Thursday, December 23, 2010

Betul Aku Cakap, Rosmah-Najib Pembazir Wang Rakyat !!

Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang diilhamkan dan dinaungi isteri perdana menteri Rosmah Mansor mencatatkan perbelanjaan kerajaan hampir RM4.5 juta.


NONEDalam jawapan bertulis di Dewan Negara, Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Jalil mendedahkan perbelanjaan untuk program tiga hari itu sebanyak RM4,498,949.99.


Program melibatkan 15 wanita pertama dariapda seluruh dunia - kebanyakan yang hadir daripada negara-negara Africa - berlangsung di Kuala Lumpur pada Oktober.






edyes wrote:


aku malas nak ulas apa-apa malam nie... sebab dah semak dan menyampah bila mengenangkan duit rakyat berjuta-juta habis kat diorang nie, tapi rakyat makin tersedak dek kenaikkan harga barang-barang keperluan... RM4.5 juta untuk raikan bini2 presiden / perdana menteri negara afrika?? what the hell!!


Berapa rumah teres jenis sederhana boleh dibina dari jumlah RM4.5 juta?? berapa orang ibu-ibu tunggal dapat diberi peluang untuk berniaga dengan kursusnya sekali dengan jumlah RM4.5 juta??


Dengar pulak si Najib habiskan beberapa juta hanya dalam masa setahun lebih pemerintahannya, dgn renovate rumah sri perdana yang menelan belanja 65 juta... macam pundek !!


aku serius malas nak ulas... bacalah entri aku bertarikh 22 September 2010 - Rosmah Pembazir Wang Rakyat !




EDYES

No comments: