk kenyataan beliau ketika itu yang tersiar dalam blognya.

Tetapi malangnya kenyataan Chegubard telah disalah tafsir oleh seorang Yang Berhormat lepasan Oxford. Secara terus Khairy menuduh Chegubard mengedar video seks tersebut ketika kempen PRU2008 dalam laman twitter miliknya.

Di bawah adalah twitter KhairyKJ yang menuduh Chegubard mengedar Video lucah miliknya pada tahun 2008 di Paroi;
@chegubard Kamu yang edar video palsu tu di Paroi masa PRU2008 hari ni pula nak tolak politik lucah. Tolong la Barrrd... Hipokrit betul.

Apa yang menjadi persoalan di sini, mengapa Khairy tidak membuat sebarang laporan polis ke atas Chegubard apabila mengetahui 'kononnya' Chegubard mengedarkan video seks yang pelakonnya iras-iras Khairy.

Sedangkan ketika PRU lepas jentera Bn telah membuat beberapa laporan polis ke atas cheGuBard khususnya apabila ada mahasiswa turut menyertai jentera menentang Khairy di Rembau.

Telah ditegaskan, video seks tersebut asalnya adalah dari kumpulan UMNO yang amat membenci Khairy. Jangan kita lupa bagaimana Khairy di 'boo' beberapa kali ketika diangkat sebagai ketua pemuda suatu masa dulu. Kumpulan ini sanggup membekalkan beberapa bahan untuk kempen chegubard termasuklah video yang dimaksudkan. Tetapi di atas prinsip menolak politik selak kain, Chegubard mengarahkan jenteranya memusnahkan bahan tersebut.

Sememangnya puak-puak UMNO memang gemar mengedar bahan-bahan lucah bagi membunuh karier politik seseorang pemimpin yang dirasakan mengancam kepentingan mereka waima pemimpin di dalam parti sendiri.

Beberapa jam selepas chegubard keluar kenyataan di blognya yang bertajuk "SAMM : Hentikan Politik Lucah Segera!!", satu laporan polis telah dibuat oleh pemuda UMNO umpama ketua pemudanya seperti cacing kepanasan.

Sekali lagi saya timbulkan persoalan, mengapa tidak buat laporan polis pada tahun 2008 jika benar chegubard mengedar video tersebut sebagai bahan kempen? Laporan polis hanya dibuat di atas kenyataan chegubard yang tajuknya menggesa politik lucah dihentikan!

Seraya itu juga, dengan pantas setiausaha PKR Rembau iaitu Norazizi telah dihubungi oleh seorang pegawai penyiasat polis yang bernama Omar. Difahamkan pihak penyiasat sebenarnya belum lagi membaca kenyataan penuh Chegubard, tetapi oleh kerana pihak pemuda UMNO yang membuat report maka pihak polis begitu melulu dalam menjalankan tugasnya. Gelagat pihak polis tidak ubah seperti telah diperkudakan untuk kepentingan seseorang.

Beberapa tweet yang mempersoal 'mengapa KJ tidak membuat laporan polis pada 2008' tidak dijawab oleh Khairy. Apakah maknanya diam membisu walaupun sebelumnya beberapa kali mengicau tweet dalam isu yang sama?

Perlu diingat, melalui twitter Khairy yang tertera di atas, ia menunjukkan Khairy juga sedar video itu wujud apabila membuat tuduhan terhadap Chegubard bahawa pengedaran video itu kononnya berlaku.

Khairy dinasihatkan jangan terlalu angkuh dalam isu video lucah ini dan jangan tersalah langkah dalam mengatur gerak. Chegubard mungkin saja telah memusnahkan semua kepingan vcd tersebut pada tahun 2008, namun tidak mustahil 'jika' masih ada satu salinan buat kenang-kenangan.

Apa yang salahnya menyimpan video lucah apatahlagi menayangkan di dalam bilik hotel untuk tontonan wartawan terpilih. Asalkan ia tidak bertujuan mengaut keuntungan, ia boleh sahaja berlaku dalam negara Islam Malaysia kita ini. Terima kasih kepada Nazri!

Buat Khairy, gambar kamu 'bergembira' di Kelab Malam disebar oleh kawan-kawan kamu, gambar kamu beraksi 'maknyah' juga disebar oleh kawan-kawan kamu... Apa lagi yang kawan-kawan kamu miliki yang akan disebarkan... Cuma ketika gambar-gambar tersebut tersebar tiada pemimpin PR yang ambil jadi modal politik.

EDYES @ edyesdotcom

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

10 comments:

Anonymous said...

begitu muliakah hati chegu bastad kedahak hingga sanggup bakar bukti??

poodaaahhhhhh!!!!!

aku pun ada video seks hadi awang tgh balun budak sekolah,..tapi aku dh bakar sbb tolak politik lucah,..

wakakakakakakka

Anonymous said...

ye ke,...

ada bukti video wan azizah tgh main dgn nik aziz,..

aku dh bakar juga

video bini edyes tgh main dgn jantan mana tah pun pun ada jugak,..dh bakar skali

Toiron Ababil said...

LAHANAT KAU ANON!!!!

Timpalah bala petaka Allah kat kau sorg!!! Amin.....

1) Kau menghina & mengFitnah ulamak (Hj Awang & Tuan Guru)

2) Kau menghina & mengFitnah Wan Azizah

3) Kau menghina & menFitnah bini Tuan Blog Edyes pulak....

Aku doakan Allah HITAMKAN hati kau sepanjang hidup kau sampai kau MATI agar kau tidak dapat diampuni... AMIN

Edyes said...

Pemimpin Pakatan Rakyat memang mulia dan punya sifat terpuji...Tetapi pemimpin haprak bangsat kaki betina, kaki rasuah, kaki judi dan kaki fitnah akan tenggelam bersama UMNO!

Memang la Chegubard bakar vcd tu demi politik idea baru yg mendidik, bukan merosak agama dan bangsa! tinggalkan 1 salinan utk kenang-kenangan x salah kan? Ini kan Malaysia...

Edyes said...

Pasal anon yg dok hina aku dan isteri dgn begitu dasyat sekali, maka tidak ada apa yg perlu dihairankan... Itulah perangai dan mentaliti pengikut umno...

Elok dijadikan sempadan...

Anonymous said...

aikkk marah,..????

video tu blum disahkan tulen lagi,...

mungkin video fitnah,.

tapi dh xbleh disahkan tulen atau fitnah sbb dah bako,..
(begitu juga video yg chegu bastad kedahak bako tu)

wakakakakakaka

Anonymous said...

tuan edyes,..

apa ayat kau,..??

"...begitu dasyat sekali"

hahahahahahaha

cermin diri sendiri,.tgk balik komen ko sebelum ni,..

khak phtuiii!!!

Anonymous said...

tairon,.(nama islam ke ni??)

Oooo,..klu kau dan puak2 kau sebar fitnah xpe ye,..

klu org lain,..lahanat,..!!!

aku perli kes video yg dh dibako tu pun kau xfaham ke,...??

ko mmg BOOODOOOHHHHH LAAAA,...!!

WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA

Toiron Ababil said...

Anon,

Toiron Ababil tu semperna nama burung dlm surah Al-Fil yang mana burung2 itu Allah turunkan bagi menghancurkan tentera bergajah Musyrikin.

Kau tau tak? kau ingat tak surah tu?

Org2 PKR xcetuskan fitnah tp org2 dah keluar PKR mungkin menabur fitnah dan mengeluarkan kenyataan Bodoh.

Anak Perelih said...

video KJ ni tak perlu org PR yg dedah... nanti pemilihan UMNO keluar balik video ni... silap silap puak puak KMU akan tolong edar kat pewakilan UMNO.... memalukan pemimpin dgn isu lucah ni expewrtise orang UMNO.. lihat saja apa jadi dengan Abu Hassan Omar yg dituduh ada hubungan dengan adik ipar.. itui akibat mainan pemilihan UMNO la....

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan