Thursday, September 18, 2008

LIMA Hari Tanpa INTERNET

Assalamualaikum dan salah hormat.

Lima hari tanpa internet, begitu banyak peristiwa yang berlaku minggu ini namun tidak sempat untuk saya bawakan untuk semua.

Lima hari tanpa internet, De Facto Menteri Undang-Undang Zaid Ibrahim Letak Jawatan.

Lima hari tanpa internet, Dato Seri Anwar Ibrahim memulakan langkah pertama dalam peringkat terakhir menumbangkan kerajaan bongkak Barisan Nasional.

Lima hari tanpa internet, Paklah pula mahukan senarai nama MP yang telah sedia untuk melakukan hijrah demi untuk menyelamatkan negara.

Lima hari tanpa internet, Pakatan Rakyat sudah ada 116 MP dan bersedia untuk mengadap agong sekiranya paklah tidak bekerjasama.

Lima hari tanpa internet, SAPP terjun dari kapal BN yang hampir karam.

Lima hari tanpa internet, sedihnya apabila mendapat berita bahawa core blogger kickdefella ditahan di bawah akta hasutan (ISA).

Lima hari tanpa internet, Anwar pula dikatakan mengancam keselamatan negara. Cuma saya tak berapa paham, DSAI ini adalah ancaman negara ataupun ancaman kepada UMNO dan kerajaan BN ?? Keselamatan DSAI adalah prioriti utama kerana dibimbangi pintu ISA menunggu beliau lagi.

Lima hari tanpa internet, portfolio kementerian kewangan bertukar. Atas alasan peralihan kuasa, masakan pokok bergoncang jika angin tiada.

Lima hari tanpa internet, saya hilang lima hari kerana datuk saya pulang ke rahmatullah pada 16 September.

Semoga roh datuk saya dicucuri rahmat meninggal di bulan puasa ini. 16 September, hari bersejarah.

Al-Fatihah

6 comments:

Anonymous said...

Akum.
Takziah buat saudara edyes.Patutla menyepi tanpa coretan.

Anonymous said...

may you rest and peacefully.... amin

Canser vs B17 said...

Takziah

Anonymous said...

takziah edy

Edyes said...

En Anon 8:36,

bukan saya yang mati... atuk saya..

thanks by the way... to all

Anonymous said...

.....anon tu wat lawak ka apa...takkan org dh mati leh wat new post plak....siap rest in peace lagi....sabaq edyes umur hang panjang lagi...keke