Monday, September 8, 2008

LAWATAN SAMBIL buang duit rakyat...

49 ahli Parlimen BN berlepas ke Taiwan untuk lawatan sambil belajar

Sumber : PinkTurtle & Mob1900

Rombongan Berlepas ke TAIWAN

3 comments:

Anonymous said...

Tak sangka ya rupan2nya 'Rombongan Cik Kiah' ahli2 Yang Berhormat kita jadi juga akhirnya...

Diharapkan selepas kepulangan mereka nanti, akan 'menghijaulah' seluruh alam maya di Malaysia ini dengan pokok2 dan tumbuh2an supaya hasilnya dapat dinikmati oleh rakyat jelata yang bukan saja sedang menghadapi kegawatan ekonomi malah 'terpaksa' pula merelakan kepergian YB-YB mereka untuk mencari ilmu pertanian dan perladangan nun jauh hingga ke Taiwan.

Mungkinkah dengan ilmu yang bakal dicedok mereka sepanjang tempoh lebih kurang 2 minggu itu akan dapat merubah senario kemajuan agro-pertanian negara sehingga mampu mencapai standard sebagai negara pengeluar hasil2 pertanian yang terkemuka di peringkat antarabangsa nanti?

Jika jawapannya ya, maka saya pasti akan menyokong sekiranya trip2 begini diadakan lagi di masa2 hadapan. Namun, jika hasilnya cuma pi mai pi mai tang tu jugak, maka saya merasakan kedudukan mereka sebagai ahli2 YB perlu dinilai semula oleh rakyat yang memilih mereka.

Jangan nanti kita semua terus diperbodohkan oleh orang2 bodoh yang tidak mahu mengakui atau menyedari tentang kebodohan mereka sendiri sedangkan kita berhak untuk mendapat yang lebih baik dari itu.

Anonymous said...

Akum.
Aku rasa normal lah tu edyes jika benar rombongan nie digunakan utk mengalihkan 16 September tu dr terjadi walaupun nampak cam desperate.Sbb inilah politik.Rasanya taktik lompat parti tu pun teknik desperate gak yg anwar rancangkan.Sorry kalau hang terasa.
jadi tak perlulah kita kondem sgt depa g wat rombongan tu.

Edyes said...

MKelana,

Persoalanya ialah, mengapa di dalam bulan puasa? bukankah YB-YB tersebut harus mengambil kesempatan mendekati rakyat pada bulan ini?

Kenapa hantar Ahli Parlimen? bukankah sepatutnya lebih afdal hantar mereka yang lebih berkaitan dengan pertanian?

Macam2 persoalan boleh timbul.


cikundez,

Saya tak terasa pun, setiap orang berhak bersuara dan mengemukakan pendapat di blog ini. Setiap orang juga berhak mempertahankan hujahnya.

Sebenarnya, bukan Anwar yang desperate. Rakyat yang desperate dan tersepit. Anwar hanya menjalankan amanat rakyat yang mahukan negara berkebajikan.

Jika lompatan parti itu membawa lebih banyak kebaikkan kepada RAKYAT, mengapa kita perlu tolak? dan mengapa ini dikatakan desperate?

Kita nak selamatkan Malaysia, kenapa perlu tunggu jika ada peluang?

Adakah lompat itu tidak beretika berbanding pilihanraya yang penuh ketidakadilan dan penipuan?

sila refer kata-kata Abdul Khalid Samad di sini

salam