Tuesday, February 17, 2009

Pilihan Raya 'Tiga Bukit' Serentak? Terbaru PRK Bukit Lanjan


Selangor executive councillor Elizabeth Wong will be offering to tender her resignation from her cabinet post and state assembly seat following her nude photographs controversy.

She will be making the annoucement at a 11am press conference to be held at the PKR headquarters in Tropicana to make the announcement.

It was reported yesterday that nude photographs of Wong, who is PKR Wanita publicity chief, were being distributed in public.

It is believed that the photographs were taken - most likely by a former boyfriend - while she was sleeping and without her consent. Apart for the photos, it is learnt that a video clip is also in circulation.

Wong, 37, has been serving as state cabinet member in charge of tourism, consumer affairs and environment for the past 11 months.

According to sources, top PKR leaders who met late last night to discuss the scandal have decided to end the controversy swiftly ahead of two key by-elections.

By-election in Bukit Lanjan

Wong was elected the state assemblyperson for Bukit Lanjan - one of the three state constituencies in the Subang parliamentary seat. The constituency covers parts of Damansara, Bandar Sri Damansara and Bandar Utama.

With her resignation as state representative, the Election Commission will have to call a by-election in the mostly middle-class constituency in 60 days.

It is expected that the EC to hold the Bukit Lanjan’s by-election at the same time as two other by-elections - Bukit Selambau, a state seat in Kedah and Bukit Gantang, a parliamentary seat in Perak.

The two other ‘bukits’ by-elections will be held on April 7.

In the general elections last year, Wong was one of the many opposition candidates unexpectedly swept into power on the back of widespread dissatisfaction against the ruling Barisan Nasional.

The PKR politician, in her maiden election campaign, polled 12,125 votes against then incumbent assemblyperson Gerakan’s Yong Dai Ying, who bagged 6,970 votes. Wong won with a majority of 5,155.

According to sources, among the likely PKR candidates to contest the Bukit Lanjan is former Gerakan Federal Territory chief and ex-deputy minister Dr Tan Kee Kwong.

Kee Kwong, who was MP for Segambut, joined PKR in August last year.

Another possible contender is ex-MCA Klang Wanita chief and former Klang MP, Dr Tan Yee Kew, who also defected to PKR last year.

Meanwhile, Kajang state assemblyperson Lee Kim Sin from PKR is favourite to fill the exco post to be vacated by Wong.


edyes wrote:

Kini, pilihanraya kecil akan berlaku di tiga bukit termasuklah yang terbaru Bukit Lanjan.

Mungkinkah semua pilihanraya ini akan diadakan serentak?

Mengenai kontrovesi gambar bogel Elizabeth Wong, saya berpendapat bahawa privasi beliau telah dicemari. Eli bukan Islam, dan kalau diikutkan mandi bogel pun dilarang dalam Islam. Adakah kita tak pernah mandi bogel? Jadi kita tiada bezanya dengan Eli

Apabila Menteri Pelancongan bersuara, saya bertambah geram. Sedar atau tidak, pengkid sorang nie pun hari-hari berbogel di bahagian atas. Telanjang rambut kita panggil, dan ramai lagi yang telanjang rambut di merata tempat. Tak boleh ambik kira ke kes macam nie?

Samada Eli memang berbogel bersama teman lelakinya, atau Eli tidak sedar kehadiran teman lelakinya, tiada siapa yang tahu melainkan mereka. Jadi, saya tidak mengatakan Eli berada di pihak yang benar atau pihak yang bersalah, saya hanya akan kata Eli dianiaya. Itu sahaja.

Bila dah kena naya, dengan tak semena menjadi liabiliti kepada kerajaan negeri, menjadi liabiliti kepada parti. Bukan ini yang Eli mahu, bukan ini yang kita mahu, tetapi liabiliti tetap liabiliti. Eloklah jawatan itu dilepaskan dgn memberi jalan kepada orang lain atas dasar memuaskan hati semua pihak.

Oleh demikian, kita akan menyaksikan sebuah lagi sejarah di mana tiga bukit akan menjadi medan pertempuran pilihanraya. Bukit Gantang, Bukit Selambau dan yang terbaru Bukit Lanjan...

3 comments:

Anonymous said...

cik anon lg...bodoh ko ni.sokong sgt la cina babi ni.ko pikir la ckit.kita xtau sapa amik gmbr tu.camne yg amik gmbr tu anwar.hehe dio main ngan anwar.sian la diorang kalo kantaoi. sompek anwar nak jd pm.

Edyes said...

kita xtau sapa amik gmbr tu

kalau dah tak tau, camana kau boleh agak pulak yang Anwar ambik gambar tu?

orang macam kau nie patut aku takyah layan.... tapi kekadang aku kesian ko ngomel sorang2 macam orang takde akal...

Anonymous said...

haha..sbnrnyer ko pon dah mula gunakan kaplaotak ko kan?? ko da nmpk mengapa aku benci sgt kt pkr ni.ko da mula pikir mcm2 psl org2 pkr ni kan.da nmpk diorang ni sama je ngan org umno bangsat tu.tu la..aku ajak ko masuk pas ko x nak.ko g baca blog jamilkucing tu.tu balaci anwar yg setia tu.dia pon dah brani nak sound anwar bontot tu da.baca la.jgn ko lak jd org yg x berakal nanti.huahaha

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan