Monday, April 7, 2008

Nik Aziz menjemput Karpal Singh melawat Kelantan + Tunjang PKR ?

KOTA BHARU 6 April — Nik Aziz menjemput Karpal Singh melawat Kelantan dan melihat sendiri pembangunan di negeri itu yang dibangunkan mengikut acuan Islam.

Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan meminta Karpal Singh memberikan bukti di mana kelemahan PAS yang telah mentadbir Kelantan mengikut acuan Islam selama 18 tahun itu.
Kita ucapkan syabas kepada pentadbiran PAS dibawah kepimpinan Tuan Guru yang telah membuktikan bahawa Islam boleh mentadbir dengan adil dan baik di Kelantan ; sehinggakan kedudukan PAS semakin kukuh dinegeri itu .

Kejayaan tersebut dibuktikan melalui perlaksanaan ‘ Kerajaan Kebajikan’ yang juga merupakan tuntutan Islam. Bahawa , sesungguhnya Pakatan Rakyat yang di sepakati oleh DAP, PKR dan PAS amat menerima baik, dan bersetuju dengan gagasa ‘Negara berkebajika’ sedemikian ; begitu juga seluruh rakyat Malaysia. Mengapa kita tidak meneruskan sahaja agenda negara Kebajikan tersebut tanpa berpolemik dengan isu remeh temeh seperti siapa yang patut menunjangi Pakatan Rakyat ?

Umno pernah menjadi tunjang kepada pakatan BN. Parti-parti komponen BN terpaksa akur kepada UMNO kerana Umno menguasai sebilangan besar Ahli Parlimen Malaysia ketika itu. Kalau tak silap ingatan saya, dari jumlah 199 , 110 adalah ahli Parlimen Umno. Kita berharap PAS dapat membandingkan kedudukannya secara menyeluruh bukan sekadar di Kelantan dan di Kedah sahaja. Marilah kita gandakan gerak kerja kita dan bercakap seperlunya sahaja , Boleh tak?

Oleh alhusseyn

edyes wrote :

ok, kita menganggap isu 'tersebut' adalah isu remeh. Tetapi percayalah bahawa isu tersebut sudah pasti akan menjadi modal besar kepada kempen UMNO untuk membidas Pakatan Rakyat...

whateverpun, saya rasa tiada masalah di sini kerana UMNO di bawah paklah umpama nyawa-nyawa ikan...

No comments: