Monday, November 22, 2010

Inilah Taraf Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) Keadilan !!


Tunggu pendedahan dan serangan seterusnya terhadap JPP Keadilan, juga terhadap Parti Keadilan Rakyat!!

Sebelum aku hentak PKR, nie aku nak cakap terus terang. Aku memang sayangkan parti PKR, sayangkan perjuangan parti! Inilah parti harapan rakyat dan parti masa depan!!

Tetapi apa yang berlaku dalam PKR pada pemilihan parti ini, dengan segala penipuan untuk merebut dan mengekalkan kuasa yang seciput itu, membuatkan aku tidak akan berdiam diri !!

Biarlah aku digelarkan pengkhianat PKR, biarlah aku dituduh agen UMNO!! Ketidak-adilan dalam Parti Keadilan iaitu parti yang berlandaskan ketelusan harus disanggah habis-habisan !!

Bagaimana gamaknya parti keadilan itu, tidak adil ?


EDYES @ edyesdotcom

5 comments:

Isa said...

kah..kah..kah...

baru tau ka.. bro...

merbok said...

jgn laa dok hentam lebih-lebih sangat.. kena pikir pengundi yg atas pagar tu.. sekarang ni orang nilai pkr sama mcm umno! sekarang ni waktu bekerja, pru13 dah dokek!! fokus tawan putrajaya dulu. buat perbersihan kemudian.

aku tak peduli org nak kata apa pasai azmin ka.. anwar ka.. jpp ka...yg penting aku nak tengok BN bungkus masa pru13.. kerja beb.. kerja!!

sibuk-sibuk akupun, last week aku dapat jugak convince 7 org sahabat aku untuk daftar mengundi (insyaAllah depa akan sokong PR)

come on laa!! jgn laa kusutkan benda yg dah kusut!!

korang tak ralat ke kalau benda ni jadi penyebab putrajaya tak dapat di tawan masa pru13??

Edyes said...

merbok,

sapa yg taknak tgk BN bungkus tapau??

tapi kena ingat, rakyat sokong PKR sebab apa?? kalau bukan sebab umno korup, antaranya ialah sebab ketelusan dan keadilan!! justeru, kalau PKR tidak telus dan tercemar akan keadilannya, apa perlunya rakyat memberi mandat??

skarang JPP jelas sama atau lebih teruk dari SPR! tapi apa tindakkan parti?? apa tindakan anwar?? Macamana PKR nak join BERSIH anjuran PR kalau JPP sendiri tak bersih???

aku tak pedulik, memang resam aku untuk hentak dan henyak mana-mana yg tak betul!! walaupun dalam parti sendiri !!

merbok said...

edyes,
aku hormat pendapat engkau. berkata benar walaupun pahit. tapi cuma aku minta kita pikirkan pengundi atas pagar.

kalau nak betul-betul telus, bersih.. baru nak membentuk kerajaan baru aku rasa mustahil (dalam mimpi boleh la kot!) kau 'deal' dengan bangsa melayu. melayu ni mudah dibeli dgn duit ringgit.. samapi bila-bilapun parti politik melayu takkan telus dan bersih!! sedangkan dalam parti pas pun ada pemimpin dilihat tak bersih.. inikan pulak pkr!

pendapat aku senang ja.. asalkan parti pkr dan PR ikhlas dalam memperjuangkan nasib dan hak rakyat, tak korup dalam projek pembangunan untuk rakyat dan apa-apa yg kena mengena untuk kebajikan rakyat marhaen itu sudah cukup bagus! alhamdulillah.

tang bab-bab beli undi untuk rebut jawatan dalam parti memang tak boleh nak buat apa dah.. sebab melayu ni senang dibeli.. sampai kiamat pun takkan telus dan bersih!!

bro, aku takdak join mana-mana parti politik. tapi dah lama aku tak sokong BN. kalau ikut hati, aku pun mcm hang jugak, menyampah dgn pkr. tapi APA PILIHAN YANG KITA ADA SELAIN PAKATAN RAKYAT??
? nak harap pkr lawan umno sendirian? nak harap pas bentuk kerajaan sendirian? atau nak harapkan dap terkonteng-konteng bentuk kerajaan sendirian??

tapi tu semua cuma pendapat aku saja.. mungkin aku salah.

bunbinban said...

UMNO ttp akan tumbang. percayalah tanpa Anwar peluang PKR lebeh cerah kerana selama ini pemimpin2( termasuk anwar sendiri) terpaksa menjawab isu2 yg berbangkit dlm kes liwat2 kepada umum, lebeh dari memperkenalkan dasar2 atau perjuangan parti. Kes2 liwat2 yg jelas adalah kerana kebodohan dan kecuaian Anwar sendiri yg lupa diri, lupa siapa yg selama ini memperjuangkan diri dia dan rakyat. Lihatlah org yug di angkat Anwar utk berdampingan dgn dirinya, Zaid, Saiful, Rahimi dan selebehnya, mereka ini bkn reformis, bkn manusia yg turun ke jalanraya, bkn yg berada di barisan depan bertempur dgn FRU, SB dan sebagainya tapi mereka terlalu 'indah' di mata Anwar. Silap siapa?. Dan cukuplah korang memuja dan memuji Anwar sehingga dia jadi lupa diri dan juga bodoh!

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan