Wednesday, April 2, 2008

Pernyataan Menarik di forum mykmu.net

Pernyataan oleh 'obey_one' :-

apa bezanya antara Rakyat Selangor dengan Kelantan?

Minta maaf cakap...sahingga kini aku lihat kerajaan N.Selangor yang lalu benar benar buat kerja mereka...tetapi rakyat selangor yang mudah di gula gula dan di racun pemikiran mereka oleh puak puak tertentu, terutama puak PAS dan PKR yang sehari hari tiada kerja lain selain meracun fikiran....yang heran...boleh termakan pulak tu...yer lah kalau dah hari hari di tuba...tasik pun boleh keruh yer dak....sendiri mau ingat.

Bidasan oleh 'pakitamkiram':-

asalammualaikum

Lagi lagi kita menyalahkan rakyat yang memilih....

ini TUDUHAN YANG SALAH.....SALAH KAH RAKYAT kalau mereka bertangappan PEMERINTAH ITU TIDAK ADIL kalau dengan mata kasar sendiri mereka melihat SALAH LAKU atau KETIDAK ADILAN PEMERINTAH ITU.

contoh saya sebelum ini.......
BERBELANJA BERATUS JUTA UNTUK MEMBINA KEDIAMAN EXCO YANG CUMA HANYA BEBERAPA KERAT DIMANA HIDUP MEREKA SUDAH SELESA........(jangan diulaslah keselesaan mereka itu......malas)SEDANGKAN INI DUIT NEGERI /DUIT RAKYAT

sedangkan RAKYAT pula masih KESEMPITAN dalam kehidupan harian mereka, jadi salahkah mereka kalau MENGATAKAN INI SATU PEMBOROSAN dan MENGUNTUNGKAN SATU PIHAK SAHAJA dan kita harus paham ini bukan lagi PERSEPSI YE ini adalah PERBUATAN/PEMBOROSAN YANG TERANG TERANGAN.
DLM BERPOLITIK dan MEMERINTAH KITA HAUS BIJAK MENGATUR LANGKAH......


contoh diatas adalah cuma satu dari puluhan PROJEK PEMBOROSON yang di lihat oleh RAKYAT dengan mata kepala mereka sendiri......

JADI JANGAN SEKALI KALI MENYALAHKAN MEREKA JIKA MEREKA MEMILIH UNTUK MENGUNDI PIHAK LAIN.........

HIDUP MELAYU DAN TM TANAH AIRKU

edyes wrote:

Satu bidasan yang baik untuk tatapan pengunjung. Bagi mengekalkan originalitinya, saya tidak mengubah Capital Letter yang telah digunakan.

Memang sehingga hari ini UMNO masih menyalahkan rakyat kerana tidak memangkah mereka dalam PRU-12

No comments: